מהתופת באוקראינה… ל"דולפיני" אשדוד

אלופת המדינה בכדורגל באולמות לחרשים וכבדי שמיעה, קבוצת "דולפיני" אשדוד, מתכוננת למשחקי ליגת האלופות בחודש בפברואר בגטבורג. מסתבר כי לא פחות מארבעה שחקני נבחרת אוקראינה, שברחו מהמלחמה מול רוסיה, יצטרפו אליה בגטבורג. יעקב אוליאל חבר הנהלת הקבוצה: "אין ויזות לשחקנים רוסים, החלטנו לצרף את השחקנים האוקראינים".

המלחמה באוקראינה בינה לבין רוסיה נמשכת. מסתבר כי יש זווית מאוד מעניינת גם לאשדוד, בקבוצת "דולפיני "אשדוד. זווית בינלאומית. לא פחות מזה.

הקבוצה החלה באימונים לקראת ליגת האלופות לחרשים וכבדי שמיעה, שתערך ב גטבורג (שבדיה) בתחילת פברואר 2023. עד כאן מדובר בשגרה, שכן "דולפיני" אשדוד לוקחים חלק קבוע בליגת האלופות וגם זכתה בתואר. אבל הפעם יקרה משהו אחר לגמרי שיעורר בוודאי עניין לא קטן סביב הקבוצה.

בדרך כלל הקבוצה מצרפת אליה שחקנים מהליגה לחרשים וכבדי שמיעה מרוסיה. הפעם היא תנהג אחרת. מסתבר כי לא פחות מארבעה שחקני נבחרת אוקראינה ייטלו חלק במדי אשדוד (מותר לשתף זרים באליפות), ויעזרו לה להתמודד על התואר, ואולי בעצם זו קבוצה "דולפיני" אשדוד שעוזרת להם, שכן הארבעה נמלטו מהתופת באוקראינה. מסתבר כי הארבעה כמו רבים אחרים במדינה שלהם, נאלצו להימלט על חייהם למדינה אחרת. הארבעה שהן שחנקים כדורגל נעזרו בזה בכדי למצוא לעצמם גם פרנסה.

יחזק. דמיטרו בילוסוב.

יעקב אוליאל, חבר הנהלת הקבוצה ומי שעמד בראשה שנים רבות, והיה זה שהקים את הקבוצה: "עד היום היינו עם שחקנים רוסים. היות שיש איסור שיתוף שחקנים רוסים וגם שבדיה לא מעניקה להם ויזות, החלטנו לעבור לשחקנים אוקראינים. מדובר בארבעה שחנקים שברחו משם, ויישחקו אצלנו".

אוליאל מספר  על ארבעת השחקנים: "ב-2019 באליפות אירופה לנבחרות הם ניצחו את נבחרת רוסיה 1:5 בכדורגל על דשא. אלה  שחקנים ברמה גבוהה". ברור שגם אשדוד תהנה מהם, שכן ביכולת שלהם הם יכולים להפוך את הקבוצה לאחד המועמדות לזכייה בתואר הנכסף מבחינתה של הקבוצה.

בנושא אחר הקשור ל"דולפיני" אשדוד. בשבוע שעבר נערך משחק האליפות של ליגת הוותיקים לחרשים וכבדי שמיעה בכדורגל אולמות, הנושאת את השם  "פאפאגול" באולם מקיף ט' (מי שסייע לעריכת המשחק באשדוד הוא יורם אסרף מנכ"ל רשות הספורט העירונית) בין דולפיני אשדוד נגד ת"א. המשחק נגמר בניצחון תל אביב 3:6

גם הוא יחזק. קוסטינטין וויצ'נקו.

.בשבוע הבא מתחילה ליגת הכדורגל באולמות של התאחדות לכדורגל לא של חרשים וכבדי שמיעה. אשדוד לוקחת חלק גם בה והיא סגנית אלופת המדינה. בליגה ישתתפו קבוצות נוספות: מכבי נחלת יצחק ת"א, מ.כ.אולמות ראשל"צ, מ.כ.אולמות אריאל, מכבי עירוני שדרות, מכ"א אשקלון, ינשופי אס"א ת"א, מ.ס כפר קאסם ואס"א טכניון חיפה, האלופה הנוכחית. הליגה היא בשיטת בית וחוץ ואח"כ פיינל פור של ארבע הקבוצות הראשונות. האלופה היא שתייצג את ישראל במוקדמות ליגת האלופות באופ"א. בעבר הייתה זו אשדוד שייצגה את ישראל. אוליאל:  "השנה ליגה תהיה קשה מאוד ומאתגרת יותר מהשנים הקודמות. המטרה כרגע היא להגיע לפיינל פור".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך