כיצד מוציאים אישור עקרוני למשכנתא?

על מנת שתוכלו לקחת משכנתא יהיה עליכם להשיג אישור עקרוני. אישור עקרוני הוא האסמכתא מהבנק לכך שהיא מוכנה לתת לכם משכנתא. כמו שאתם מתארים לעצמכם מתן משכנתא זה עניין מורכב, לבנק יש את העקרונות החשובים עבורו. אם אינכם עומדים בדרישות הסף הבסיסיות ניתן יהיה לראות זאת כבר על סמך האישור העקרוני
תמונה: depositphotos

במאמר הבא נסביר לכם כיצד תוכלו לקבל אישור עקרוני שתהיה לכם יכולת להתבסס עליו. ללא אישור עקרוני מהבנק טרם לקיחת המשכנתא לא תהיה לכם היכולת להמשיך הלאה. כמובן שלאחר קבלת האישור העקרוני תהיה לכם היכולת לעשות את הבחירה הנכונה עבורכם. 

מה זה אישור עקרוני?

אישור עקרוני למשכנתא הינו מסמך רשמי מהבנק שבו רציתם לקחת משכנתא לרכישת דירה או כל נכס אחר. האישור העקרוני ניתן מהבנק אחרי שהוא בדק את הזכאות שלהם לקבלת המשכנתא. לבנק יש את השיקולים שלו, ישנו צורך לראות כי הינכם עומדים בדרישות הסף הבסיסיות. אם לא תעמדו בדרישות הסף הבסיסיות לא תקבלו את האישור העקרוני. האישור העקרוני הוא האישור לכך שהבנק בדק אתכם ונמצאתם מתאימים לקבל משכנתא על ידו.

מתי צריך לקבל אישור עקרוני למשכנתא?

את האישור העקרוני צריך לקבל מראש על מנת להניע את הדברים. חשוב לקחת את האישור העקרוני בשלב מוקדם כדי לא להתעכב יתר על המידה. יש כאלה שמקבלים את האישור העקרוני מהבנק עוד לפני שהם בוחרים את הנכס שאותו הם קונים. מוטב כי תנסו לקחת את האישור לפני שאתם מניעים את כל העסק. כך לא תמצאו את עצמכם במצב שבו אתם מתמהמהים יתר על המידה. תזכרו כי פרוצדורה של אישור עקרוני יכולה לקחת זמן רב.

איך מוציאים אישור עקרוני מהבנק?

על מנת להוציא אישור עקרוני למשכנתא יהיה עליכם להגיש פנייה לכל אחד מהבנקים. את הבקשה ניתן להגיש דרך האינטרנט או באופן פרונטלי מול הבנק עצמו. יהיה עליכם להראות לבנק את יכולת ההחזר החודשית ואת ההון העצמי שהצלחתם להשיג. מי שלא יגיש את הבקשה בצורה מסודרת יקבל תשובה מהירה תוך זמן קצר. ההמלצה הטובה ביותר תהיה להגיש מספר בקשות למספר בנקים שונים. לכל בנק יהיו את הפלוסים ואת המינוסים שלו כאשר תקבלו ממנו הגשה.

לאחר שקיבלתם אישור עקרוני למשכנתא מהבנק יהיה עליכם להשוות בין ההצעות השונות. לכל הצעה יש את הייחודיות שלה, יהיה עליכם להיכנס אל תוך עובי הקורה כדי להבין מה תקבלו. אם לא תחקרו היטב את האישור העקרוני ישנו סיכוי שתעשו בחירה שתתחרטו עליה. לא תרצו למצוא את עצמכם במצב שבו אתם בוחרים משכנתא שלא תפורה בדיוק למידותיכם. לכל אחד מאיתנו מתאימה משכנתא שונה בתנאים אחרים לגמרי. מהסיבה הזאת לכל בנק יש את החוקים ואת הסטנדרטים שלו בהקשר הזה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך