הניצחון הגדול של ד"ר לסרי: העביר את ההקצאה לבניית בית כנסת ברובע טו' והצליח לערער את האופוזיציה

ישיבת מועצת העיר שהתקיימה אמש הציגה סיפור פוליטי סוער במיוחד סביב הקצאה לבית כנסת ברובע טו', אותו עתידים לבנות רבני משפחת אבוחצירא הידועים בקרבתם לציבור המסורתי. למרות ניסיונות קשים לטרפד את ההצבעה ולהפוך אותה למלחמת דת, רק עשרה תושבים הגיעו למחות ולחזק את הסיעות המתנגדות, כשמנגד הגיעו גם תומכים - מסורתיים תושבי הרובע. אחרי יותר משעתיים של דיון - ההקצאה עברה ברוב קולות לאחר שראש העיר הוכיח שהוא מנהיג אמיתי שעומד בהתחייבויות ולא נכנע ללחצים של מפלגות שרוצות לשסע את העיר בכדי ללקט קולות. והיה גם הפתעה פוליטית בדמות מרד של חבר אופוזיציה ביו"ר סיעתו,

לאחר ימים ארוכים של מתיחות פוליטית כאשר כל הפוליטיקאים האשדודים עוסקים בסוגיית ההקצאה לבית הכנסת ברובע טו', הגיע אמש הרגע המיוחל וההקצאה למוסדותיו של רבי פנחס אבוחצירא, בנו של הבבא אלעזר עברה ברוב קולות במועצת העיר.

זה לא היה קל, אבל ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי הוכיח בפעם המי יודע כמה שהוא יודע לעשות פוליטיקה, וכמובן לעמוד בהתחייבויות שלו. ולמרות התנגדות סיעתו של כצנלסון ואי נוכחות מפלגתו של נכט (שניהם מהקואליציה), הנחשבות לשליש מהקואליציה העירונית. הצליח לסרי לדאוג למשמעת מהחברים הנותרים בקואליציה הרחבה שלו, ואף לגיבוי מהאופוזיציה, על מנת להעביר את ההקצאה החשובה לציבור המסורתי, הידוע בקרבתו למשפחת אבוחצירא. לסרי לא נכנע ללחצים מצד מפלגות שמעוניינות לחרחר ריב ולשסע את העיר, ודאג לציבור המסורתי שבחר בו לראשות העיר.

עוד טרם הדיון התברר כי מפלגת אשדודים של יניב קקון ומאיר אברג'ל תצביע בעד, ובעצם תכריע את הכף לטובת מאמציו של ראש העיר. זאת למרות הלחץ הכבד שספגו במכוון מכלי תקשורת ופוליטיקאים שונים בעלי עניין למנוע את אישור ההקצאה לבית הכנסת ברובע טו'.

יחיאל לסרי לא הסתפק בחברי תנועת אשדודים והצליח בעבודה פוליטית ואסטרטגית לדאוג לאצבע נוספת מהאופוזיציה, שמעון ממן מספר שלוש במפלגתו של לחמני הפתיע את כולם לאחר שהיה האחרון להצביע בהצבעה השמית והודיע כי הוא בעד בניית בית הכנסת. ההפתעה הזו תפסה את לחמני לא מוכן שכן רוב הדיון הוא היה דומיננטי במיוחד בדעתו נגד, אך חברו לסיעה החליט אחרת ממנו, מה שגרם לנזק אדיר למפלגתו.

סוף דבר, הערב הפוליטי הזה הסתיים בכך שההקצאה עברה והשקט במועצת העיר ישמר ככל הנראה לזמן קצר, עד שחברי המועצה ימצאו את הטריגר התורן להטריל את התושבים, כאשר ככל הנראה גם בפעם הבאה ינסו לקחת את זה למלחמת דת, אחרי שכבר ארבע פעמים ניסיון להצית מלחמה כזו בחודשיים האחרונים לא צלח.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך