מחקר חדש: אחת השכונות העניות ביותר בארץ נמצאת באשדוד

'המכון לרפורמות מבניות" הציג מחקר חדש בו הוא ממפה את ריכוזי העוני בישראל ומהנתונים עולה שרובע ז' באשדוד הוא אחד ממתחמי העוני הגדולים בישראל

מחקר חדש של 'המכון לרפורמות מבניות" ממפה את ריכוזי העוני בישראל, על פי המחקר שכונה או ישוב שבו מחצית ממשקי הבית מרוויחים פחות מ- 4000 ש"ח לנפש בחודש שזהו סכום הנמוך מההכנסה החיציונית הארצית, מוגדרים כ"מתחם עוני".

לפי המחקר, מתחם העוני הגדול ביותר בישראל נמצא בשכונת רמת בית שמש ב' בבית שמש, לאחריה מספר שכונות בירושלים ובישוב הבדואי תל שבע, ובמקום השביעי נמצא רובע ז' מאשדוד הידועה כרובע שבו האוכלסיה היא חרדית. לפי הנתונים ברובע ז' יש 19,340 תושבים, מתוכם 83.7% נחשבים עניים כשההכנסה החציונית הממוצעת עומדת על 1,906 ש"ח לנפש בחודש.

עוד עולה מהנתונים שברובעים הוותיקים דוגמת רובע ג' שבה 71.0% מהאוכלוסיה הם עניים והמשכורת החציונית עומדת על 2,449 ש"ח לנפש בחודש. ברובע ב': 49.1% עניים ומרוויחים משכורת חציונית ממוצעת של 3,372 ש"ח לחודש.
ברובע ו (דרום, מערב)': 43.9% מכלל האוכלוסיה ברובע עניים ומשכורתם החציונית עומדת על 3,507 ש"ח לנפש בחודש. ואילו ברובע א': 50.4% מכלל האוכלוסיה ברובע עניים ומרוויחים משכורת חציונית ממוצעת של 3,247 ש"ח לחודש.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך