"גול עצמי"…

פיפ"א אפשרה לקטאר לארח את המונדיאל. עזבו שהסתבר כי מדובר בשחיתות לכאורה והיו שהלכו שם הביתה בגלל זה, עזוב פגיעה קשה בזכויות אדם (בעצם אל תעזבו) שם, אבל מה זה אומר מבחינתנו....ולא, אני לא מדבר על כדורגל, קצת יותר חשוב.....ומה זה אומר על הביטחון שלנו?
חכם סידי.

אני יודע שבשלב מסוים אתם תתבלבלו. ברור לי שמתישהו תבדקו אם אתם במדור הנכון שזה הספורט, אבל לא יכולתי כבר לשתוק. לא יכולתי לסתום (כאילו מתי אני כן בטורים האלה), כשאחת האהבות הגדולות שלי, הכדורגל, הופך להיות כלי נשק נגד ישראל, לא פחות. לא התבלבלתי. זה גול עצמי עבורנו. אפשר לסגור את הפה מי שמכם בהלם…

עכשיו אדהים אתכם פעם שנייה. אני מדבר על המונדיאל בקטאר. על פסגת הכדורגל. אליפות העולם לנבחרות. איך פיפ"א בהחלטה מלאה שערוריות (היו מי שהלכו הביתה שם, כולל העומד בראשה לא מעט בגלל העברת האירוח למדינת המפרץ) ולכאורה שחיתות, סיכנה אותנו. כן כן, אותנו, זנ את ישראל. בשלב הזה אפשר עוד להיות בהלם, אבל מהפסקה הבאה כבר תבינו.

הנה הגעתם לשלב ההבנות. למי שלא יודע, ויידע מיד. קטאר הפכה עם השנים לאחת הספונסריות הגדולות ביותר של האחים המוסלמים במזרח התיכון, שכוללים את ארגון הטרור של חמאס. קטאר מעבירה כספים לחמאס על הראש שלנו, ובאישורנו, ולא מעט כספים קטארים מגיעים בסוף לארגון טרור. מה הוא עושה איתו? אתם כבר יודעים. אם לא, תזכרו ברגעים שהייתם במקלט. עכשיו נראה לי הבנתם קצת יותר טוב.

רגע יש עוד. קטאר, למרות היותה סונית, נמצאת ביחסים מצוינים גם עם איראן השיעית וגם סוחרת איתה חופשי. אני מאמין שכאן אתם כבר לא צריכים הסבר. מה שטוב לאיראן רע לנו. נקודה סימן קריאה. מצידי תרגישו חופשי לשים סימן קריאה כפול. קטאר במילים אחרות עוזרת בדרך דיפלומטית וכלכלית, גם לאיראן גדולת אויבנו. אני חושב שהנקודה הובנה.

עד כאן קצת מזרחנות ופרשנות בענייני מזרח תיכון. אז איך זה קשור אלינו ולביטחוננו? אוהו על זה בדיוק רציתי לדבר. העובדה שקטאר מאחרת את פסגת הכדורגל העולמית היא עבורה היחצנות הגדולה ביותר שיכולה הייתה לבקש. הצלחת המונדיאל היא זריקת עידוד דיפלומטית לקטאר, ומי שדואג לאויבים שלך, לא טוב לנו שטוב לו. לא רוצה קאטר חזקה יותר בעולם, שעוד ועוד דלתות ייפתחו בפניה….

אז נכון, מצד שני יש לא מעט אנשי עסקים ישראלים שעושים עם קטאר ביזניס, ויהיו לא מעט ישראלים שייסעו לראות שם את המונדיאל. אבל זה לא עושה את זה טוב יותר. גם העובדה שזכויות אדם נפגעו בעת ההכנות למונדיאל בקטאר על ידי הקאטרים, ומתרחשות שם כל יום כל הזמן, לא הפריעו לפיפ"א לתת להם לארח, לא מנעה את האירוח. זה בסוף קרה. אבל חשוב שאנחנו, אוהדי הכדורגל בישראל, שנצפה בשקיקה במונדיאל ונקפוץ בגולים שיכבשו שם, נזכור רק שיכול להיות שבפעם הבאה שנקפוץ בכל הקשור לקטאר, זה יהיה אחרי עוד אזעקה שמספרת על טיל מעזה…במימון המארחת הנדיבה….אז, נקפוץ מהר יותר, אבל בפחות שמחה…

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך