דאטה
המשאב המרכזי לטובת ניהול מועדון לקוחות הוא דאטה. כשבעל או בעלת העסק מכירים את הלקוחות שלהם, כלומר יודעים מה מאפיין אותם, מה מניע אותם, מה הם מחפשים, ממה הם חוששים, מה הם כבר קנו ומה יכול להתאים להם, אפשר להציע להם הצעות משתלמות מבחינתם – וכך למקסם את ההכנסות מכל לקוח. לצורך איסוף דאטה כדאי לערוך סקרים, להפיק דוחות רלוונטיים (למשל דוח לקוחות רדומים) ולבצע אנליזות שונות באופן קבוע.
תמריצים מסוגים שונים
ניהול מועדון לקוחות כולל גם הצעת תמריצים – כלליים ואישיים. כמו כן כדאי לשלב הטבות קבועות עם הטבות נקודתיות. בין האפשרויות שכדאי לשקול: צבירת נקודות על כל קנייה ואפשרות להמרתן להטבות משמעותיות, הצעת פריט ספציפי בהנחה לאחר רכישה (עם עדיפות להנחה על מוצרים משלימים, וכשההצעה תחומה לפרק זמן מסוים), הטבות חביבות ביום ההולדת, תמריצים ייעודיים ללקוחות רדומים, צ'ופר בעל ערך למי שמביא חבר למועדון הלקוחות, עידוד פעילות ברשתות חברתיות (הגרלה של פרס מעניין בין כל מי שישתפו פוסט, למשל), ועוד.
אסטרטגיה שיווקית מדויקת
ניהול מועדוני לקוחות מחייב אסטרטגיה מדויקת. חשוב לזכור שמועדון הלקוחות גובה מחיר מסוים מהעסק – גם בכסף וגם בזמן, משאב יקר ערך במיוחד בימינו – וכדי למצות את ההשקעה רצוי להתנהל באופן מושכל. אסטרטגיית ניהול מועדון לקוחות מבוססת על אפיון קהל היעד על בסיס כל הפרמטרים הרלוונטיים – גיל, מגדר, השכלה, מצב משפחתי ועוד. מרכיב נוסף הוא המודל העסקי: ישנם מועדוני לקוחות שגובים תשלום מסוים, לרוב לא גבוה, וישנם כאלה חינמיים, והבחירה ביניהם היא בהתאם למאפייני הלקוחות ולמטרת המועדון – למשל, על-מנת לעורר מספר רב ככל האפשר של לקוחות רדומים, כדאי ליצור מועדון שמאפשר לכל אחד להצטרף אליו, ללא עלות. עוד מרכיב חשוב באסטרטגיה הוא השפה השיווקית, שחייבת גם היא להתאים לקהל היעד, וכך גם תדירות הפניות לכל חבר וחברה במועדון.
מערכת ניהול מועדון לקוחות
על-מנת לנהל את מועדון הלקוחות ביעילות מרבית, כלומר במינימום זמן, נדרשת מערכת ניהול ייעודית איכותית. מערכת ניהול מועדון לקוחות מאפשרת לבצע מגוון רחב של פעולות באופן אוטומטי – בין אם הפקת דוחות שונים שיספקו את הדאטה הנחוץ, בין אם שיגור מתנות יום הולדת לחברי המועדון, בין אם שליחת מיילים שיווקיים ובין אם הצעת הטבות אישיות בהתאם למאפיינים הספציפיים של כל חבר וחברה במועדון.