תתקדמו – 3 דרכים שיעזרו לכם לשמר את חיי הצמיג שלכם

צמיגי הרכב הם מרכיב הבטיחות מספר 1 ברכב שלנו. אם לצורך העניין נדמה את הרכב לבן אדם - נוכל להגיד שהרגליים הן ההשוואה המתבקשת לצמיגים
תמונות: FREEPIK

הצמיגים משמשים כנקודת האחיזה היחידה של גוף הרכב עם הכביש, מה ששם עליהם את מלוא האחריות בנוגע לשיווי המשקל בשעת הנסיעה, מהירות הבלימה והימנעות מהחלקה או יכולת ההתמודדות עם מהמורות בדרך.

לאחר שהבנו עד כמה רמת החשיבות שלהם גבוהה, נוכל להסיק מכך ששמירה עליהם ותחזוקה קבועה מהווים גורם משמעותי בשמירה על הבטיחות שלנו בשעת הנסיעה ותודות לאלה נוכל גם להאריך את חיי הצמיגים שלנו.

יש מספר דרכים לשמירה ותחזוקה נכונה של צמיגים לרכב – וכדי שלא תרגישו אבודים במעמקי החיפוש של גוגל… ריכזנו לכם מספר טיפים חשובים שיסבירו לכם בדיוק איך עושים זאת:

החליפו את הצמיגים בזמן

הטיפ הראשון והחשוב ביותר הוא לדאוג להחליף את הצמיגים בזמן, אורך החיים הממוצע של הצמיג נע בין שנתיים ל-4 שנים (תלוי כמובן במצבו), טיפול ותחזוקה נכונים יכולים להאריך את חייו ולקרב אותו לקראת יום ההולדת הרביעית שלו.
אך אם אתם לא ממש זוכרים מתי הייתה הפעם האחרונה שהחלפתם צמיג ברכב – הגיע הזמן לבדוק זאת.

כיום יש מספר דרכים פשוטות שבעזרתן תוכלו למצוא את הצמיג שאתם צריכים / או לוודא איזה צמיג הכי מתאים לסוג הרכב שלכם, לרכוש את הצמיג ולקבל את הטיפול, ההחלפה והאיזון הדרושים להרכבתו… את כל אלו תוכלו לקבל במקום אחד! ואפילו את רובו תוכלו לבצע מהבית.

אם עדיין לא שמעתם על אתר "טייר קלאב" זה בדיוק הזמן! מדובר במנוע חיפוש ענק אשר בעזרתו תוכלו לחפש את סוג הצמיג הרצוי או להשתמש במערכת המתקדמת שלו ולחפש זאת לפי סוג הרכב שלכם.
לאחר מכן יעלו בפניכם מספר צמיגיות לפי מיקומכם הגיאוגרפי ותוכלו לערוך השוואת מחירים בקלות וביעילות – ואפילו לרכוש צמיג/ים אונליין וליהנות ממגוון צמיגים במבצע

בדקו לחץ אוויר באופן קבוע

צמיגים שלא מכילים בתוכם את כמות לחץ האוויר הנדרשת (תוכלו לוודא זאת בעזרת מדבקה שנמצאת בצד הפנימי של הנהג או בספר המדריך של הרכב) יביאו לכך שהרכב יתקשה יותר בשעת הנסיעה – והקושי יבוא לידי ביטוי בשריפת דלק גדולה יותר מהמצב הרגיל.
צמיגים מחוסרי אוויר יכולים כמובן להתבלות במהירות רבה יותר והם מקשים על יכולת האחיזה של הרכב בכביש (מה שמהווה סכנה רצינית!), לכן הקפידו אחת לחודש לגשת לאחת מתחנות הדלק הקרובות לביתכם ובדקו את לחץ האוויר ברכב ומלאו בהתאם לצורך.

הימנעו מ…

כדי לשמור על הצמיג שלכם תקין לאורך זמן תצטרכו להימנע ממספר דברים:
*נסו לא לבלום בפתאומיות – בלימה מסוג זה שוחבבקת את הצמיג במהירות גדולה יותר מאשר בלימה רגילה.
*הימנעו מהאצה מהירה – נסו לא להאיץ מ"אפס למאה" תופעה זו יכולה לגרום לפיצוץ הצמיג, בצעו האצה הדרגתית עד למהירות הנדרשת.
*נסו לא לחכך את הצמיגים במדרכה – כשאתם חונים, השאירו מספר סנטימטרים פנויים לצד המדרכה, היצמדות וחיכוך של הצמיג במדרכה יגרמו להתבלות מהירה יותר.

אז לאחר שהקפנו מספר כללים חשובים, נאחל לכם נסיעה בטוחה ומהנה!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך