מה צריך לדעת על איתור נזילות?

נזילות מים במערכת הצינורות של הבית או הבניין הן גורם לא קטן לצרות והרבה אי נעימות. ברוב הפעמים גם קשה מאוד לאתר מה מקור הבעיה ולהבין כיצד לטפל בה בצורה יסודית ויעילה. לכן לא פלא שאחד השירותים החשובים ביותר שעלינו להשתמש בהם כאשר אנחנו מטפלים בבעיות אינסטלציה כאלה ואחרות הוא שירות איתור נזילות
תמונה: FREEPIK

למה נזילות בצנרת הן בעייתיות?

על פניו ניתן לחשוב שקצת טפטוף מים לא יכול להזיק יותר מדי, אך המציאות היא שונה לגמרי. כל נזילת מים, לא משנה באיזה סדר גודל, יכולה לגרום לבעיות עכשיו או בעתיד, ולכן חשוב מאוד להקפיד על איתור נזילות במהירות ובזמן הנכון.  

נזילה של מים יכולה להרוס לא מעט אלמנטים בבית, בין אם מדובר בקירות ובתקרה שיתחילו להתקלף ולקרוס מטה כאשר מדובר בהצטברות של יותר מדי מים. מים עלולים לגרום לנזקים לחומרים מהם הבית מורכב כמו ברזל (ויכול לגרום לקורוזיה והיחלשות של הברזל), עץ (יכול לגרום לעובש ופטריות) והגבס של הקירות והתקרה שכאמור יכולים להוביל לקריסה. בנוסף, אם נזילת המים תגיע לתשתיות של המבנה כמו קווי החשמל, האינטרנט או הגז – הדבר יכול להוות סכנה של ממש.  

מעבר לנזק שיכול להגרם לבית עצמו, נזילת מים יכולה לגרום גם לנזק בריאותי, בעקבות העובש והאבק שמקשים על הנשימה ומזהמים את האוויר שאנו נושמים בבית. 

לכן, כמו שניתן להבין – יש חשיבות רבה ומשמעותית לטיפול בנזילות במהירות וביעילות כדי למנוע נזקים, הוצאת כסף והרבה אי נעימות. איתור נזילות מקצועי על ידי איש מקצוע מומחה יכול לעזור לחסוך הרבה מזה. 

ממה נזילות יכולות להיגרם?

בעיות צנרת באופן כללי ונזילות בפרט יכולות להיגרם מהמון סיבות שונות, כשברובן התוצאה תהיה אותה התוצאה, כלומר נזקי מבנה וצורך בשירות איתור נזילות על מנת לפתור אותן. ניתן לחלק את בעיות הצנרת לכמה גורמים: 

  • זמן – אם מדובר בצנרת ישנה מאוד שלא הוחלפה או שופצה לאורך תקופת זמן ארוכה, היא בעלת סיכוי גבוה יותר להחליד, להיסדק ולהישבר, מה שגורם לנזילות. יש חשיבות מאוד גבוהה לבדיקת תקינות הצנרת באופן תקופתי, משום שאם מגלים פוטנציאל נזק בצנרת מוקדם מספיק, אפשר לטפל בו מהר מאוד בצורה יעילה ביותר. 
  • איטומים וחיבורים – מכיוון שמים יכולים ליצור נזק, חשוב שהחומרים העוטפים ואוטמים את הצנרת יהיו חזקים ואיכותיים. מספיק שהחיבורים של צנרת המים יותקנו בצורה לא איכותית, או שהאיטום של התקרה והקירות לא יהיו חזקים מספיק כדי שהסיכוי לנזילה יגדל. 
  • סתימות ושורשים – כפי שניתן לתאר, זרימה תקינה של מים חשובה ביותר למערכת הצינורות ולביוב. לכן אם נגרמת סתימה כלשהיא מהמרזבים של הגג או לחילופין בגלל חדירת שורשים לצינורות, יכולות להיווצר נזילות, או נזקים שמובילים לנזילות. 

איך מאתרים נזילת מים?

אחד מהיתרונות של פעולת איתור נזילות הוא העובדה שהתהליך הוא פשוט ומהיר, ובמהלכו ניתן לדעת בדיוק מה הוא מקור הנזילה והיכן הוא נמצא, מה שיעזור להבין טוב יותר כיצד לטפל בנזילה.
יש שתי דרכים עיקריות להשתמש בשירות איתור נזילות, כשאחת יותר מתאימה לבתים ומבנים סגורים, והשנייה לגנים, חצרות ומקומות פתוחים: 

  • מצלמה תרמית – כאשר מדובר במבנה סגור כמו בית או דירה, תהליך איתור הנזילות מתבצע בקלות בעזרת מצלמה תרמית. בעזרת טכנולוגיית אינפרא אדום מתקדמת, המצלמה מאתרת את הנזילה באמצעות הפרשי טמפרטורות. כלומר, לפני תחילת הבדיקה נזרים מים חמים בצינורות, ואם יש דליפה או נזילה, המים החמים ידלפו החוצה מה שיצור הפרש טמפרטורה בנקודת הנזילה, וכך נזהה את מקור הנזילה ונדע באיזו נקודה בדיוק צריך לתקן את הצנרת. בדיקה זו יעילה מאוד אך מתאימה בעיקר בתוך בתים משום שטווח הזיהוי של המצלמה יחסית מוגבל. 
  • חיישן גז – בדיקה זו מתאימה יותר לנזילות בחצרות וגנים. דרך הבדיקה שונה לחלוטין מזו שנשתמש בה במקרים של נזילות בתוך הבית. במקרה של בדיקת נזילה בחוץ, תחילה נרוקן את מערכת המים ונזרים לתוכה גז מיוחד. לאחר מכן, נציב חיישן מיוחד המזהה דליפות גז וידווח על נקודת הדליפה. חיישן הגז הוא מיוחד ביותר משום שהוא יכול להגיע לעומק של עשרות מטרים מתחת לאדמה, מה שהופך אותו ליעיל בבדיקת נזילות במשטחים חיצוניים שלא חסומים על ידי קירות או רצפות בטון. 

צריכים שירות איתור נזילות איכותי? פנו אלינו בשומר טכנולוגיות, אנחנו נטפל במערכת הביוב שלכם ביעילות ואיכותיות!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך