ילד גיבור

"אנשים עברו וראו אותו מכה אותה והמשיכו כרגיל בחיים שלהם".

רק בן 12 אבל כבר גיבור. מיכאל סבג מאשדוד חזר מביה"ס וראה גבר מכה אישה. בעוד אחרים הפנו את ראשם, הוא עלה הביתה לאמו מרים וביקש את רשותה להתקשר למשטרה. המשטרה הגיעה ועצרה תושב חברון שהתחזה לתושב ישראל, שהיכה במשך שנים את בת הזוג שלו ובנוסף ביצע בה על פי החשד עבירות אלימות ומין. דניאל הוזמן לקבל תעודת כבוד והערכה מסגן מפקד תחנת אשדוד, כשהשוטרים מקבלים אותו במחיאות כפיים וקוראים לו "הגיבור הקטן". דניאל: "כן, אני מרגיש גיבור".
מיכאל סבג ותעודת ההערכה שקיבל מהמשטרה.

הוא גיבור, ובצדק. הוא גיבור והוא רק בן 12. מיכאל סבג מאשדוד עשה מה שמבוגרים ממנו העדיפו לא לעשות. מיכאל הקטן שחזר בדיוק מבית הספר, ראה גבר מכה אישה ברחוב והחליט שהוא לא מתעלם מזה. הסוף היה שהוא הציל את האישה שבמשך שנתיים סבלה מאלימות פיזית ומינית מבן הזוג שלה, שאגב הסתבר שבנוסף שהוא גם מתחזה לאדם שהוא אינו. גיבור כבר אמרנו?

המשטרה תיארה את זה הכי מדויק: "לפני כשבועיים התקבלה הודעה במוקד 100 של המשטרה, מקטין בשם דניאל סבג כבן ה 12 מאשדוד, בה דיווח כי הוא מבחין בגבר המכה אישה ברחוב ומגדף אותה. שוטרים שהוזעקו מיד תוך יצירת קשר עם דניאל, הגיעו תוך זמן קצר ואיתרו את הנאשם שנעצר מיד לחקירה.

האישה שהנה קורבן העבירה, הובאה לתחנת המשטרה, שם החלו השוטרים לגבות תלונתה, שבמהלכה חשפה בפניהם מסכת ארוכה של כשנתיים, בהן ביצע בה הנאשם עבירות אלימות ומין חמורות. במקביל, מתחקור זהותו של הנאשם, עלה כי מדובר בתושב חברון השוהה בישראל בניגוד לחוק, וכי במשך תקופה ארוכה נהג להתחזות באמצעות תעודת זהות ישראלית, ובדרך זו לקיים את מרכז חייו עם הקורבן בתוך ישראל.

דניאל מקבל לצד הוריו, מרים ןרפאל תעודת הוקרה מרפ"ק אלי מלול. מיכאל: "השוטר תפס אותו הפריד ביניהם והכניס אותו לניידת".

חוקרי משטרת אשדוד שהמשיכו באיסוף הראיות והממצאים, חשפו עוד ועוד מקרים בהם ביצע הנאשם עבירות חמורות, בהן עבירות מין, אלימות והתחזות כלפי הקורבן, במהלך השנתיים האחרונות. לאור המעשה האמיץ של מיכאל סבג כבן ה 12, הוא זומן ללשכת מפקד תחנת המשטרה באשדוד, שם במעמד סגל הפיקוד של התחנה והוריו, העניק לו סגן מפקד התחנה, רפ"ק אלי מלול, תעודת הערכה והוקרה, ואמר לו "גילית הרבה אומץ ותושייה, ועצרת דבר לא טוב, אנחנו גאים בך על זה שגילית אזרחות טובה, אתה גיבור קטן". נגד הנאשם כבן ה 42, הוגש כתב אישום חמור ע"י פרקליטות מחוז דרום".

הבנתם? גם ההורים מרים ורפאל גאים מאוד במיכאל בנם על המעשה שעשה. הם לא רק גאים בו, אלא תומכים במעשה.

מרים, איך את מרגישה כאמא?

"קודם כל אני בהלם מכל הסיטואציה, ואיך שזה התגלגל. לא חשבתי שאני אהיה ברמה שכולם ידעו מה קרה ונהיה כל כך מפורסמים כאלה. כנראה זה קידוש השם"

הופתעת מהמעשה של מיכאל?

"כשהוא חזר מבית ספר הוא היה נסער. הוא ביקש ממני אישור להזמין משטרה וירד למטה לכוון אותם. הוא אמר לי אמא מישהו מנסה לחטוף בחורה. מישהו נותן לה מכות כל הזמן. אמרתי לו תשתה מים מיכאל תירגע. ירדתי כשהבנתי שהוא אומר את האמת. שאלתי אם זה באמת או שאתה מדמיין. הוא אמר לי בואי אמא תראי מה קרה בחוץ".

מרים ממשיכה לתאר: "בהתחלה הוא ירד לבד לראות שהשוטרים מגיעים. אמרתי לו בוא אני אבוא איתך. כשירדנו ראיתי שהאיש כבר בניידת. אנשים הסתכלו ולא עשו כלום".

ודווקא הילד שלך מכולם עשה

"האישה שהותקפה שאלה את מיכאל ממרחק אם זה הוא שהזמין את הניידת. אז אמרתי לו אל תענה בוא נסתובב ונלך הביתה. השוטרים עלו ולקחו ממנו עדות. אחרי שבוע ומשהו בא  חוקר ילדים בשם קובי ותיחקר את מיכאל בחדר שלו מעל לשעה והלך. הוא סיפר לנו את מי מיכאל תפס".

וזאת לתעודה.

מיכאל מקשיב לאמו בקשב רב. כשהוא עונה לשאלות שלנו רגע אח"כ, אנחנו מבינים למה דווקא הוא עשה את המעשה. ילד ערני, דעתן, שיודע, למרות גילו הצעיר, מה נכון ומה לא נכון לעשות, והוא עשה. גיבור קטן.

מיכאל אתה גיבור קטן איך ההרגשה?

"בסדר כיף".

תספר מה ראית?

"אני בא מבית הספר ואני רואה מחזה שאני לא רואה אף פעם משהו שאני רואה פעם ראשונה. האיש תפס את הבחורה והיא מנסה לברוח ממנו. היא החזיקה בעמוד של תמרור, והוא אומר לה בואי. אחרי זה היא אומרת לו תלך ממני תעזוב אותי. היא אמרה לו שמישהו פה יזמין משטרה. אני עמדתי בצד שמעתי את זה. אנשים עברו וראו אותה מכה אותה והמשיכו כרגיל בחיים שלהם".

ולמה אתה עשית?

"כי שמעתי את מה שהיא אמרה לו. ריחמתי עליה. אמרתי אני הולך להזמין את המשטרה. באתי הביתה ואמרתי לאמא שלי שמהר צריך להזמין משטרה. אמרתי לה לא, לא, אני רגוע. אמרתי לאמא שאני לא מדמיין. אז היא נתנה לי להתקשר למשטרה".

מיכאל ממשיך לספר על מה שאירע לו: "ירדתי למטה התקשרתי למשטרה נתתי את שם הרחוב, העיר ותיארתי מה הוא לבש.  השוטרת אמרה  תודה רבה אני שולחת ניידת. אחרי שירדנו השוטר תפס אותו הפריד ביניהם והכניס אותו לניידת. השוטר שאל אותי שאלות. לאחר שבוע הגיע החוקר קובי. הוא שאל אותי מה קרה, ספרתי הכל. הוא אמר לי תודה רבה ואחרי זה הוא דיבר עם אבא ואמא שלי. אחרי שבוע וחצי קובי התקשר שוב ואמר שהמפקד של המשטרה רוצה לראות את מיכאל".

נבהלת?

"לא. ידעתי שזה כבר רציני. אמרתי שאם המפקד רוצה לראות אותי יש פה משהו רציני. באתי וכל השוטרים מחאו כפיים וכולם אמרו לי אתה הילד הגיבור? אמרתי כן אני. מפקד המשטרה אמר לי שהצלתי אישה שהייתה חשופה לאלימות במשך שנים. הוא סיפר שהם גילו שהוא היה תושב חברון שזייף תעודת זהות כפולה וקיבל קנסות ואנשים אחרים היו צריכים לשלם את זה. הוא אמר לי שהוא רוצה להביא לי מתנה. ראיתי את התעודה והוא הקריא לי, למרות שאני קראתי לפני שהוא סיים. אז הוא אמר לאבא ואמא תחתמו על איזה דף, כי רוצים לשים את זה בחדשות בטלוויזיה".

מה אומרים החברים?

"כל הכבוד שעשית את זה. גיבור" .

אתה בהחלט גיבור.

מיכאל מסיים עם תובנה שכדאי שרבים מאתנו נלמד: "אחרי הכל חשוב לעשות דבר כזה, להציל אישה שהייתה מקבלת יום יום מכות ואתה נותן ברקס ועוצר את זה, והיא לא חוטפת מכות. יהיה לה עולם יותר יפה, עולם בלי מכות. ידוע כי כל המציל נפש מישראל כאילו הציל עולם מלא".

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך