קידום ספורט הנשים במכבי אשדוד – כדורסל, כדורעף ושייט

ספורטאי מכבי אשדוד במגוון הענפים ממשיך בפיתוח וקידום ספורט הנשים באשדוד בפרט ובישראל בכלל. בשנה האחרונה כמות הילדות בענף הכדורסל, הכדורעף והשייט גדלה בצורה משמעותית וכיום הספורטאיות הצעירות ממכבי אשדוד מגיעות להישגים רבים וצובעות בצהוב-כחול את המפה הארצית בענפים השונים

בענף הכדורסל יש כיום שש קבוצות בליגות התחרותיות של איגוד הכדורסל הישראלי, כשכבר בשנה הבאה נתון זה יקפוץ בצורה משמעותית בשל קצב הצמיחה האדיר של ילדות ביה"ס לכדורסל. ביה"ס לכדורסל בנות של מכבי אשדוד (גילאי הגן עד כיתות ד') מונה כיום כ- 350 ילדות וצפוי להגיע בשנה הבאה כבר ל- 500 ילדות צעירות. נתון שיא למועדון וזה בנוסף לכ- 100 שחקניות בקבוצות התחרותיות של המחלקה.

חרות בן יצחק בת ה- 17, שחקנית בקבוצת הנערות א' של מכבי אשדוד בכדורסל שיתפה על האימונים: "ככל שאני מתאמנת יותר ומגיעה לתוצאות אני מרגישה שבאמת כל דבר שאני רק ארצה בחיים בלי קשר דווקא לכדורסל עם עבודה קשה והרבה רצון אני אשיג אותו". על המעטפת במכבי אשדוד אמרה: "מעבר למקצועיות שקיימת באימונים יש יחס אישי לכל אחת ואחת, אם זה לשבת לשיחות לפני או אחרי אימון או אפילו סתם בוואטסאפ ולאו דווקא בשיחות על הכדורסל. לי אישית גל צברי מאוד עוזרת (המאמנת), ובאמת מהרגע שהכרתי אותה היא עושה הכל מהצד שלה כדי לעזור לי להתפתח ולהיות הגרסה הטובה ביותר שלי".

על הכלים שהכדורסל העניק לה, אמרה חרות: "הכדורסל מלמד ונותן כל כך הרבה כלים לחיים. בעיניי התמדה זה הדבר הכי בולט בכדורסל, ילדה שנרשמת לכדורסל מגיל קטן רואה שהדרך להיות טובה יותר מעבר לכישרון היא להתמיד וזה שיעור גם לחיי היום יום שבמידה ורוצים משהו ומתקשים להשיג אותו לא לוותר ישר כי לא הולך, אלא להתאמץ בשביל זה ולהמשיך עד שמצליחים.

בסיום חרות המליצה לבנות בעיר אשדוד להצטרף למכבי אשדוד: "כדורסל מכבי אשדוד זה בית ומשפחה, אני יכולה להגיד שאולם היובל בו אנחנו מתאמנות כבר מזמן הפך לבית השני שלי, לא בגלל הזמן שאני שם, בעיקר בגלל הקבוצה שלי והאווירה שלנו ביחד. אנחנו באות לעודד קבוצות אחרות כדי לתמוך בהן ולהראות שאנחנו איתן מהקטסל ועד לנערות, יש הרגשה של משפחה אחת גדולה".

ענף הכדורעף של מכבי אשדוד שנפתח רק לפני כשנה וחצי צובר גם הוא תאוצה וכיום רשומות במועדון הכדורעף כ- 100 שחקניות בגילאים השונים, חלקן משחקות בביה"ס לכדורעף וחלקן בקבוצות הליגה התחרותיות של איגוד הכדורעף. בראש הפירמידה עומדת קבוצת הבוגרות בליגת העל לנשים שרושמת עונה מדהימה ונותנת הרבה מוטיבציה לשחקניות הצעירות להמשך הקריירה שלהן.

תהל זרביב בת ה- 15.5, שחקנית קבוצת הנערות במכבי אשדוד, שיתפה על ההרגשה שלה כשהיא משחקת כדורעף: "אני מרגישה העצמה נשית כשאני משחקת כדורעף, הספורט הזה נותן הרגשה מדהימה וכל אישה יכולה לעסוק בתחום שהיא אוהבת ובספורט שלה. הכדורעף מעצים אותי במיוחד בתור אישה שמסוגלת להשתמש בכוח שלה ולהראות את עצמה דרך הספורט".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך