שמירה נכונה על בריאות השיניים

נקיטת הצעדים הדרושים כדי לשמור על שיניים בריאות וחזקות חשובה. זה אומר לא רק לשמור אותם נקיים וללא רובד או לכלוך, אלא גם לוודא שאתה עובר בדיקות קבועות. למעשה, יש אפילו תכונות אזעקה של טלפון נייד שיכולות להתריע כאשר הגיע הזמן לתזמן ניקוי
תמונה: FREEPIK

דלקת חניכיים

תרגול תחזוקה נכונה של בריאות השיניים חשוב.  ימנע ממכם מחלות חניכיים, אובדן שיניים ומצבים אחרים שעלולים אף לסכן חיים. מומלץ לבצע ניקיון לפחות פעם בשנה. כמו כן, הקפד לצחצח שיניים פעמיים ביום כדי לסייע במניעת עששת. בנוסף לשמירה על ניקיון הפה, שתיית מים במשך היום יכולה להיות עזרה גדולה. זה נכון במיוחד אם אתה חיים באזור עם אקלים יבש.

יובש בפה הוא כאב אמיתי. נסו להימנע ממזונות חריפים, משקאות חומציים ועישון. כדאי גם לשקול ללעוס מסטיק רוק מלאכותי כדי לשמור על לחות הפה.

הדרך הטובה ביותר לדעת אם יש לך דלקת חניכיים היא לבדוק את החניכיים אדומות, נפוחות או מדממות. אם אתה חווה תסמינים אלה, קבע תור לרופא השיניים שלך. ייתכן שיהיה עליך לבצע ניקוי כדי להסיר את הרובד שגורם לבעיה. למרבה המזל, לאנשים רבים יש צורה קלה של המחלה ויכולים לנהל את המצב עם טיפול נאות. אם אתה מעשן, אתה יכול למזער את הסיכון שלך לבעיות בשיניים על ידי הפסקה.

תחזוקה נכונה של בריאות השיניים כרוכה בצחצוח שיניים לפחות פעמיים ביום, שימוש בחוט דנטלי כל יום וביצוע ניקוי מקצועי לפחות פעם בשנה. ניקוי שיניים רגיל הוא גם הדרך הטובה ביותר להסיר רובד שמצטבר מתחת לחניכיים. אתה יכול גם לנסות להימנע מעישון, שהיא אחת הסיבות העיקריות להתפתחות פריודונטיטיס. טיפול טוב בשיניים חיוני לשמירה על הבריאות והחיוך שלך..

מחלות חניכיים

שמירה על בריאות השיניים והחניכיים חשובה לשמירה על אורח חיים בריא. שגרת טיפול פה טובה יכולה לסייע במניעת רוב מחלות החניכיים.

צחצוח יומי הוא המפתח לשמירה על השיניים והחניכיים. זה גם רעיון טוב להשתמש בחוט דנטלי באופן קבוע כדי להסיר רובד בין השיניים.

רופא שיניים יכול לעזור לך לשמור על פה בריא. הוא יבדק את השיניים והחניכיים שלכם וימליץ על ניקוי. לאחר מכן הוא יכול להציע תוכנית טיפול מותאמת לצרכים שלך.

מחלת חניכיים יכולה לגרום לכאב ואי נוחות. זה יכול גם להוביל לכאבים בזמן לעיסה ואובדן שיניים. כמה סימני אזהרה כוללים נסיגת חניכיים, חניכיים מדממות וריח רע כרוני מהפה .

חשוב גם לדבר עם רופא השיניים שלך על הסיכון שלך לפתח מחלת חניכיים. הוא יספק לך מידע על הסימנים והתסמינים של מחלת חניכיים ויעזר לך לשמור על פה נקי.

ניקוי שיניים יכול לעזור להעלים אבנית ורובד מהשיניים. הצטברויות אלה עלולות להפוך את השיניים שלך לפגיעות לחורים. שימוש בחוט דנטלי או קיסם שיניים מעץ עשוי לעזור לך להיפטר מההצטברות.

דרך טובה נוספת לשמור על בריאות הפה היא להימנע מעישון. עישון מגביר את הסיכון לחלל עששת. אם אתה מעשן, שאל את רופא השיניים שלך לגבי היתרונות של גמילה.

חשוב גם לשמור על תזונה בריאה. תזונה מאוזנת יכולה למנוע עששת ועששת. כדאי גם לנסות להימנע ממזונות חריפים ומשקאות חומציים. יובש בפה הוא אחד הגורמים העיקריים לבעיות שיניים.

כדאי גם לבקר את רופא השיניים לפחות פעם בשנה. הוא יכול לעזור לך לשמור על בריאות השיניים והחניכיים שלך על ידי בדיקת השיניים, החניכיים ועצמות הלסת שלך לאיתור בעיות. הוא גם יראה לך כיצד להשתמש בחוט דנטלי כראוי.

עששת

טיפול נאות בשיניים יכול למנוע עששת, מחלות חניכיים ובעיות אחרות. זה גם משפר את המראה שלך ועוזר לך ליהנות מאוכל טוב.

בריאות השיניים היא מאמץ צוות המערב אותך ואת רופא השיניים שלך. בנוסף לבדיקות הרגילות, ייתכן שיירשמו לך שטיפות פה או תוספי פלואוריד.

טיפולי פלואוריד מסייעים בחיזוק השיניים ומפחיתים את הסיכון לעששת. זה גם הופך את פני השיניים לעמידים יותר בפני חומצה. מסיבה זו, איגוד רופאי השיניים ממליץ לצחצח שיניים לפחות פעמיים ביום.

דרכים נוספות לשמירה על בריאות הפה הן הימנעות ממזונות ומשקאות ממותקים. מזון ומשקאות ממותקים גורמים להיווצרות חומצות בפה, שעלולות להרוס את ההגנה של השיניים.

עששת יכולה להוביל לכאבים, אובדן שיניים ובעיות אחרות. זה יכול גם להפריע לדיבור וללעיסת מזון. הדרך הטובה ביותר להימנע מעששת היא לצחצח שיניים ולהשתמש בחוט דנטלי באופן קבוע.

אתה יכול גם להשתמש בחומרי ניקוי בין שיניים כדי להסיר רובד בין השיניים שלך. אתה יכול למצוא את אלה בכל חנות. שימוש במי פה אנטי-מיקרוביאלית יכול גם להגן על השיניים.

כדאי גם להגביל את צריכת האלכוהול ומשקאות אחרים עתירי סוכר. ככל שתצטרכו יותר סוכר, כך גדל הסיכוי לפתח עששת ארגון הבריאות העולמי ממליץ להגביל את צריכת הסוכר היומית שלך לפחות מ-5% מסך  הקלוריות שלך.

אתה יכול גם לעשות את השיניים חזקות יותר ועמידות יותר בפני עששת על ידי שתייה מרובה של מים. מומלץ לך לשתות לפחות שמונה כוסות מים ביום.

בקרת פלאק ורובד

טיפול בשיניים ובחניכיים שלך דורש הרגל יומיומי של צחצוח שיניים וחוט דנטלי. זה עוזר להסיר רובד ולשמור על החניכיים נקיות ובריאות. בנוסף לצחצוח, כדאי להימנע גם ממזונות שעלולים לגרום לפלאק. אלה כוללים משקאות ממותקים ומזונות עשירים בפחמימות.

שימוש במשחת שיניים וטיפולי פלואוריד יכולים להאט את צמיחת החיידקים הגורמים לפלאק. אתה יכול גם להשתמש במי פה כדי לעזור להיפטר מהפה מרובד. הרגלים אלה יכולים לעזור לך למנוע חורים ובעיות שיניים אחרות. כמו כן, חשוב להקפיד על בדיקות קבועות אצל רופא שיניים.  מומלץ לצחצח שיניים לפחות פעמיים ביום. ניתן להשתמש במברשת שיניים בעלת זיפים רכים ולצחצח במשחת שיניים המכילה פלואוריד.

ניתן למרוח חומרי איטום דנטליים על משטחי הלעיסה העליונים של השיניים (סתימה). זהו ציפוי מגן שיכול לסייע במניעת היווצרות רובד על משטחי השיניים שלך. אם יש לך יובש בפה, אתה יכול לקחת תרופות להגברת כמות הרוק בפה. אתה יכול גם לעשות צילומי רנטגן דנטלי כדי לראות אם יש לך חורים.

אתה יכול לעשות שינויים קטנים בשגרת השיניים שלך שיעשו הבדל גדול בטווח הארוך. שימוש במברשת שיניים עם זיפים רכים, משחת שיניים פלואוריד ושימוש בחוט דנטלי באופן קבוע הם רק חלק מהדרכים לטפל בשיניים ובחניכיים. אתה יכול גם לשקול לבצע צילומי רנטגן דנטליים, ניקוי שיניים או חומרי איטום שיניים כדי לסייע במניעת רובד. שינוי ההרגלים היומיומיים שלך יכול לעזור לך להישאר בריא ויפה! הקפדה על טיפול השיניים שלך תבטיח שאתה נהנה עם חיים של חיוכים

רשת שיניים – ד"ר בוחניק

מרפאות רשת שיניים הפרושות ברחבי ישראל מצפת דרך פתח תקווה ועד לאשקלון מעניקות טיפול שיניים מקצועי, שרות משובח ואדיב ויחס אישי למטופל. במרפאות תמצאו צוות רופאים מומחים בתחומי רפואת השיניים השונים וצוות רופאי שיניים מנוסה, מקצועי ומיומן בכל תחומי רפואת השיניים. שם תוכלו למצוא את כל תחומי רפואת השיניים תחת קורת גג אחת – טיפולים משמרים, טיפולי שיקום הפה ואסתטיקה,  השתלות שיניים דנטליות, יישור שיניים לילדים, יישור שיניים למבוגרים, כירורגיה, ציפויי שיניים, טיפולי שיננית ועוד. מלבד כישוריהם המקצועיים של הרופאים הקפדנו גם לגבש צוות עובדים אדיב ורגיש שידע להתחשב ברגישויות של המטופל ובצרכיו

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך