מזל גדול

הגיע עם כאבים לאסותא אשדוד והתגלה אצלו גידול נדיר

מ', הגיע בשל כאבים והרגשה של בליטה בצד שלא פוענחה. הוחלט על כריתה מלאה של הגידול ושל חלק מעצם האגן. בסופו של הניתוח הגידול הוצא בשלמותו והחסר באגן הושלם על ידי שתל עצם.
צילום: אסותא אשדוד.
מ', גבר כבן 50 הגיע לביה"ח הציבורי אסותא אשדוד בשל כאבים והרגשה של בליטה בצד שלא פוענחה. לאחר בירור מעמיק בביה"ח הוא אובחן עם גידול נדיר וממאיר מסוג כונדרוסרקומה. הגידול הגיע לממדים של כ-20 ס״מ, אשר דחק את שרירי העכוז והתמשך לתוך חלל הבטן. מ' התקבל ליחידה אורתופדיה אונקולוגית בראשות ד"ר שי שמש, ובוצע בירור רב-צוותי יחד עם המכון האונקולוגי, מחלקת הרדיולוגיה ומכון הפתולוגיה בביה"ח. בסופו של הבירור הוחלט על צורך בטיפול ניתוחי הכולל כריתה מלאה של הגידול ושל חלק מעצם האגן.
לפני הניתוח וכדי לתכנן כריתה של הגידול בצורה מיטבית, נוצר מודל מבוסס CT ו-MRI של האגן והגידול. המודל הודפס במדפסת תלת-מימד ויחד איתו הודפסו גם עזרים אשר עברו סטריליזציה ושימשו בתוך חדר הניתוח כשהם מתאימים בצורה מושלמת למבנה האנטומי של המנותח. עזרים אלו שימשו על מנת להפריד את הגידול ולכרות אותו בצורה מדויקת ומלאה מהעצם.
בניתוח רב-צוותי בהובלתם של ד"ר שמש ופרופ' דרקסלר אשר ארך כ-6 שעות, הוסר הגידול מהאגן ומדופן הבטן, שוחזרה עצם האגן עם שתל עצם ובנוסף נערך עיגון של שרירי דופן הבטן מחדש. בסיום הניתוח כשהחולה עודנו מורדם, בוצעה הדמיית CT בחדר הניתוח. בסופו של הניתוח הגידול הוצא בשלמותו והחסר באגן הושלם על ידי שתל עצם וללא פגיעה בכלי הדם והעצבים באגן וברגל. הטיפול המשולב, התכנון הקפדני ושיתוף הפעולה הרב-צוותי בין היחידות השונות בבית החולים הוכיח את עצמו.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך