השתלת שיניים ביום אחד, האם זה באמת עובד?

עד לאחרונה כדי לעבור טיפולים להשתלת שיניים, צריך היה להתמודד עם תהליך ארוך, הנמשך כמה חודשים וכרוך בלא מעט סבל וכאבים. השתלת שיניים קונבנציונלית נעשית באמצעות החדרת שתלים, אשר מותקנים מתחת לחניכיים לכמה חודשים על מנת שיוכלו להתחבר לעצם הלסת
תמונה FREEPIK

במהלך תקופה זו נאלץ המטופל להסתייע בשיניים תותבות, עד לחשיפת השתלים ולחיבורם של הכתרים הקבועים. רק בתום התהליך יכול המטופל להנות מפה מתפקד עם שיניים קבועות ומחיוך אסתטי. כיום בעקבות התפתחות משמעותית והתקדמותה של רפואת השיניים בארץ ובעולם, ניתן לבצע השתלת שיניים ביום אחד . זוהי תפנית משמעותית החוסכת מהמטופלים את התהליך המתמשך והמייגע של השתלת השיניים. 

מתי בעצם צריך לעבור השתלת שיניים ביום אחד?

כאשר מטופל  סובל ממחלות חניכיים, ריקבון או עששת אשר גרמו לו לאיבוד שיניים, והוא זקוק להליך מהיר, שבאמצעותו יוכל לשקם ולהשלים שיניים חסרות, גם בלסת שלמה, תוך זמן קצר. נוסף על כך השתלת שיניים קונבנציונלית יקרה יותר, כך שמלבד החיסכון בזמן ובכאבים, הליך השתלת שיניים ביום, מאפשר גם חיסכון בהוצאות.

למי זה מתאים?

טרם התחלת התהליך, מבצע הרופא אבחון כללי של מצב המטופל, באמצעות צילומי CT ורנטגן, המאפשרים סריקה של חלל הפה והלסתות. אבחון זה מסייע לרופא לבדוק האם המטופל מתאים להליך. במידה וכן, כיצד לבצע את ההליך באופן מיטבי כך שיותאם אישית למטופל. ישנן מרפאות המציגות למטופליהם הדמיה ויזואלית של התוצאה הסופית.

אילו  תנאים נדרשים על מנת להתאים לטיפול השתלת שיניים ביום אחד?

  • ישנה עדיפות לטיפול בלסת שלמה, מאחר ויש קושי ליצור איזון בהעמסת שתלים בודדים.
  • עדיפות למטופלים בעלי איכות עצם צפופה, המתאימה להליך.
  • מטופלים בעלי נפח עצם מספק, הן מבחינת גובה והן מבחינת עובי, על מנת שיהיה ניתן להשיג יציבות מיטבית של השתלים. מטופלים הסובלים מדלקות וזיהומים, שכתוצאה מהם נאלצו לעבור עקירות רבות, לא יעמדו בתנאי זה.
  •  מטופלים שאינם סובלים מגורמי סיכון, כמו חולי סוכרת ומעשנים כבדים.   
  • מטופלים שאינם סובלים מחריקת שיניים.

 אול און 4 / אול און 6

שיטת העמסה מיידית, הינה שיטה בה מותקנים על השתלים מיד לאחר ההשתלה, כתרים זמניים ללא תקופה של המתנה. הכמות המינימלית של שתלים שחובה להתקין, בכדי ליצור בסיס מוצלח לאיחוי השתלים, אשר מהווה תמיכה ויציבות לשיניים נוספות, היא 4 שתלים. זו למעשה שיטת אול און 4, שבאמצעותה מחדירים ללסת ארבעה שתלים במקומות אסטרטגים, אשר נמצאו כמתאימים ביותר להחזיק ולייצב את יתר השיניים האחרות. כמובן שככל שמספר השתלים גדול יותר, כך תהיה תמיכה חזקה וטובה יותר, זו גם הסיבה לכך שרבים מעדיפים להשתמש בשיטת אול און 6, המבוססת על שישה שתלים. כך או כך על פי שיטות אלו, מבצעים עקירה של השיניים הקיימות, ובמקומן מניחים את השתלים לאחר שנלקחו מיקומים מדוייקים באמצעות תוכנה ממוחשבת המאפשרת דיוק רב של התקנת השתלים וזאת ללא תוספת עצם, דבר המקצר משמעותית את הטיפול וחוסך בעלויות. על השתלים מותקנים באופן מידי, מבנים קבועים, המייתרים את הצורך בתחליף זמני ולא נוח, כדוגמת שיניים תותבות, נשלפות.  נסייג ונאמר שיש כמובן לבדוק מראש את מידת ההתאמה לטיפול.

מה הסיכונים?

שיטת העמסה מיידית על כל סוגייה, מהירה ומוצלחת ככל שתהיה, עדין מורכבת מאד ומצריכה מקצועיות, ניסיון ומיומנות רבה מצד רופא השיניים, על מנת שיוכל לבחור בקפידה את המטופלים המתאימים להליך זה, ובכדי שיוכל להעריך את כל ההשלכות הנלוות אליו. מתנגדים לשיטה טוענים שהשתלה ביום אחד גורמת להפחתת העצם, אשר עלולה לפגוע ברמת הרכס, דבר שישפיע בעתיד על היכולת לבצע השתלות נוספות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך