בקופת החולים הוא אובחן כסובל מרגישות מוגברת והגבלה בתנועת הכתף, ובדיקות CT ו-MRI הדגימו שבר מרוסק בעצם העליונה של הזרוע בין המרפק לכתף וכן קרע חריף באחד הגידים בכתף.
הנהג עבר שורה של טיפולים שמרניים, פיזיותרפיה ונטילת משככי כאבים, אך למרות זאת, לא חל כל שיפור במצבו והוא הוסיף לסבול מכאבים עזים וממגבלות ממשיות בתנועה.
עורכי הדין דביר שמעיה ומיכאל מירל המייצגים אותו, מסבירים כי מכיוון שמדובר בתאונת דרכים בדרך לעבודה, היא הוכרה כתאונת עבודה לכל דבר ועניין. הנהג הופנה לבדיקה בוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי (המל"ל). הוועדה קבעה כי הוא סבל לאורך מספר שבועות מנכות זמנית בשיעור של כ-25 אחוזים, וכי הוא סובל כעת מ-19 אחוזי נכות לצמיתות. בהתאם לכך, קיבל הנהג מהמל"ל תגמולים בסכום של 166 אלף שקלים, הכוללים פיצוי חד פעמי בגין הנכות הצמיתה והנכויות הזמניות.
בעקבות החלטת המל"ל מיהרו עורכי הדין שמעיה ומירל, ושלחו מכתב דרישה לפיצויים גם מחברת 'ביטוח ישיר', שביטחה את רכבו של הנהג בביטוח חובה. במכתב הדרישה טוענים עוה"ד שמעיה ומירל, כי לנהג נגרמו הפסדים רבים, בין היתר בשל הוצאות עבור תרופות ועבור נסיעות לטיפולים ולבדיקות. כמו כן נטען, כי הוא נזקק לעזרת הזולת בביצוע פעולות יומיומיות פשוטות, וכי נגרמו לו הפסדי שכר רבים.
"טרם התאונה התובע היה עצמאי לחלוטין, עבד, ולא הזדקק לעזרה", טענו עוה"ד שמעיה ומירל בתביעתם. לדבריהם, עקב התאונה מצבו השתנה ללא היכר.
למכתבם צירפו עוה"ד שמעיה ומירל טיוטת תביעה, שבה הם דורשים מ'ביטוח ישיר' פיצויים בגין נזקי גוף, לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים.
לאחר משא ומתן בין הצדדים נקבע כי חברת הביטוח תפצה את נהג האוטובוס בסכום נוסף על סך 100 אלף שקלים, שיצטרף לסכום שכבר התקבל מהמל"ל וכן לסכום של כ-46 אלף שקלים שהתקבל מחברת הביטוח 'כלל' שביטחה את הנהג בפוליסה תאונות אישיות. בסך הכל קיבל נהג האוטובוס עד עתה פיצויים ותגמולים בסכום של כ-311 אלף שקלים.
בנוסף, מציינים עורכי הדין שמעיה ומירל, כי במקרה ויוחמר מצבן של כתפו וזרועו של הנהגה במהלך השנים, הוא יהיה זכאי לפנות להכרה נוספת של המל"ל בהחמרת מצבו – ובשל כך הוא צפוי לקבל תגמולים נוספים.