מהי בנייה ירוקה בבנייה לגובה?

צמד המילים בנייה ירוקה עדיין לא נכנסו מספיק חזק לז'רגון הנדל"ן הישראלי ורובנו שומעים אותן בעיקר בפרויקטי בנייה של בתי קרקע. היישום של בנייה ירוקה בבנייה לגובה הוא בהחלט קיים כיום, אך הוא בא לידי ביטוי יותר בטכנולוגיות חכמות המשתלבות כחלק מהדירות ומאפשרות צריכת אנרגיה נמוכה יותר. בכתבה הבאה נסביר איך משלבים טכנולוגיה ירוקה בבניינים חדשים
תמונה FREEPIK

מהי בנייה ירוקה בבניינים?

בנייה ירוקה היא למעשה תפיסה מערכתית בנדל"ן הכוללת תכנון מבנים בר קיימא החוסכים באנרגיה, מים דלק וכל מרכיב מזהם בסביבה, על מנת לשמור על הסביבה. בבנייה ירוקה משתמשים בתקני בנייה ירוקה משלב התכנון ועד שלבי הביצוע והאחזקה. המטרה ליצור סביבת מגורים בריאה יותר ונוחה יותר המונעת פגיעה במשאבי הטבע הקיימים. בארץ המודעות לבנייה ירוקה נמצאת עוד בחיתולים, אך בהחלט ניתן למצוא פרויקטים שנבנו על ידי התקנים המחמירים שלה. אם תלכו לעיר הוד השרון, תמצאו פרויקטים חדשים בהוד השרון של חברת אלטנוילנד אשר דוגלת בתכנון בר קיימא ובבנייה ירוקה. 

במה בנייה ירוקה באה לידי ביטוי?

יש המון פרמטרים המאפשרים להכניס מערכות התומכות בשמירה על הסביבה והופכות את חיי הדיירים להרבה יותר נוחים ופשוטים. הנה כמה פרמטרים שניתן לראות בפרויקטים ירוקים ברחבי הארץ:

בידוד טרמי של מבנים – כאשר בשלב התכנון של בניין והקמתו קיימת בחירה בחומרי בידוד טרמיים, לאחר מכן, הדיירים שיגורו בבניין זה, לא יזדקקו לשימוש מסיבי באמצעי קירור וחימום חשמליים. 

טעינת רכבים חשמלית – כאשר יש בבניין לכל דייר מערכת טעינת רכבים חשמלית, הוא יכול לאפשר לעצמו לרכוש מכונית כזו ולהימנע משימוש בדלק. 

מוצרים עם דירוג אנרגטי נמוך החוסכים בחשמל – מקרר, תנור, מזגן, מדיח, מכונת כביסה ומייבש. אלו מכשירים שיש כיום בכל בית ואם הדירוג האנרגטי שלהם נמוך, החיסכון בחשמל הוא עצום. 

מערכות מיוחדות – מערכות להפחתת אבנית במים וניתור דליפות החוסכות בעיות רבות הפוגעות בסביבה ובדיירים. 

האם בנייה ירוקה מייקרת או מוזילה עלויות?

חשוב להבין שכל ההסתכלות בבנייה ירוקה היא עתידית. כיום, כל עוד המודעות לבנייה הירוקה נמוכה בקרב הצרכן הישראלי, עלויות הבנייה ימשיכו להיות יקרות. עם זאת, ישראלים אשר יסתכלו עתידית על מה שהם מקבלים מהבנייה הירוקה, ירוויחו הוזלת עלויות עתידית משמעותית בזמן המגורים ויוכלו להנות מהחזר ההשקעה למשך כל החיים. 

אין ספק כי כיום, בנייה ירוקה היא הבנייה הטובה ביותר ומי שישכיל להבין זאת, ידאג לנכס אשר ישמר איכותי גם שנים לאחר מכן, עבור ילדיו. 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך