בדרך אל הגמר?

ערב חצי גמר גביע המדינה בכדוריד ייערך בשלישי ב"גן נחום" - מכבי ראשל"צ תפגוש את א.כ נס ציונה (17:15), ולאחר מכן - מחזיקת הגביע והאלופה הפועל אשדוד מול מוליכת ליגת ווינר הפועל ראשל"צ (19:30). מאמן אשדוד ווקייביץ': "אנחנו באים לשחק, ליהנות, זהו יום חג. עבדנו קשה מאוד להגיע למעמד הזה".
מימין הצד האשדודי - הקפטן עמרי קושמרו והמאמן אנדראה ווקייביץ', ומשמאל - הצד הראשוני באדום - הקפטן שי נתן והמאמן הרוויה פאזין - צילום: הדר ואן קולא איגוד הכדוריד.

מחזיקת גביע המדינה בכדוריד, קבוצת הפועל אשדוד, רחוקה משחק אחד מההעפלה חוזרת לגמר. בכדי לעשות זאת היא תצטרך לעבור בשלישי בחצי הגמר את מוליכת ליגת ווינר הפועל ראשל"צ (19:30, גן נחום). חצי הגמר השני יפגיש את מכבי ראשל"צ וא.כ נס ציונה (17:15).

המשחק המרכזי מזמן לנו חתיכת היסטוריה, לא רחוקה, שנכתבה בעונת 2018-19. אז, הפועל ראשל"צ כיהנה כדבאליסטית, ואשדוד נישלה אותה משני התארים – תחילה עם ניצחון לאחר שתי הארכות ו-80 דקות במשחק משוגע שהסתיים ב-34:35 בנחלת יהודה, עם שער שיוויון בזריקת תשע אחרונה של נובאק בוסקוביץ' עליו השלום. שער שיוויון של גאבור לנגהאנס שהוביל להארכה שנייה – והכרעה עם שער ניצחון של עומרי קושמרו. המשחק הזה היה לגמרי צומת דרכים, ולאחר מכן אשדוד ניצחה את הפועל ראשל"צ גם בחצי גמר הפליאוף בדרך לזכייה ההיסטורית שלה באליפות ובהמשך בתארים אותם הניפה בשנים האחרונות. מנגד, הפועל ראשל"צ, המועדון המעוטר ביותר בתולדות הכדוריד הישראלי, לא זכה מאז בתארים – ורוצה לעשות כעת את התיקון אחרי שבעונה שעברה גם לא הגיע לחצי גמר גביע המדינה ולחצי גמר הפליאוף.
הפועל ראשל"צ פתחה נהדר את העונה וגילתה הרבה אופי. אשדוד מנגד מתקשה ומדורגת רק במקום החמישי בליגה – ועד כה נערכו 3 מפגשים בין השתיים. כל אחד מהם היה יותר צמוד מהשני. בראשון – אשדוד ניצחה בפלוס שני שערים בגביע ווינר-שופטים, שבו זכתה. בשני, הפועל ראשל"צ ניצחה באשדוד בשער במסגרת הליגה – ורק ביום רביעי האחרון השתיים נפגשו בבית העליון במשחק שהסתיים בשיוויון עם הבאזר – 26:26. חוץ מזה, יש לא מעט דימיון בין שני המאמנים של הקבוצות. אשדוד מינתה בעונה שעברה את ווקייביץ' הסרבי, שלא נחשב בעל ניסיון אבל הוביל בעונתו הראשונה כמאמן ראשי לזכייה בטראבל. הפועל ראשל"צ הלכה על צעד דומה, כאשר הרוויה פאזין הקרואטי, ששימש בשנים האחרונות עוזר מאמן בשכנה מכבי ראשל"צ, החליף את עידן מימון.
המפגש בין הפועל ראשל"צ לאשדוד בשבוע שעבר בליגה (צילום: משה דהן).
"צברתי לא מעט ניסיון במעמדים האלו כעוזר מאמן, אבל אין ספק שכמאמן ראשי זה לחץ אחר", מדגיש המאמן פאזין. "עבדנו שישה חודשים כדי להגיע לרגע הזה, כך שאני לוקח את הלחץ למקום טוב. זה לא שם אותי ב'סטרס', לא לחץ שלילי. המשמעות היא שאתה יודע שאתה חייב להופיע וטוב, ואני מאוד מתרגש. כמובן שאני מרגיש את הלחץ, וטוב שכך – אני מחכה שהמשחק כבר יתחיל. יש לי הרגשה טובה כלפי המשחק הזה. סביר שגם המשחק הזה יהיה צמוד ויוכרע על כדור או שניים. יש לי את הביטחון בקבוצה שלי ואני יודע שעשינו כל מה שיכולנו לעשות כדי להגיע מוכנים טקטית ומנטלית, ולתת את המשחק הטוב ביותר שלנו. זה משחק שאין ממנו דרך חזרה. עד עכשיו היינו בפוקוס יותר על היכולת והדרך מאשר על התוצאה, אבל עכשיו זה רגע שבו פחות משנה היכולת – אנחנו חייבים לנצח את המשחק כדי להעפיל לגמר".
מנגד, ווקייביץ' מאשדוד סבור: "אנחנו באים לשחק, ליהנות, זהו יום חג. עבדנו קשה מאוד להגיע למעמד הזה בעונה לא פשוטה עבורנו. אנחנו צריכים להתמודד ולתת את הטוב ביותר שלנו. הפועל ראשון קבוצה מדהימה, עם מאמן מאוד איכותי, ויש לנו הרבה כבוד כלפיהם. מה השוני בין הקבוצות? להפועל ראשון יש מסורת מפוארת, אבל לנו יש יותר ניסיון במעמד הזה בשנים האחרונות. הקבוצה שלי מלאה בשחקנים שלקחו אליפויות וגביעים. אנחנו יודעים לשחק במעמדים האלו, ומכירים אותם. להפועל ראשל"צ יש לא רק את האיכויות שלה, אלא גם אנרגיות חדשות ורעב לזכות בתארים.. זה משחק שאני מאמין שההגנה והשוערים שלנו יתעלו, כפי שעשינו בעונה שעברה בגמר הגביע. אני לא מייחס חשיבות שהמשחק נערך בראשל"צ – המגרש שווה לכולם – זה יום חגיגי ומרגש עבור 4 הקבוצות המשתתפות".
אגב, אם הזכרנו בהתחלה את שער הניצחון של קושמרו – אם עידן מימון היה הווינר הגדול של משחקי הגביע בעבר – הקפטן האשדודי מסתמן ככזה בהווה. הוא כבש גם את שער הניצחון בהארכה במשחק הגמר מול מכבי ראשל"צ לפני שנתיים, שהעניק לקבוצתו את הזכייה הראשונה בגביע – והמטרה שלו ושל אשדוד לייצר כעת שלישית ברצף. מנגד, מי שחווה את אותו משחק ב-2018 בצד האשדודי הוא השוער תום שם טוב, שיגן מחר על שערה של הפועל ראשל"צ.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך