מונג'רו: תרופה מהפכנית לטיפול בהשמנה

עם התקדמות המחקרים בתחום ההשמנה, יוצאות לשוק תרופות חדשניות ויעילות שמשיגות הפחתה משמעותית במשקל הגוף ותומכות בשמירה על התוצאות לטווח ארוך. אחת מהן היא מונג'רו, הניתנת כחלק מתוכנית טיפול בהתאמה אישית ומקצועית ונחשבת לתרופה בעלת שיעורי הצלחה טובים. אז מה צריך לדעת על התרופה, למי תתאים וכיצד מקבלים אותה? הכל כאן:
תמונה FREEPIK

מה זה מונג'רו?

מונג'רו (טירזפטייד) היא תרופת הרזיה חדשנית המדמה את פעילותם של קולטנים טבעיים בשם GIP, המעודדים את הפרשת האינסולין מתאי הבטא בלבלב ומווסתים את רמות הסוכר בדם. החומר הפעיל בתרופה מפחית בצריכת המזון ומגביר את הוצאת האנרגיה (שריפת קלוריות), כך שהוא נמצא יעיל לא רק בקרב חולי סוכרת סוג 2 (במקור פותחה התרופה לטיפול בסוכרת, בדומה לתרופות הרזיה רבות) אלא גם לטיפול בהשמנת יתר. מחקרים מראים כי מונג'רו משפיע בין היתר גם על קולטנים מסוג GLP-1, שבדומה לתרופות וויגובי ואוזמפיק מביא להאטה בקצב התרוקנות הקיבה ולתחושת שובע ממושכת יותר. בשל השילוב בין שני מנגנוני הפעולה – הן השפעה על GIP והן על GLP-1, מתקבלת תוצאה יעילה ואפקטיבית יותר מתרופות אחרות שמבוססות רק על מנגנון פעולה אחד, ככל שהטיפול הוא לוויסות רמות הסוכר בדם ולהפחתת משקל הגוף. 

קריטריונים לאישור השימוש בתרופת ההרזיה מונג'רו

כפי שהצגנו כבר בהתחלה, הטיפול במונג'רו ניתן למי שקיבלו לכך אישור רפואי בלבד ובהתאם למספר קריטריוני סף שנקבעו מטעם משרד הבריאות:

  • גיל 18 ומעלה
  • ערך BMI של 30 ומעלה
  • ערך BMI של 27 ומעלה, עם גורם סיכון אחד הקשור להשמנה כמו לחץ דם גבוה, בעיות נשימה, סוכרת וכו'. 

חשוב להדגיש כי תרופה זו אמנם מותרת לשימוש בישראל, אך אינה כלולה בסל הבריאות אלא בהרחבה של חלק מקופות החולים. ניתן להזמין את התרופה בכפוף לאישור ומרשם רופא המתמחה בטיפול בהשמנה, דרך טופס 29ג' של משרד הבריאות. 

עד כמה התרופה יעילה?

בשל היכולת של מונג'רו לעכב או למתן את "המאבק" של הגוף בירידה במשקל, מתקבלת האפשרות לשמור על התוצאות לאורך זמן. נתון זה הופך קריטי למטופלים רבים שהגיעו לייעוץ רפואי מקצועי אחרי שנחלו כישלונות רבים בדיאטות חוזרות ונשנות ואף חוו עלייה חוזרת במשקל פעם אחר פעם. יעילות התרופה במחקרים נבדקה תחילה בקרב חולי סוכרת, שם נמצא כי התרופה משפרת את ויסות רמות הסוכר ומשקל הגוף ללא סיכון להיפוגליקמיה. בהשוואה לסמגלוטייד, החומר הפעיל בתרופות וויגובי ואוזמפיק, נמצא כי מונג'רו הביאה לירידה משמעותית יותר בכמות ההמוגלובין המסוכרר ובמשקל הגוף, לצד השפעה יעילה על רמות השומנים בדם. למעשה, בנטילת התרופה במינון של 15 מ"ג, חוו המשתתפים במחקרים אלה ירידה ממוצעת של 12.5 ק"ג.   

טיפול רב-תחומי בהשמנת היתר

כיום בשל העובדה שהשמנה מוגדרת כמחלה כרונית, ניתן לטפל בה ביעילות רבה דרך תוכנית מותאמת אישית, המשלבת טיפול תרופתי ותזונתי וכרוכה בליווי ובמעקב של צוות מקצועי. טיפול זה מיושם בתהליך לטווח הארוך וכולל התאמה בסוג התרופה, במינון ובהרגלים האישיים, לצד שילוב אפשרי של מספר תרופות ושינוי במינונים כדי להשיג תוצאה יעילה ולשמור על תהליך בטוח ובריא לאורך זמן. אם אתם מעוניינים להפחית ממשקל הגוף באמצעות תרופות חדשניות לטיפול בהשמנת יתר, זה הזמן לפנות לרופא מומחה בטיפול בהשמנה. למידע מקצועי נוסף, היכנסו לפורטל תרופות ההרזיה Obesity. 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך