"אמרתי לגיל אשתי שאני חייב לקחת את האליפות הזו"

אלון דאי, 30, נהג המרוצים מאשדוד "בגג" אירופה. דאי זכה השבוע באליפות אירופה במרוצי 'נסקאר' בפעם הרביעית! תוך שהוא שובר את שיא הנצחנות לעונה ושיא הזינוקים מהעמדה הראשונה. דאי שהפך להיות הנהג המעוטר ביותר ב'נסקאר' אירופה ונכנס לדפי ההיסטוריה של התחרות, דחה הצעות לייצג מדינות כמו צרפת ונשאר נאמן תמיד לישראל. בראיון מיוחד לעיתון 'המגזין' מסביר דאי למה הוא התרגש כמו בפעם הראשונה שזכה, על רעייתו הטרייה העיתונאית גיל לוין, על אביו אבי דאי ועל העתיד. ראיון עם אלוף האלופים.

אלון דאי יצא מהרכב שלו מיד בתום המרוץ במסלול שבגרובניק קרואטיה, כאילו זאת הייתה הפעם הראשונה שלו. הוא נראה כמו מי שזו לא הפעם הרביעית עבורו אלא הפעם הראשונה. האליפות הזו הייתה לו קשה מאוד והכל התפרץ בסיום המרוץ הצמוד, בראשון האחרון, שקבע שהוא שוב אלוף אירופה, בפעם הרביעית!

אלון דאי, 30, מאשדוד עשה זאת שוב, הוא שוב אלוף אירופה במרוצי 'נסקאר'. מעבר לעבודה שזאת זאת כאמור האליפות הרביעית שלו, הוא גם שבר את כל שיאי 'נאסקר' האירופי, כשבין היתר גם השיג הכי הרבה ניצחונות אי פעם בעונה אחת – שזכה ב-32 מרוצים ויצא הכי הרבה פעמים למרוץ מהעמדה הראשונה. אלון הוא הנהג הישראלי המעוטר ביותר אי פעם והראשון שנכנס לדפי ההיסטוריה של התחרות. כבוד שלא רבים יזכו להתקרב אליו, בוודאי ישראלים.

חיבוק מנצח. דאי והרעיה לוין.

העונה הזו הייתה צמודה. לפני התחרות האחרונה בקרואטיה, בה הניקוד כפול, הכל היה פתוח. הוא הקדים את המתחרה שלו ב-6 נקודות בלבד כשנותרו 2 מרוצים. במרוץ הראשון בשבת הוא סיים ראשון ופתח פער של 16 נקודות. במרוץ השני, ביום ראשון, הוא היה חייב לסיים בין 5 הראשונים. המרוץ היה צמוד מול יריבו, אבל לבסוף דאי סיים שלישי והיתר היסטוריה. תרתי משמע.

אלון דאי, שהתראיין בראיון מיוחד לעיתון 'המגזין' אשדוד, שעה קלה לאחר הזכייה, סיפר בראיון על הכל. על העונה הקשה הזו, על אביו שאיתו לאורך כל הדרך מהיום הראשון שלו עוד כילד בקרטינג.,על הרעייה הטרייה, העיתונאית גיל לוין, לה נישא לפני 4 חודשים בלבד  ועל מה הוא רוצה עוד להשיג. אגב, לאורך כל הקריירה שלו קיבל דאי הצעות ממספר מדינות באירופה לייצג אותן, הבולטת בהן היא צרפת, אבל דאי אמר בעבר: "אני יהודי וישראלי אין סיכוי שאייצג מדינה אחרת מלבד ישראל". באירופה דאי הוא אחד הספורטאים הפופולאריים הגדולים ביותר שיש, שכן ענף המרוצים הוא מאוד פופולארי. בישראל הענף פחות מוכר, אבל דאי הוא אחד מהמייצגים הבולטים של הענף בארץ, אם לא הבולט שלהם.

אלון איזה הישג

"ההרגשה מדהימה. שברתי את כל השיאים שאפשר לשבור. גם ארבע פעמים אלוף אירופה, גם הכי הרבה ניצחונות עם 32 נצחנות בעונה וגם הכי הרבה זינוקים מהעמדה הראשונה. ההתמודדות הייתה עד המרוץ האחרון. עד השנייה האחרונה זה לא נגמר. עונה שלמה התנקזה לרגע אחד. אני בעולם אחר עכשיו ירדה ממני אבן מהלב".

אתה מתרגש כאילו זו הפעם הראשונה

"האליפות הזו הייתה כל כך קשה מבחינה פיזית ומנטלית. תמיד הייתי בקרבות לאורך כל אורכה. תקשיב התחתנתי  לפני 4 חודשים ולירח דבש עוד לא יצאתי, כי אמרתי לגיל שאני חייב להתאמן ולנצח את האליפות הזו. עכשיו אני יכול לחשוב על ירח דבש וליהנות יחד".

גיל היא גיל לוין. עיתונאית ומגישת חדשות בערוץ 13, שסיקרה אגב בעבר את מ.ס אשדוד בערוץ הספורט. השניים נישאו כאמור לפני 4 חודשים. לוין מלווה ומתעדת את אלון בתחרויות שלו. היא גם הייתה לצידו בתקופות הקשות, כמו גם אביו (שמיד נגיע אליו – מ.ס).

גיל לוין: "האליפות הזאת הייתה כל כך חשובה לאלון, שכל החיים שלנו בתקופה האחרונה סבבו סביב זה. אימונים בסימולטור מסביב לשעון, תפריט מסודר שמבוסס על חלבון וירקות, שינה טובה, מעט מאוד בילויים ואלכוהול בכלל היה מחוץ לתמונה. הוא היה כל כך מחויב לזה, ככה שגם אני הייתי חייבת להיכנס לתהליך בשביל שזה יקרה. המרוץ האחרון היה מורט עצבים. חשבתי שאני משתגעת שם מאחורי הקלעים. עכשיו אפשר לחגוג ולצאת לירח דבש שלנו מחויכים".

אלון עם האבא אבי דאי.

אלון, לאן אתם הולכים לירח דבש?

"אנחנו הולכים לחודש לתאילנד להתנתק מהכל. מגיע לנו את הרגע הזה. לא יכולתי לבקש אדם יותר טוב מגיל איתי בשלב הזה. אני רוצה להודות למשפחה ולאבא שלי. בלעדי אבא שלי לא הייתי לא אליפות ולא חצי אליפות. לא הייתי מתחרה בכלל. אבא שלי הוא עמוד התווך שלי. לא הייתי מגיע לשום מקום אם לא אבא שלי שאיתי מגיל קטן. הגישה שלו היא "לך תהנה ואח"כ נחשוב על אליפות". אני אנחיל את זה לילדים שלי. קודם כל לכו תיהנו ממה שאתם עושים. ההישגים יגיעו אח"כ.  ככה הוא איתי מהימים הראשונים שלי עוד בקרטינג ועד היום".

האבא אבי דאי: "לי אין מילים. אלוני עושה את העבודה איתי או בלעדיי. צריך לחשוב ולהתכונן לעונה הבאה".

מרוצי 'נאסקאר' (החלו בארה"ב. נסאקר היא חברה אמריקנית המנהלת מספר סדרות של מרוצי מכוניות. הידועה בהן היא גביע נאסקאר (NASCAR Cup) שבו מתחרות מכוניות בעלות מאפיינים דומים למכוניות מייצור סדרתי, לא אלה שאתם רגילים מפורמולה שם המכוניות הן מכוניות מרוץ. כאן המכוניות דומות יותר למכוניות שאנחנו נוהגים בהן. דאי מתחרה במרוצים של 'נסקאר' באירופה. אגב הוא התחרה בתחרות הזמנה בארה"ב, וגם שם זכה לשבחים גדולים על היכולת שלו.

סיבוב הניצחון. "אני בעולם אחר עכשיו. ירדה ממני אבן מהלב".

דאי יכול להגיע גם למרוצי 'נסקאר' ארה"ב וגם לפורמולה, אבל כאן מדובר לא ביכולת, אלא במימון כספי. שם הכסף הגדול וצריך הרבה ממנו בכדי להשתתף. צריך ספונסר. מבחינת היכולת הוא עולה על לא מעט נהגי פורמולה.

אלון, נשאר לך עוד יעד לכבוש ב'נסקאר' אירופה?

"כבשתי הכל. לא יודע מה אעשה בשנה הבאה. התקווה שלי היא למצוא ליגה אחרת. יש לי הצעות והכל עוד פתוח, אבל עוד מוקדם לדבר. אני מעדיף להתרכז וליהנות ורגע להשתחרר".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך