האם ניתן למנוע מיגרנה?

זוהי אחת התופעות הקשות עמה מתמודדים לא מעט אנשים באוכלוסייה הכללית, אך במקרים רבים ניתן לבצע פעולות כדי למנוע אותה. המיגרנה היא לא גזירת גורל שיש להשלים איתה, פעולות שונות יכולות למנוע או לפחות למתן את ההתקפים. הכנו עבורך מדריך עם כל המידע הנחוץ למניעה וצמצום התקפי המיגרנה
תמונה: freepik

הקפדה על התזונה

המיגרנה היא אחת התופעות הרפואיות המוכרות והנפוצות בעולם, ומכאן מחקרים רבים הוכיחו כבר את הקשר הישיר בין תזונה נכונה ובין כאבי הראש של המיגרנה ומשם נולדו עצות למניעה או לצמצום ההתקפים על ידי שינוי תזונתי. ההמלצות כוללות אכילת חמש ארוחות קטנות במקום שלוש ארוחות גדולות, להימנע מצום או מדילוג על ארוחות והימנעות ממאכלים להם טריגר מעורר של מיגרנה, למשל גבינות צהובות מיושנות, מוצרים המכילים מונוסודיום גלוטומט, מזון משומר, מאכלים מעובדים, פירות הדר, מאכלים עם שמרים רבים, שמנת חמוצה, בננות, מאכלים המכילים טירמין וקפאין בכמות גדולה. 

אין להיגמל מקפאין בבת אחת, אך מומלץ לצמצם את הקפאין לשלוש כוסות ביום. כמו כן, ההמלצה הנה לבצע דיאטות מיגרנה, להפסיק מאכלים מסוימים לכמה שבועות כדי לבחון את ההשפעה על הגוף, ולהחזיר אותם לתפריט תוך בחינת המיגרנות והופעתן. כמו כן, מומלץ לשתות מספיק מים – לפחות 12 כוסות בכל יום. 

בדקו את רמות הוויטמינים בגוף

חוסר בוויטמינים יכול בהחלט לגרום להופעת מיגרנה ולהיות טריגר משמעותי בהופעתה בקביעות. לכן, אם סובלים ממיגרנה לאורך הזמן מומלץ לבצע בדיקות ולראות האם ויטמינים שונים שמחסור בהם עלול לעורר מיגרנה נמצאים בגוף ברמה תקינה. הוויטמינים הללו הם B12, ויטמינים נוספים מקבוצת B, ברזל ומגנזיום. 

לעסוק בפעילות גופנית 

ספורט מסייע לשחרר אנדורפינים שמשמשים משכך כאבים טבעי בגוף. הם משפרים את ההרגשה הכללית ומסייעים בשחרור חומרים נוספים בגוף שמשפיעים ישירות על הופעת הכאב. לכן, עיסוק בפעילות גופנית יסייע למנוע או לצמצם את הופעת ההתקפים, כאשר ההמלצה הנה לעסוק לפחות שלוש פעמים בשבוע בפעילות ספורטיבית. 

הקפדה על שינה טובה

שגרת שינה היא מפתח לצמצום בעיות בריאות רבות, הקפדה על שינה סדירה, בריאה ומלאה מסייעת רבות למנוע התקפי מיגרנה. מומלץ להקפיד על שגרת שינה קבועה – הליכה לישון באתן השעות וקימה באותן השעות, גם בשבת. בשינה רצוי לישון על מזרון מותאם וכרית מותאמת, כדי להשיג שינה עמוקה וטובה. 

חשיפה לשמש

קורה לכם שהמיגרנה מתחילה לאחר חשיפה לשמש בימים חמים? ידוע כי החשיפה לשמש מהווה טריגר משמעותי להופעת המיגרנה, לכן רצוי מאוד להימנע ממנה ככל האפשר, במיוחד בימי חמסין וימים חמים.  

שעות עבודה ארוכות מול המחשב

בעידן של היום אנשים רבים עובדים מול המחשב במשך שעות רבות, הדבר יכול להוביל גם כן להתקפי מיגרנה, במיוחד למי שעובד שעות ארוכות ולא מבצע הפסקות בין לבין. ההמלצה הנה לעמוד מידי פעם, להשתחרר מהמחשב, לעסוק בפעילויות נוספות ולהתנועע.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך