איזה שירותים מעניק ממונה בטיחות

אחד המקצועות החשובים והמרכזיים ביותר בעולם הבטיחות בעבודה בישראל כיום הוא ממונה בטיחות. מדובר למעשה על איש מקצוע שיש לו ידע, הסמכה, ניסיון והכשרה מתאימים בתחום הבטיחות בעבודה. הוא מחזיק באחריות וכן בסמכויות שונות במקום העבודה שבו הוא מועסק כאשר המטרה שלו היא לשפר ולייעל בצורה ישירה את מערך הבטיחות במקום
תמונה: צמח בטיחות

אם אתם תוהים אודות שירותי ממונה בטיחות, כדאי שתמשיכו לקרוא את הדברים הבאים.


ממונה בטיחות – מה חשוב לדעת?

כאמור, ממונה בטיחות מהווה איש מקצוע חשוב ביותר. הוא מהווה את הכלי המרכזי של כל מדינה אשר מעוניינת להבטיח כי ארגונים מכל סוג יפעלו בצורה הבטוחה ביותר בשטח שלכם. שירותי ממונה בטיחות בעבודה מאפשרים למקום העבודה להיות בטוח ברמה המקסימלית עבור העובדים שלו, עבור הלקוחות שלו וגם עבור אנשי ההנהלה.
מקומות עבודה רבים מחויבים על פי חוק בהעסקת ממונה בטיחות וגם במקומות רבים אשר אינם מחויבים בכך על פי חוק ניתן למצוא ממונה בטיחות אשר מועסק בצורה מלאה או חלקית, וזאת בכדי לשמור על חיי העובדים והסביבה- גם אם הדבר לא חובה באותו מקום ספציפי.

כיצד ממונה בטיחות תורם לרמת הבטיחות במקום העבודה?

מאחר וממונה בטיחות מהווה מקצוע לכל עניין ודבר, יש ללמוד אותו בצורה מסודרת טרם מקבלים את התעודה אשר מאפשרת לעסוק בתחום זה.
ממונה בטיחות אחראי לביצוע פעולות רבות שמטרתן היא לסייע לשמירה על בטיחות מרבית בכל מקום עבודה הזקוק לזה. המטרה היא לשמור על הבטיחות של העובדים במקום העבודה, למנוע תאונות שיכולות להתרחש ועוד.
לא משנה אם מדובר על בית עסק תעשייתי, באתר בנייה או בכל מקום אחר שבו נדרשת הנוכחות של ממונה בטיחות, הרי שחשוב ביותר לדאוג שהוא יהיה מקצועי, בעל הסמכה מתאימה, אישור כשירות תקף והוא יספק את השירות הטוב ביותר.

מהם התפקידים של ממונה בטיחות?

ממונה בטיחות עובד בצורה צמודה עם ההנהלה של הארגון כאשר המטרה היא לייעץ ולבצע שינויים שונים בפועל במערך הבטיחות, במגוון דרכים שונות אשר ישתנו בהתאם למקום העבודה ובהתאם למפגעי הבטיחות הספציפיים אשר מאפיינים אותו. 

בין שאר התפקידים שלו הוא פועל בכדי לאתר בצורה אקטיבית מפגעי בטיחות שונים במקום, ליידע את המנהלים הרלוונטיים אודות מחדלים אלו ואף להציע הצעות לטיפול במפגע המדובר.
מעבר לכך, ממונה הבטיחות מוודא כי קיימים התקני בטיחות וגהות נאותים אשר ברורים לכל העובדים במקום העבודה וכי העובדים פועלים בהתאם לכללי הבטיחות הנדרשים במקום העבודה. כמו כן, ממונה הבטיחות לוקח חלק פעיל הן בכתיבה והן בהנהגה של נהלי בטיחות אשר מפורטים באותו מקום עבודה והוא מפקח על נהלים קיימים. 

הוא מציע הצעות שונות הרלוונטיות לצורך שיפור ושינוי ובאחריותו גם לוודא כי קיימת באותו המקום תכנית עבודה בטיחותית מפורטת ומעודכנת וכי היא מיושמת בצורה הטובה ביותר.

ממונה בטיחות יפעל עם ההנהלה של העסק או החברה לצורך ארגון של הדרכות בטיחות וכן לצורך כתיבה ותרגול של תכנית עבור מצב חירום, הוא מדווח למפקח העבודה האזורי בנוגע למצב הבטיחות במקום העבודה וכן מדווח אודות הפעולות וכן התקנים אשר מיושמים בו ועוד.

אין ספק כי ממונה בטיחות מהווה איש מקצוע חשוב ביותר בכל מקום עבודה אשר דורש זאת. הוא מוסמך ומנוסה בעולם הבטיחות בעבודה והוא פועל בדרכים שונות, רבות ומגוונות בכדי לסייע ולהעלות באופן משמעותי ביותר את רמת הבטיחות במקום העבודה. בין אם בית העסק שלכם מחויב על פי החוק בממונה בטיחות ובין אם איננו חייב אך אתם מעוניינים להעניק את הבטיחות המקסימלית לעובדים שלכם במקום העבודה, חשוב מאוד שתבחרו ממונה בטיחות מקצועי, מנוסה, מומחה, וכן תבדקו האם קיימות המלצות לגביו.

לחברת צמח בטיחות מעל 20 ממוני בטיחות מקצועיים בתחומם, בעלי הכשרות רבות בתחום הבטיחות. בעלי ניסיון בתעשייה, רכב, שינוע, לוגיסטיקה, מחסנים, בנייה ועוד. צרו קשר עוד היום וממונה בטיחות מטעם צמח בטיחות יגיע לייעץ לכם!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך