רילוקיישן לאירופה – 3 טיפים חשובים

אם מתכננים את הדברים כמו שצריך, רילוקיישן לאירופה יכול לאפשר לכם ולמשפחה חווייה בלתי נשכחת של חיים במדינה זרה

איתי קיבל הצעה מפתה מאוד לעשות רילוקיישן לאירופה במסגרת העבודה. "אני עובד בחברת היי טק כבר חמש שנים", הוא מספר. "בזמן הזה הספקתי להתחתן להביא לעולם ילד קטן ומתוק. לא מזמן המנהל שלי זימן אותי למשרד שלו ושאל אותי מה דעתי על רילוקיישן לאירופה. כאשר ביקשתי ממנו להיות קצת יותר ספציפי – בכל זאת, אירופה זו יבשת גדולה – הוא דיבר על ברלין. הבטחתי לו שאבחן את הנושא יחד עם אשתי ואחזיר לו תשובה בהקדם".

איתי קיבל באופן מיידי את ההסכמה של אשתו ויחד הם החליטו ללכת על המהלך. "אשתי חלמה לגור באירופה, כך שידעתי שהדבר יקבל בקלות את האוקי ממנה. יחד עם זה, היה לי ברור שאחרי שההתרגשות תשקע ונבין את המשמעויות הרחבות יותר של העניין, ובעיקר נושא הריחוק מהמשפחה, הרי שיכול להיות שהדעה תשתנה. בשורה התחתונה החלטנו ללכת על המהלך והיום ממרחק הזמן, אני יכול להגיד שהיו כמה דברים שהפכו את הרילוקיישן לפשוט מאוד עבורנו:

  1. תיאום ציפיות – אשתי ואני ישבנו ועשינו תיאום ציפיות ברמה האישית, ברמה הזוגית וברמה המשפחתית. דיברנו על השעות שאצטרך לעבוד, דיברנו על מסגרות לילד ועל עבודות אפשריות עבור אשתי. בנוסף, דיברנו על שמירת הקשר עם המשפחה. רילוקיישן לאירופה נשמע נוצץ מאוד, אבל בפועל זו התנהלות בארץ חדשה, עם מנטליות שונה לגמרי, וחשוב להגיע כמה שיותר מוכנים לקראת העניין. קבענו שאנחנו נגיע מידי שנה כמשפחה לביקור בארץ ובנוסף, אשתי תגיע פעם נוספת לביקור עם הילד אצל המשפחה שלה. 
  2. הכנת תשתית – כדי שהרילוקיישן יעבור הכי חלק שאפשר, נסעתי לגרמניה, מצאתי לנו בית, בדקתי מסגרות חינוכיות והבנתי איך הדברים אמורים להתנהל. ראיתי את המשרדים שבהם אעבוד, נסעתי ברכבת אל העבודה מהבית שרציתי לשכור עבורינו, בדקתי שבשכונת המגורים יש סופר, גינות משחקים וגנים קרובים. רציתי שיהיה לנו כמה שיותר נוח. מכל מקום שלחתי לאשתי סרטונים ותמונות וככה בעצם בנינו את הדברים, נדבך על נדבך.
  3. חברה שמסייעת ברילוקיישן – רילוקיישן לאירופה כולל הרבה מאוד ביורוקרטיה. בחלק מזה מטפלת החברה אולם יש חלק לא מבוטל שאנחנו היינו צריכים לעשות. אשתי ואני החלטנו לשכור את שירותיה של חברה שמתמחה בתחום. זה אמנם כרוך בעלויות, אבל בראיה לאחור, אני יודע שהמהלך הזה חסך לנו הרבה זמן, כסף וכאבי ראש מיותרים. קיבלנו הדרכה מעולה, טיפים שלא היינו יכולים לדעת ונהנינו משירות איכותי ומחברה בעלת ניסיון שרצתה להפוך את הצעדים הראשונים ברילוקיישן שלנו לזורמים ופשוטים מאוד. 

אחרי שלוש הטיפים הללו, איתי מאחל לכל אחד ואחת ששוקלים רילוקיישן לאירופה הצלחה והנאה. 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך