נוגעים בחלום

מ.ס אשדוד השיגה שני ניצחונות חשובים ברציפות בליגה. במחזור לפני שבועיים על האלופה מכבי חיפה 1:3 ובמחזור האחרון בחוץ על הפועל ת"א 1:2, עם שער העונה לזכריה מוגיס. הניצחונות החשובים הללו הביאו את אשדוד למקום השישי בטבלה, או במילים אחרות, הפלייאוף העליון. לקבוצה נותרו שני משחקי ליגה עד הפלייאוף, מול סכנין בשבת הקרובה (18.30, אצטדיון הי"א) ואח"כ בחוץ מול נתניה. אשדוד תלויה רק בעצמה. אבל החלום לא נגמר כאן. בשלישי היא גברה 2:4 על הפועל פ"ת (5:3 בסיכום) מוליכת הלאומית, ועלתה לחצי גמר גביע המדינה! לאחר 11 שנה! רן בן שמעון על הכניסה לפלייאוף העליון וחצי הגמר: "השחקנים כל הזמן ממציאים את עצמם מחדש"
שחקני מ.ס חוגגים עוד ניצחון. עוד שניים כאלה והיא בעליון. (צילום: טל אקוקה)

אם היינו אומרים לפני שבועיים לאנשי מ.ס אשדוד כי כשייוותרו 2 משחקי ליגה הקבוצה תהיה תלויה בעצמה בכל הקשור להשתתפות בפלייאוף העליון, הם היו מאוד מרוצים. אז לפני שבועיים זה נראה רחוק מאוד. היום זו המציאות. שני ניצחונות רצופים, על מכבי חיפה לפני שני מחזורים, עם ניצחון גדול בבית של 1:3 ועוד ניצחון במחזור האחרון בחוץ על הפועל ת"א 1:2, עם מחצית שנייה מצוינת ושער העונה של זכאריה מוגיס (עוד נחזור אליו), או לפחות אחד השערים ממועמדים "הבכירים" לתואר, גרמו לה להיות בין שש הראשונות. המשמעות מאוד פשוטה – הכל תלוי בה שני מחזורים לסיום העונה הסדירה.

רק רגע. אם היינו מוספים לזה גם עוד חלום, חצי גמר גביע המדינה, מה הייתם אז אומרים? הייתם אומרים שהם ממש נוגעים בחלום. אז גם כאן זה עדיין בחלום, או בחיים, מ.ס אשדוד גברה על הפועל פ"ת 2:4 בגומלין רבע הגמר גביע המדינה ועלתה לחצי גמר גביע המדינה לאחר 11 שנה!

להלן תקציר האירועים, נתחיל עם הליגה: מ.ס אשדוד במקום השישי בטבלה, עם 32 ונקודות כשנותרו כאמור שני מחזורים עד לתו העונה. היא עם 32 נקודות מרחק נקודה אחת בלבד מהמקום ה-7 שמביא לפלייאוף התחתון. אשדוד יכולה להסתכל למעלה למקומות 4-6, אבל זה יכול לקרות רק אחרי שתבטיח את מקומה בפלייאוף העליון. בואו כרגע נתסכל כרגע על מה שקורה מתחתיה, כי זה החשוב יותר למטרה – להישאר בין השש.

תוצאת רבע הגמר 2:4. (דוברות מ.ס אשדוד).

במחזור הקרוב (אצטדיון הי"א, 18.30) שבת, אשדוד תארח את בני סכנין. סכנין לא תהיה בפלייאוף העליון, וכמו שזה נראה היא גם לא תרד. סכנין רחוקה כרגע מהמקום ממנו יורדים, אבל ברור שהיא תרצה לבוא לנצח בכדי להגיע לפלייאוף התחתון עם כמה שיותר נקודות.

במחזור אחריו, שיהיה אחרון בליגה הסדירה, היא תפגוש את מכבי נתניה, בנתניה. נתניה תהיה בפלייאוף העליון והיא בכושר מצוין. זה יהיה משחק שבו אשדוד יכולה להגיע במצב שניצחון יעלה אותה לעליון. לא פשוט לשחק במשחק חוץ בנתניה, שנמצאת בכושר טוב. אבל אם אשדוד תצטרך ניצחון בכדי לעשות את זה, זה יראה אחרת. כרגע, נכון לכתיבת שורות אלה, הכל תלוי בה. אבל אלה רק מילים על נייר, בכדי שזו תהיה מציאות, זה צריך לעבור לשערים במגרש.

המאמן רן בן שמעון התייחס למשחק מול הפועל ת"א ולמצבה של אשדוד במשחקים האחרונים: כולל לעובדה שהיא נכנסה חזק לתמונת הפלייאוף העליון: "לבוא אחרי שיא כמו מכבי חיפה כשאנחנו בפיגור במשחק מול הפועל ת"א, להישאר במשחק, לא לוותר גם גופנית ובעיקר מנטאלית ולסיים בגול חשוב כזה, זו גאווה גדולה. הלב שלי מתפוצץ מגאווה לשחקנים האלה. התחברו לנו דברים, הצטרפו שחקנים, לקח זמן לייצר את האיזונים הנכונים. אנחנו משחקים כדורגל טוב כל העונה, אבל לנצח ולתת גולים זה דבר נוסף. הרבה שחקנים אצלנו נהיו יותר חדים, יש סגל רחב והחילופים מעלים אותנו. זה ניצחון גדול. לבוא אחרי מכבי חיפה לבלומפילד, עם קהל כזה גדול ולנצח את המשחק, זה הישג גדול".

מוגיס חוגג את השני שלו, שער שיתמודד על תואר שער העונה. (צילום: טל אקוקה).

עכשיו בואו נעצור ונעשה קצת כבוד. לזכריה מוגיס. מוגיס כבר עם 4 שערים ובישול, אבל כולם יזכרו לו את השער האחרון מול הפועל ת"א, השני שלו ושל אשדוד. נראה לי שכל הליגה תזכור לו. הפועל ת"א הובילה 0:1 במחצית הראשונה, כשאשדוד לא הופיעה למחצית הזו, אבל אז נכנס מוגיס בפתיחת המחצית השנייה. אשדוד החלה לשחק כדורגל מצוין ומוגיס כבש את השוויון. חשבנו שזה היה במבצע יפה. אז חשבנו. כי אז הגיעה הדקה ה-86 עם שער העונה של מוגיס, לטעמנו, או בוודאי אחד כזה שיתמודד בטוח על התואר וגם ייקח….. הכדור הגיע אל מוגיס מרחק 25 מטרים משער הפועל תל אביב. הוא הקפיץ מעל שחקן אחד של הפועל שבא לקראתו, עשה אותו דבר לשני, נכנס לרחבה וזרק מעליו בהטעיה עוד שחקן ומול זובאס כבש את אחד השערים היפים שראינו פה – 1:2 לאשדוד. ניצחון גדול. שווה פלייאוף עליון? ימים יגידו.

הגיע זמן הגביע. בואו עבור אליו. מי שחיכתה לאשדוד בדרך לחצי הגמר  הייתה הפועל פ"ת, מוליכת הלאומית. המשחק הראשון הסתיים בתיקו 1:1. הכל היה פתוח. בשלישי הגיעה פ"ת לאשדוד וזה היה משחק הפכפך. פ"ת הוליכה, אשדוד עלתה ל-1:2, פ"ת השוותה וטום בן זקן הורחק. אבל דווקא אז אשדוד התעלתה ובעשרה שחקנים כבשה עוד פעמיים ועלתה עם 2:4 ענק (3:5 בסיכום) לחצי גמר גביע המדינה.

המאמן רן בן שמעון לאחר הגביע: "זה הניצחון הכי גדול. הם אוהבים ומתחברים למה שהם רואים, זה סיפור גדול. היה חשוב שלא תהיה הארכה, השחקנים כל הזמן ממציאים את עצמם מחדש. מאז שהייתי ילד מעמד חצי הגמר היה לא פחות מרגש משום אירוע אחר. נתמקד בו, ורק אם נעבור אז נדבר על הנשיא והגמר. אחד הדברים המשמחים ביותר זה לצפות למשהו כיפי, יש עכשיו חודש וחצי לחכות לזה בציפייה".

זו מתפתחת להיות שנה חלומית למ.ס אשדוד…פלייאוף עליון, חצי גמר ואולי יותר מכך….שרק ימשיכו את החלום…

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך