מתנגד להפרטה בנמל

"למה להפריט מקום ריווחי?"

מישל ביטון מתמודד לוועד התפעול של הנמל. הבחירות ייערכו בתחילת מרץ. מישל עצמו מתכוון להיפגש עם שר האוצר סמוטריץ', איתו יש לו היכרות מוקדמת עת היה אמור לשמש כדירקטור בנמל מטעם העובדים. אגב יש בין המתמודדים גם דעה אחרת בנוגע להפרטה. מישל שבין יתר פועלו, הקמת המיזם "מחשב לכל ילד" וגמ"ח הנמל אומר בעניין: "נמל אשדוד נחשב לאחד החזקים במזרח התיכון בזכות העובדים המצוינים והמקצועיים שלנו שעובדים סביב השעון"
מישל ביטון (צילום: פבל).

נראה כי שנת 2023 תהיה מעניינת בכל הקשור לנמל אשדוד. שני דברים צפויים כבר בחודשים הקרובים, בחירות לוועד התפעול של הנמל, אולי הוועד החזק ביותר ואפשרות להפרטת הנמל. שני דברים שמעסיקים מאוד את עובדי הנמל.

שרי האוצר והתחבורה היוצאים, אביגדור ליברמן ומירב מיכאלי אישרו את מכירת מניות המדינה בחברת נמל חיפה לקבוצת אדאני-גדות, אולי בפעולה האחרונה שלהם בתפקידם. על פי פרסומים  הממשלה החדשה התחייבה להפריט גם את נמל אשדוד.

בנוסף, הבחירות לוועד אמורות להיערך בתחילת מרץ. אחד המועמדים הבולטים, מישל ביטון שכבר כיהן בתפקיד של יו"ר הועד מתייחס לשני הדברים, ויש לו בהחלט מה להגיד. ביטון שנבחר לפני שנתיים לדירקטוריון החברה מטעם העובדים, החליט לוותר על המינוי כי: "רציתי לחזור לוועד כי זה היה נחוץ, מאחר שההסכם הרפורמה לא היה טוב לעובדים".

נמל אשדוד.

מישל מתכוון להיפגש בנושא עם שר האוצר הנוכחי בצלאל סמוטריץ. למישל קשר מהעבר שנמשך עד היום עם סמוטריץ' עת האחרון היה שר התחבורה ומישל ביטון נבחר לדירקטוריון: "אנחנו נקבע להיפגש, כי אני מאוד רוצה להאיר את עיניו ולשפוך אור על המציאות האמתית בנמל אשדוד.  שיבין שהפוליטיקה נגמרה בנמל. העובדים שילמו מחיר כבד על הפוליטיקה שהייתה באותם הימים. אני עדיין טוען שלא היה צריך לפתוח את נמל הדרום, צריך היה לפתח את הנמל הקיים, להעסיק עוד עובדים בשכר ראוי ולא כעובדי קבלן בנמל החדש".

יש לו דעה מוצקה לגבי הפרטה: "רק לאחרונה העברנו מהנמל מילונים לקופת המדינה, כרווחים. לא מבין למה רוצים להפריט מקום עבודה שמניב רווחים של מיליונים כשהמדינה נהנית מכך? מה הטעם להעביר את זה לאדם פרטי. אדם פרטי לא ידאג לא למדינה ולא לעובדים אלא רק לעצמו".

ביטון הוא פעיל חברתי ומתנדב ידוע מעבר להיותו גורם מרכזי בקרב עובדי הנמל. המיזם "מחשב לכל ילד", בו מאפשרים לילדים שאן להם מחשב, לזכות גם הם לאחד כזה, הוקם על ידי מישל ביטון. בנוסף מישל ביטון הקים את גמ"ח הנמל. פרויקט בו לוקחים חלק העובדים והנהלת הנמל. הגמ"ח עוזר בעיקר לכל מי שמבקש ציוד לאבלים כמו אוהלים כיסאות וכדומה, כשהמטרה להקל על האנשים הזקוקים לזה ברגעים הקשים שלהם".

מישל, יש כאלה בוועד שחושבים שההפרטה תטיב דווקא עם העובדים, בניגוד לדעתך

 

 

"מצער אותי לשמוע שנציגי עובדים בעד הפרטה. הוכח שאף הפרטה לא צלחה, לא לטובת המדינה ולא לטובת העובדים, למה להפריט מקום ריווחי?  אני שמח ששרת התחבורה החדשה, מירי רגב, לא בעד הפרטה מאותם סיבות שציינתי. אגב זו הזדמנות לברך את משה בן זקן על תפקידו כמנכ״ל משרד התחבורה. אני בטוח שגם הוא נגד הפרטה . אני מאמין שלא תהיה הפרטה. גם בשנים עברו, שהובלתי מאבק נגד מסירת נמל היובל לידיים פרטיות, אף אחד לא האמין. עובדה שנמל אשדוד נחשב לאחד הנמלים החזקים במזרח התיכון בזכות העובדים המצוינים והמקצועיים שלנו שעובדים סביב השעון בכל תנאי מזג האוויר. במיוחד בקורונה שהמשק היה מושבת ובנמל עבדו ונתנו שירות. כמו גם בכל מבצע צבאי כשטילים מעל ראשיהם והם משאירים את בני המשפחה בבית והגיעו לעבודה".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך