מנוע לרכב

מנוע לרכב הוא למעשה מפעל הכוח של רכב, הוא ממיר את האנרגיה הפוטנציאלית של דלק לאנרגיה מכנית והוא חלק בלתי נפרד מכל מכונית, שכן הוא מספק כוח להנעת גלגלי הרכב בדרך כלל המנוע יושב מול הנהג והנוסעים, אבל בחלק מהמכוניות יש אותם מאחור
תמונה: freepik

מנוע רכב הוא מנוע בעירה פנימית השורף דלק כדי ליצור כוח ותנועה. למנוע בנזין בן ארבעה מחזורים. למשל, יש בוכנה הנעה מעלה ומטה בתוך צילינדר, מה שיוצר ואקום השואב אוויר ודלק דרך שסתום יניקה. הבוכנה דוחסת את תערובת האוויר-דלק הזו עד שמתרחשת הצתה בתוך תא הבעירה שלה. פיצוץ זה מאלץ את הבוכנה כלפי מטה, הופך גל ארכובה המחובר אליה באמצעות מכלול מוט חיבור. סיבוב זה מסובב ציר המעביר כוח מגל הארכובה לגלגל הנעה אחד או יותר משני צדדיו באמצעות מכלול גלגלי שיניים דיפרנציאליים או דיפרנציאלים על מנת שיסתובבו מהר יותר ממה שהם היו מסתובבים לו רק היו מסתובבים.

מנועי הבעירה הפנימית מופעלים על ידי בנזין וסולר, אשר נשרפים כדי לשחרר חום שהופך מים לקיטור, אשר לאחר מכן הופך טורבינה ולאחר מכן מייצרת חשמל המניע מנוע חשמלי המניע את גלגלי המכונית.

ישנם גורמים רבים ושונים שיש לקחת בחשבון בעת רכישת מנוע רכב חדש, למשל להחליט איזה סוג מנוע אתה רוצה.

ישנם ארבעה סוגי מנועים: דיזל, בנזין, היברידי וחשמלי. מנועי בנזין הם הנפוצים ביותר בעולם, אך הם מייצרים יותר CO2 מאשר מנועי דיזל וחשמל. מנועי דיזל הם היעילים ביותר לצריכת דלק אך יכולים להיות רועשים ומסריחים. מנועים חשמליים הם הידידותיים ביותר לסביבה אך דורשים טעינה תכופה ויש להם טווח מוגבל לפני שהם זקוקים לטעינה מחדש. מכוניות היברידיות משלבות גם מערכות בנזין וחשמליות, מה שאומר שיש להן טווח ארוך לפני שצריך להטעין אותן שוב, גם עם פליטות מינימליות.

בנוסף, עיצוב מנוע לרכב הוא אומנות בפני עצמה ודורש שנים של הכשרה וניסיון כדי להשתכלל. ניתן לסווג את העיצוב לשני סוגים: מנועים מקוררי אוויר ומנועים מקוררי נוזל ומנועי מקורר אוויר זולים יותר לייצור אך הם פחות יעילים מהמנועים המקוררים בנוזל.

הוא החלק החשוב ביותר ברכב וחיוני שתמצאו חברה שיש לה שירות לקוחות מעולה, אחריות ומנוע שיתאים לרכב שלכם.

מה תצטרכו לדעת בעת חיפוש אחר חברה לרכישת מנוע מייבוא?

חברה המייבאת מנועים תצטרך להיות מסוגלת לספק מנוע לרכב העונה על הצרכים שלך לדרישות ההספק, יעילות הדלק והפליטה. כמו כן, החברה אמורה להיות מסוגלת לענות על כל שאלה שיש לך בנוגע לדרישות האחריות והתחזוקה של המנוע שלך.

ישנם היבטים שונים של חברה שכדאי לבדוק לפני רכישת מנוע מיובא. הדבר הראשון הוא השירות שהם מספקים ללקוחותיהם, והשני הוא השירות לאחר המכירה שלהם.

הנקודה החשובה הבאה שיש לקחת בחשבון היא הזמינות של חלקי חילוף וכמה קל יהיה להם לקבל אותם. ישנם גם גורמים נוספים כמו עלות ואחריות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך