חשד לאירוע התעללות מינית קשה

המרכז הארצי לנפגעי הטרדה מינית בודק חשד להתעללות מינית בילד על הרצף האוטיסטי

ההורים טוענים כי חבורת ילדים מבית הספר היסודי התעללה ופגעה מינית בילד מבית ספרם על הספקטרום האוטיסטי כשאחיו הקטן צפה בכך הנער הוא כבן 12 והאירוע התרחש לפני כחודש, מחוץ לביה"ס ובגלל גילם הקטן של הנערים כבני 11 הם מטופלים במסגרת חלופית מתאימה. מהעירייה נמסר: "הילדים הופרדו מהילד נשוא התלונה ואינם שוהים יחד, לא בכיתת הלימוד ולא בחצר בית הספר.   יודגש כי עד כה אין שום ראיה לאירוע הקשור בפגיעה מינית ואת זאת יכול לקבוע רק המרכז הארצי, העושה כעת את הבדיקות בנדון".
אילוסטרציה.

חשד למקרה קשה מאוד מטופל כבר כחודש במחלקת החינוך של עירית אשדוד! מקרה של פגיעה מינית והתעללות של חבורת נערים כבני 11 מאחד מבתי הפר היסודיים באשדוד בילד אחר מביה"ס בן 12 שהוא עלך הרצף האוטיסטי, כך על פי טענת הוריו. כל זה קרה בדרך מביה"ס כשאחיו הקטן של הילד הנפגע חוזר איתו וצופה בכל.

העניין הוא שגם אחיו הקטן הילד נכח באירוע ונאלץ לחזות בו. האח הוא רק בן 7. שניהם תיארו את מה שהילד בן ה-12 עבר. הם תיארו את האירועים הקשים. העניין הוא שמפאת גילם של המעורבים מי שמטפל אינה המשטרה אלא גורם חיצוני המתאים לעניין. המקרה מטופל בבית לין  –  'מרכז הגנה לילדים ונוער שנותן סיוע מידי לילדים ונוער נפגעי התעללות מינית או פיזית'.

מעיריית אשדוד נמסר:

ראשית יש לדייק ולהבהיר כי המקרה הנדון אירע ב-1/11, ביום הבחירות, ביום שבתון ולא במסגרת הלימודים.שנית, אירועי פגיעה על רקע מיני מועברים למרכז ארצי המאויש באנשי מקצוע ובכלים מקצועיים, לבחינת המקרה ולקביעת חוות דעת ודרכי טיפול.זהו הנוהל שקבע משרד החינוך ובית הספר אינו סוברני לפעול לבד בעניינים אלה.

לאחר הבהרות אלה יצוין כי מרגע שהאירוע הובא לידיעת בית הספר, הוא הועבר לטיפולו של המרכז הארצי לנפגעי הטרדה מינית. אין בסמכות בית הספר לקבל החלטות ללא חוות דעת מקצועית של המרכז הארצי וללא ראיות התומכות בטענות לכאורה. בית הספר פעל בהתאם לנוהל המתחייב וממתין לחוות הדעת כאמור. עד אז הילדים הופרדו מהילד נשוא התלונה ואינם שוהים יחד, לא בכיתת הלימוד ולא בחצר בית הספר.   יודגש כי עד כה אין שום ראיה לאירוע הקשור בפגיעה מינית ואת זאת יכול לקבוע רק המרכז הארצי, העושה כעת את הבדיקות בנדון. לצערנו, על אף שלעת הזאת אין כל ראיה התומכת בטענות על פגיעה מינית, יש מי שבחר "לטפל" במקרה ולהעלות את הנושא לרשת החברתית מבלי שבדק את המקרה ותוך שהוא עובר על החוק ומפרסם מידע אסור.חומרים אלה שעלו לרשת הועברו ללשכה המשפטית להמשך טיפול.  לסיום, משרד החינוך דאג להעביר הודעה מנומקת להורים המדברת בעד עצמה, בזו הלשון:

הורים יקרים,
בימים האחרונים אנו עדים לפרסומים ברשתות החברתיות, ובהם תיאור של אירוע פגיעה בין ילדים בעת מפגש שהתקיים אחר הצהריים בסמוך לביתם. צוותי החינוך פעלו ופועלים במתן תמיכה, ליווי ושיתוף גורמי החקירה, הרווחה, החינוך, הייעוץ והשרות הפסיכולוגי.חשוב לציין כי נכון לעת הזאת, הרשויות עדיין בוחנות את האירועים המדווחים, ופועלות להבין את העובדות לאשורן.די אם נאמר בשעה זו, כי התמונה המצטיירת מדיווחי כלל המעורבים שונה מהמובא בפרסומים.חשוב להזכיר כלל המעורבים הינם ילדים קטינים, אשר עומדת להם ולמשפחתם הזכות לחיסיון ולפרטיות. בעת הזאת נשמור כולנו בשמירה קפדנית על זכויות הילד ופרטיותו, יחד עם הבטחת המוגנות האישית לכל ילד וילד.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך