מה חשוב לדעת לגבי ציציות?

הציצית היא בגד מאוד נפוץ בקרב היהודים שומרי המסורת, מדי פעם אתם יכולים לראות את הפתילות של הציצית מבצבצות מבין הבגדים של שאר עוברי האורח. הצורה של הציצית נמצאת בצורה של מלבן אשר יש לו חור עגול להכנסה של הראש, כאשר כל הקצוות של הציצית כוללות ארבעה פינות

בכל אחת מארבעת הפינות האלה יש ארבע פתילים אשר משתלשלים מן הקצוות של הפינות. הקשירה של הפתילים משתנה בהתאם אל מסורת אחת לאחרת .יש כאלה אשר נוהגים להתבלבל בין הטליות לבין שאר הציציות. הטלית היא בעצם בגד מלבני גדול ללא שום חור לראש, אשר בה מתעטפים מעל אל הבגדים בעיקר בזמן תפילת השחרית בימי חול, גם בשבתות וגם בחגים, מלבד יום כיפור אשר בו מתעטפים בטלית לאורכו של כל היום. את הציצית, אשר לפעמים נקראת גם "טלית קטן", לובשים על הגוף כל הזמן מתחת לכל הבגדים או מעל הגופייה.

ציציות של הציצית

כל יהודי לובש ציצית כי ככה צוותה לנו התורה. הגברים בעצם מצווים ללבוש את הבגד הזה אשר יש בו 4 פינות. חשוב מאוד לזכור שהמצווה נהוגה בשעות היום ולא בלילה. לאחר שאנחנו הבנו את החשיבות של הציצית בכל מה שקשור אל אורח החיים היהודי, אנחנו נתייחס אל השאלה, איך בוחרים ציציות. הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות הוא לוודא שבאמת מדובר בציצית שהיא כשרה. הציצית הכשרה מיוצרת מחומרים שונים כמו פשתן או צמר רחלים. כמו כן, רצוי מאוד שכל החוטים של הציצית יהיו עשויים בעבודת יד. אבל אם לא ניתן הדבר, יש כאלה אשר נוהגים לטוות את החוטים בעזרת מכונה אשר מופעלת בצורה ידנית. שנית, בגלל שהציצית היא בגד אשר לובשים בכל יום, חשוב מאוד לבחור בציצית שהיא מאוד איכותית ונעימה, במיוחד כאשר אתם לובשים אותה בכל החודשים של עונת הקיץ החמה מאוד.

חידוש מצוות התכלת

בתקופה של המקרא ובתקופה של בית שני הייתה התכלת חלק פשוט בלתי נפרד מהמצווה של הציצית. למעשה, זה הוא פתיל תכלת שבעצם משולב בין כל הציציות הלבנות. הצבע התכלת הופק מיצורים ימיים שלפי רבים מזוהה יחד עם חילזונות או דיונונים. התהליך של הפקת התכלת אז בכלל לא היה פשוט, והוא נפסק עקב המחסור הגדול בחיה הימית. מאז ועד היום בעצם החלו ללכת עם הפתילים בצבע אחיד שהוא לבן בלבד. החל מהמאה ה-19 נעשו כמה ניסיונות לחדש את המצווה של התכלת ולגלות באמת את היצור אשר ממנו הופק הצבע המדובר.

2800 עבדים

המדרש אומר שמי שבא עם כל מי שמקיים את המצווה בעצם זוכה א ל2,800 עבדים, חשוב לדעת שלא מדובר כמובן על העבדים כמו העבדים של הגויים, כמו שאז היה בארה”ב, אלא לפי הדינים של התורה אשר כוללים הרבה דינים על  כבוד עצום אשר ניתן לעבד, פרקטית, כי עובד רגיל היום מקבל תנאים שהם יותר רעים. וכל זה בשביל שבכל גדיל של הפתילים של הציצית יהיה 700 חוטים אשר מרכיבים את הפתיל, ו700 כפול ארבע, שווה 2,800 חוטים, על כל חוט יש בעצם עבד.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך