עצות פרקטיות למכירת רכב לפירוק באשדוד

החלטת למכור את הרכב שלך לפירוק ויש לך רצון שתהליך יהיה הכי מהיר ומשתלם? מדובר על תחום נרחב בו פועלות חברות רבות כשהמטרה הברורה של שני הצדדים היא לעשות רווח כספי מהעסקה. אז מתי נרוויח הכי הרבה כסף עבור מכירת הרכב לפירוק, מה השירות כולל ואיך בוחרים נכון את החברה לבצע איתה את העסקה? הכנו עבורך כתבה עם כל התשובות לשאלות העוברות בתחום, כדי שהרווח שלך יהיה מקסימלי
תמונה: freepik

לבחור נכון 

אחת העצות הפרקטיות שניתן לתת לאדם שרוצה למכור את הרכב שלו לפירוק היא לבחור את החברה המתאימה לעשות זאת. איך יודעים איזו חברה מתאימה לכך? קודם כל בודקים המלצות עם חברים ומכרים, אולי לאחד מהם הייתה חוויה חיובית, או אולי לא חיובית, והוא יוכל לייעץ מה לעשות. שנית, ניתן למצוא כיום המלצות וביקורות בדפי הגוגל של העסקים, אלה הן המלצות אותנטיות של אנשים שקיבלו את השירות והם מעוניינים לחוות דעתם לטובה ולפעמים גם לרעה, וניתן ללמוד מהן הרבה. כמו כן, ניתן לברר על המחיר הממוצע שניתן לקבל עבור העסקה, ואז לבחון האם החברה מציעה מחיר שקרוב אליו. 

באופן כללי מומלץ לבחור חברה שמספקת שירות מהיר וזמין באזור המגורים או באזור בו הרכב נמצא. לעיתים תהיה זו גרוטאה שעומדת באמצע העיר והיא צוברת קנסות, לכן הפינוי צריך להיות מהיר. כך גם במקרה של תאונה בה הרכב נהרס לחלוטין ויש צורך לפנות אותה מהכביש. 

אילו רכבים נמכרים לפירוק? 

כולנו מכירים את המדבקות שעל הרכבים המאובקים בחניונים הציבוריים בהם מציעים לרכוש את הרכב לפירוק, ובכן, רכבים כאלו הם בהחלט מועמדים טובים לפירוק, במיוחד אם יש להם חלקי חילוף במצב טוב אותם ניתן למכור למוסכים. כמו כן, יש רכבים שנחשבים נדירים ויש צורך בחלקים שונים שלהם, לכן הם מבוקשים אפילו עוד יותר, גם אם הם במצב ממש לא שמיש. 

בלא מעט מקרים רכבים ימכרו לפירוק כאשר הם הופכים יקרים מידי עבור המחזיקים בהם, וקשה למכור אותם במחיר משתלם. מדובר בדרך כלל ברכבים עם ערך סנטימנטלי עבור מי שמחזיק בהם, פעמים רבות הרכב עולה כל כך הרבה כסף למחזיקים בו עבור תיקונים לאורך השנה ועבור הטסטים, ובשלב מסוים זה נהיה לא משתלם כלל. גם רכבים אחרי תאונה, גם במצב של טוטאל לוס נמכרים לפירוק, או משום שיש להם חלפים טובים עדיין או כדי להימכר לברזל. 

מה ישפיע על המחיר שתקבלו? 

כמה נושאים ישפיעו על המחיר שתקבלו עבור הרכב לפירוק. ראשית, אם אתם מחפשים אחר חברת פירוק רכבים באשדוד כדאי לבחון אילו חברות ותיקות ואמינות ישנן בסביבה. יש לבחון קודם את המחירים הממוצעים של פירוק רכב מהסוג שיש לכם, וניתן גם להתייעץ על כך בפורומים המתאימים ברשתות החברתיות וברשת בכלל. 

שנית, מה שישפיע על המחיר יהיה מצב הרכב והביקוש שלו בשוק החלפים. אם למשל מדובר על רכב מאוד נפוץ שיש ורך בחלפים שלו והם במצב טוב, תקבלו עליו מחיר טוב יותר מאשר עבור רכב שהחלפים שלו אינם נחוצים. עם זאת, אם מדובר על רכב יקר במיוחד או על חלפים נדירים במיוחד שיש להם ביקוש – המחיר יהיה גבוה יותר. 

מה צריך לעשות לפני המכירה? 

עוד לפני שבוחרים את החברה למכירת הרכב לפירוק יש לבטל את הרישיון על הרכב במשרד הרישוי, ויש לשים לב – לאחר ביטול הרישיון אסור להניע את הרכב יותר. תוכלו לקבל גם את הכסף באופן יחסי לתקופת השנה עבור הרישיון ששולם. כמו כן, יש לבדוק שאין כל עיקול על הרכב כי אסור למכור אותו כשהוא מעוקל, ונזקים שייגרמו לקונה בעבור רכב שנמכר כשהוא מעוקל יושתו על המוכר. 

אחרי שבדקתם את שני הנושאים הללו ניתן להתקדם לשלב המכירה הפיזי. לפני שמזמינים את החברה שתיקח את הרכב לפירוק, יש לבדוק שלא נשאר שום פריט יקר ערך בתוכו. מומלץ לחפש בכל חלקי הרכב חפצים וניירת ולהוציא אותם – מתא המטען, מתא הכפפות, מחריצי הריפוד ומתחת לכיסאות. כמו כן, כדאי לדעת שגרירת הרכב ולקיחתו נעשית על ידי החברה שקונה אותו לפירוק, ובשום מצב אתם לא אמורים לשלם על כך מכיסכם. 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך