חרדית תובעת מבעלה האלים 11 אלף ש"ח מזונות. בשל לחץ רבנים – שוקלת למשוך את תביעתה

בתביעה שהוגשה לאחרונה לביהמ"ש לענייני משפחה, נטען כי לאורך עשרות שנות נישואיה, סובלת אישה חרדית מאלימות פיזית ומילולית קשה מצד בעלה, המופנית לא רק כלפיה, אלא גם כלפי שמונת ילדיה. לדברי עו"ד עינבר לב, הבעל המובטל הקצין לאחרונה את אלימותו, והחל לאיים על חייה בצורה מפורשת, ושאינה משתמעת לשני הפנים. לדברי האישה, לפני כחודשיים התרגז הבעל על שניים מילדיו ואיים לסלקם מהבית, למרות שהם בגילאי בית הספר היסודי. מיד לאחר מכן, שלף הבעל סכין וקירב אותה אל צווארה של אשתו, כל זאת לנגד עיניהם המשתאות של הילדים ששהו באותה עת בבית.

בתביעה נטען כי לאחר האירוע, נטלה האישה את בנותיה, ונסה עימן לבית של קרוב משפחתה למספר ימים. לאחר מספר ימים, התקשר הבעל אל האישה והחל לאיים עליה כי יגיע למקום ויהרוג אותה, אם לא תסתלק משם. בני משפחתה הזדעזעו והתמלאו דאגה לנוכח האיומים הבלתי פוסקים, והמליצו לה לעזוב אותו. כך נסעה האישה עם בנותיה הקטינות לדירתה של חברתה. לדברי עו"ד לב, גם אז, לא חדל הבעל מהתנהגותו המחפירה והטורדנית, והמשיך ללא הרף להתקשר לאישה, להטרידה, ולאיים על חייה, חרף ניסיונות בני משפחתו להסותו ולעצור בעדו. הבעל חזר ואמר, בנוכחות הילדים: "אל תחזרי הביתה, זה מסוכן בשבילך".

"עידן של גיהינום עלי אדמות מגיע לסיומו"
לדברי עו"ד לב, במשך כל השנים נמנעה האישה מלהגיש תלונה במשטרה נגד בעלה, מפני שהייתה מבועתת מתגובתו. אולם, לאחר התעצמות האיום על חייה ועל שלום ילדיה, היא חשה שהגיעו מים עד נפש והגישה תלונה מפורטת למשטרה. השוטרים, שהוזנקו לבית הבעל, עצרו אותו במקום, ומעצרו הוארך בשישה ימים נוספים.

במקביל, פנתה האישה לעו"ד עינבר לב, אשר הגישה בשמה בקשה לבית המשפט להארכת צו ההרחקה לבעל ממנה ומהילדים ל-90 ימים נוספים. בית המשפט קיבל את הבקשה, והורה על הרחקת הבעל, ובעקבות כך שבה האישה להתגורר בבית עם הילדים, בעוד הבעל עבר להתגורר בישיבה סמוכה. בנוסף, הגישה עו"ד לב לביהמ"ש למשפחה תביעת מזונות, תביעת משמורת ותביעה רכושית, במסגרתן ביקשה להורות על העברת המשמורת על הילדים לידי האישה, על חלוקת רכוש הצדדים שווה בשווה, וכן ביקשה לפסוק לבעל תשלום מזונות בגובה כ-11 אלף שקלים לחודש לשמונת ילדיהם.

לדברי עו"ד לב, לנוכח התביעה של האישה החרדית, המתנהלת באופן נדיר בערכאה חילונית, הפעיל הבעל את קשריו אצל רבני הקהילה ואלה החלו להפעיל מכבש לחצים אינטנסיבי על האישה ועל משפחתה, הנמשך עד לרגעים אלה ממש, על מנת שזו תיסוג מבקשותיה, תמשוך את תביעתה מבית המשפט למשפחה, ותעביר אותה לבית הדין הרבני.

האישה כמעט ונכנעה ללחצים, ופנתה לאחרונה לעו"ד עינבר לב, בבקשה שתמשוך את התביעות אותן הגישה, ותעביר אותן לערכאה הרבנית המקבילה, אך השתכנעה לבסוף, לאחר שיחה ארוכה, להמשיך את ההליכים בבית המשפט לענייני משפחה לעת עתה. לדברי עו"ד לב, מדובר בסוגיה מאד מורכבת, מפני שגם האישה מבינה כי צעד שכזה עלול לפגוע בצורה קשה בזכויותיה, ושהיא עלולה לחשוף שוב את עצמה ואת ילדיה לאלימותו של הבעל, במקרה בו יחליטו הרבנים להורות על שלום בית.

מעבר לכך, אומרת עו"ד לב, לא בטוח שבבית הדין הרבני תזכה האישה במחצית מהבית, ובמזונות גבוהים כפי שביקשה, ואשר הייתה עתידה לקבל מבית המשפט למשפחה, זאת מפני שבבית הדין הרבני מופעלים שיקולים אחרים, המוכרעים על פי התרומה של בן או בת הזוג להתפתחות סכסוך הגירושין.

כמו כן, מדגישה עו"ד לב, כי על פי דיני המשפחה בישראל, לא ניתן למנוע מאדם לבחור את הערכאה השיפוטית בה יתנהלו ענייניו, ועם האישה תחליט בעתיד למשוך את תביעתה מביהמ"ש האזרחי, ולהעביר את הדיונים בענייניה לבית הדין הרבני היא חופשייה לעשות כן.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך