בדיקות קרקע

בדיקות קרקע הן הדרך הטובה ביותר להבין מה קורה עם שטח אדמה והידע הזה הוא קריטי לייצור יבולים. הדבר הראשון שצריך לדעת על בדיקות קרקע הוא שהם לא דבר חד פעמי. יש לחזור עליהם כל שנה או שנתיים כדי שתוכלו לוודא שהאדמה עדיין במצב טוב
תמונה: freepik

הסוגים הנפוצים ביותר של בדיקות קרקע:

חומר אורגני: בדיקה זו קובעת כמה חומר אורגני יש באדמה שלך. חומרים אורגניים עוזרים לאגירת מים, אוורור ומחזור רכיבי תזונה וגם עוזר למנוע שחיקה על ידי אחיזה בחלקיקים וזה יכול לעזור למנוע מליחות על ידי קשירת יוני נתרן יחד. רמות החומר האורגני בקרקע צריכות להיות לפחות 3%.

פחמן אורגני: בדיקה זו קובעת כמה פחמן יש באדמה וזה אינדיקטור חשוב למידת הצמיחה של צמחים. רמות הפחמן צריכות להיות לפחות 1%.

 

בדיקות קרקע הן דרך לקבל מידע על האדמה בשטח. הבדיקות יכולות לומר לך אילו חומרים מזינים יש באדמה, עד כמה היא חומצית ואם קיימים חומרים מזיקים.

ישנם סוגים שונים של בדיקות קרקע שניתן לבצע. הסוג הנפוץ ביותר הוא בדיקת pH. בדיקה זו מודדת את החומציות או הבסיסיות של הקרקע על ידי מדידת רמת ה-pH.

בדיקות קרקע מסייעות בזיהוי סוג הקרקע ורמת הפוריות. והן משמשות גם לזיהוי חומרים מזיקים הנמצאים באדמה.

ישנם שני סוגים של בדיקות קרקע: כימיות ופיזיקליות. בדיקות כימיות כוללות לקיחת דגימה מהאדמה ולאחר מכן שליחתה למעבדה לניתוח. בדיקות פיזיות יכולות להיעשות באמצעות בדיקה או דגימת ליבה כדי לקחת דגימות מפני הקרקע.

בדיקת קרקע היא תהליך של בדיקת קרקע למאפיינים שיכולים להשפיע על תהליך הבנייה. ניתן לבצע בדיקות קרקע לפני הבנייה כדי לזהות בעיות בקרקע ולעזור למנוע טעויות יקרות.

ישנם סוגים רבים של בדיקות קרקע שנערכות לפני הבנייה, כגון רמות pH, זרחן, אשלגן וחנקן. בדיקות אלו מסייעות לזהות את התאמתו של אתר לסוגים מסוימים של מבנים וגורמים נוספים שעשויים להשפיע על הביצועים או אורך החיים של מבנה שנבנה עליו.

 

בדיקת קרקע לפני בניה

בדיקת קרקע לפני בניה היא שלב הכרחי כדי להבטיח שאתר הבנייה בטוח ונקי מכל חומרים מסוכנים.

תהליך זה יכול להיעשות על ידי שליחת דגימות אדמה למעבדה לניתוח. לאחר מכן המעבדה תחפש נוכחות של עופרת, ארסן, כספית וחומרים אחרים שעלולים להזיק.

בדיקת הקרקע לפני הבנייה הוא תהליך שבו בודקים את התאמתה לקרקע.

על מנת לדעת את התאמת הקרקע יש לבדוק אותה. הבדיקה יכולה להתבצע בשתי דרכים: בדיקה פיזיקלית וכימית. בדיקות פיזיות כוללות חפירה של דגימה קטנה מהאדמה ובחינתה מקרוב. בדיקות כימיות כוללות חילוץ של יסודות מסוימים מדגימת הקרקע וניתוחם במעבדה.

השלב הראשון בתהליך זה הוא איתור שטח שעשוי להיות בעל פוטנציאל למטרות בנייה, אך טרם פותח או נעשה בו שימוש לכל מטרה אחרת. השלב הבא הוא לזהות איזה סוג של בניין עשוי להיות רצוי באותו אתר ולאחר מכן לברר איזה סוג של אדמה תתאים לסוג זה של בניין. אם אין הגבלות על איזה סוג של בניין ניתן לבנות באותו אתר, אז זה לא משנה איזה סוג של אדמה נמצא שם כי כל סוג יעבוד מצוין עבור כל סוג של בניין.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך