כנסיית המסתננים

המסתננים מאריתריאה הקימו כנסייה באזור התעשייה: "אנחנו מודים לישו כל יום שהביא אותנו לאשדוד"

בשבועיים האחרונים צוות הכותבים של "אשדוד אונליין" עבד שעות ארוכות, כדי להביא בפני הקוראים עדויות ותמונות על כך שקהילת המסתננים מאריתריאה מרחיבה את הפעילות שלה בעיר, ולצד בתי עסק וגנים פרטיים, הם הקימו גם כנסייה באזור התעשייה, אליה מגיעים מאות מתפללים מידי שבוע.

המידע הראשוני שהגיע למערכת רמז לנו על כך שבאזור התעשייה, בסמוך לרחוב העבודה, פועלת בחודשים האחרונים כנסייה שפועלת בחשאיות, כדי לא למשוך תשומת לב מבעלי העסקים באזור, שלבטח לא יקבלו באהבה גדולה את הידיעה שמתחת לאף שלהם פועל בית תפילות נוצרי.

לאחר שקיימנו שיחות עם מספר מסתננים מאריתריאה הצלחנו להגיע לכתבות המדויקת, והיה לנו ברור שרק תמונות מוחשיות מהכנסייה עצמה יוכלו לבסס את המידע הראשוני שיש בידנו. נציג העיתון רונן נג'אתי הצליח לגייס את תושבת העיר, שהסכימה לשתף פעולה עם מערכת העיתון, וזו הציגה את עצמה בפני אחד המסתננים כנוצרית שרוצה מאוד להתפלל בכנסייה. כשהיא מלווה עם רונן, השניים נכנסו לתוך הכנסייה, שם הם קיימו שיחות עם כמה וכמה מתפללים ושמעו על הפעילות השוקקת חיים במקום, בעיקר בימי שבת.

איסאייס אמר לשניים: "במהלך השבוע רוב החברים שלנו עובדים עד שעות מאוחרות , ולכן רק כמה עשרות מגיעים לכנסייה כדי להתפלל. בשבת יש קרוב ל-200 אנשים שמגיעים, בלבוש מהודר ועם הרבה מצב רוח. יש כאן כומר שמעביר דרשה, עם הרבה מסרים אופטימיים, וכולנו אומרים כל יום תודה לישו על כך שהוא הביא אותנו לאשדוד".

 

מתפלל אחר העונה לשם פילמון, אמר לנציגי העיתון: "אני אחד הוותיקים שהגיעו לאשדוד לפני מספר שנים, רובנו גרים ברובע ב', ומה שאנשים לא יודעים שיש הרבה יותר אריתראים באשדוד מאשר סודנים. אנחנו נוצריים הדוקים, לעומת הסודנים שהם מוסלמים. אנחנו מנסים לשמור מהם מרחק ולא להיות מעורבבים איתם, למרות שלא תמיד זה מצליח, והיו כמה וכמה מקרים של אלימות בין הצדדים. יש לנו כמה עסקים ברובע ב', ואחד קונה מהשני כדי שלכולם תהיה פרנסה. השאר עובדים בעבודות קשות מאוד של ניקיון, בנייה, באולמות אירועים ובכל מקום שניתן להתפרנס. יש כאלה שגרים שלוש משפחות בדירה אחת, ויש גם כאלה שכבר מסודרים כלכלית, חסכו כמה עשרות אלפי שקלים וגרים בדירות מרווחות יותר. טוב לנו באשדוד ואין לנו כוונה ללכת מכאן בעתיד הקרוב".

אקילו הוסיף ואמר: "בשבוע האחרון הגיעו כמה עשרות אריתראים וסודנים, אבל ממש לא בכמות שחשבנו, אחרי ששחרו אותם מהכלא בקציעות. אנחנו מעדיפים שחברים נוספים שלנו יגיעו, כדי שנוכל להיות מגובשים יותר, אבל זה לא תלוי בנו. בסך הכל טוב לנו כאן והרבה זמן התפללנו במקומות מאולתרים, עד שפתחו את הכנסייה היפה הזו באזור התעשייה".

 

עיריית אשדוד פועלת ביד חזקה
בעיריית אשדוד די כבולים בפעילות מול המסתננים והשוהים הבלתי חוקיים המתרכזים בעיקר ברובע ב'. מדובר במספר של כ-1,500 אריתראים וסודנים, מספר שצומח מידי יום בכל עיר גדולה בארץ.
בעירייה פועלים בעיקר סביב חוקי העזר העירוניים – סוגרים עסקים הפועלים ללא רישיון, נלחמים בפיצול הדירות ברובעים הוותיקים וכמובן נעזרים במשטרת ישראל בכל מה שקשור לעבירות על החוק. העירייה קוצרת הצלחות סביב העשייה הזו, אך יודעת שאת העבודה המרכזית צריכה לבצע משטרת ההגירה, אולם מול ההחלטה החדשה שהתקבלה בבג"צ, יהיה קשה מאוד לצמצם את מספר המסתננים השוהים באשדוד.

סייעו בהכנת הכתבה: נתנאל פריאנטי ורונן נג'אתי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך