הישג אדיר לאשדוד במאבק לאיכות הסביבה

בשורה גדולה והישג סביבתי חשוב לתושבי אשדוד : המשרד להגנת הסביבה הודיע למשרד האנרגיה, רשות החשמל וחברת חשמל, שלא יחדש את היתר פליטה ליחידות הקיטור המזהמות בתחנת הכוח אשכול, והן יפסיקו את פעולתן בחודש ספמטמבר 2023.

המאבק של עיריית אשדוד יחד איגוד ערים לאיכות סביבה, עמותת שומרי הבית וארגוני סביבה, רושם ניצחון ראשון וחשוב , עם הודעת המשרד להגנת הסביבה היום, כי לא ייתן היתרי פליטה חדשים לחברת החשמל, ולא יאשר את המשך הפעלת יחידות ייצור הכוח המזהמות בתחנת הכוח אשכול, מעבר לאישור שבתוקף ושאמור להסתיים בספטמבר 2023.
בנוסף, המשרד לא יאשר הפעלת יחידות אלה במהלך 2022 מעבר לצרכי שרידות מערכת החשמל הארצית.
זהו הישג חשוב ששותפים לו-עיריית אשדוד, איגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד-חבל יבנה, וכלל מטה המאבק לשמירה על איכות האויר באשדוד. מאבק שהוכיח שבשילוב ידיים ונחישות בלתי מתפשרת, המתבססים על עובדות מקצועיות, אפשר להצליח במאבק שמטרתו להגן על הסביבה ובריאות התושבים, גם מול משרדי ממשלה וגופים חזקים כמו משרד האנרגיה, רשות החשמל וחברת חשמל. הוכחנו שידענו להציב יעדים נכונים וצודקים, ולהשיג אותם בצורה הטובה ביותר.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי אמר בתגובה: "אני מודה למשרד להגנת הסביבה על שיתוף הפעולה המקצועי, והאחריות הגבוהה שהפגין כלפי אינטרס בריאות הציבור של תושבי אשדוד והסביבה. ועל הנכונות לעמוד איתן מול משרד האנרגיה, רשות החשמל וחברת החשמל, כדי שבאזור התעשייה הצפוני של אשדוד יינשמו אוויר נקי כמו ביתר חלקי בעיר.
תודה מיוחדת למנכ״ל עיריית אשדוד מר אילן בן עדי, שריכז את כלל פעילות מטה המאבק ברמה המקצועית הגבוהה ביותר, שהניבה את התוצאה הנדרשת.
נמשיך לפעול יחד לשמירה על איכות האויר ובריאות התושבים באשדוד וסביבתה".

קרדיט צילום: לירון מולדובן

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך