"כל אחת יכולה למצוא את עצמה במעגל האלימות".

התוכנית "יוצאות לאור" של עמותת מאירים הינה תכנית מיוחדת עבור נשים נפגעות אלימות במשפחה. רותם סער קלס - עו"ס התוכנית באשדוד: "הפרויקט הזה מאפשר להן פשוט להיות".
"זה הסיוע הכי משמח שקיבלתי".

תוכנית "יוצאות לאור" הפועלת בערים אשדוד ובית שמש, הוקמה לפני 6 שנים על ידי עמותת מאירים, במטרה לתת מענה לנשים יוצאות מקלט וילדיהן ברגע היציאה מהמקלט אל חיים עצמאיים, מלאים באתגרים אישיותיים, חברתיים, כלכליים ובירוקרטיים. מדובר בנשים אמיצות שהחליטו לשבור את מעגל האלימות, עזבו חיים מוכרים, עבודה, חברים ומשפחה, והחלו בתהליך לשיקום חייהן וחיי ילדיהן. עם יציאתן מהמקלט הן צריכות ליווי בכל התחומים: מציאת עבודה, ניהול תקציב, סיוע לילדים, בניית מערך תמיכה והתמודדות עם בן הזוג לשעבר שלרוב עדיין נמצא בתמונה. התוכנית מעניקה תמיכה ורשת קהילתית לנשים ולילדיהן הנמצאים בסיכון, על מנת שלא ישובו אל מעגל האלימות ולסייע להן במסע המאתגר בדרך לעצמאות מלאה וחיים חדשים נטולי אלימות.

יזהר נבון – מנכ"ל עמותת מאירים מספר על תוכנית "יוצאות לאור": "לראות נשים אמיצות שאוספות את השברים ובוחרות לצאת מן החושך אל האור זה הדבר הכי מרגש שיש בעיניי. תוכנית יוצאות לאור ממשיכה לפעול בכל הכוח למען נשים יוצאות מקלט וילדיהן הזקוקות לסיוע והכוונה בחזרה לניהול אורח חיים תקין, נטול אלימות. בתוכנית זו אנחנו דואגים שאף אישה וילדיה לא יהיו שקופים. האג'נדה שלנו דוגלת בכך שתמיד צריך להסתכל לצדדים, לראות את הקושי של האחר ולנסות ולסייע לו במה שאפשר".

רותם סער קלס, עו"ס, מטפלת מינית ומרכזת תכנית יוצאות לאור של עמותת מאירים באשדוד: "לצערנו הרב, כל אחת יכולה למצוא את עצמה במעגל האלימות. תכנית "יוצאות לאור" הוקמה במטרה לתת מענה לנשים יוצאות מקלט בכדי שיוכלו לחזור אל חיים עצמאיים, מלאים ונורמטיביים. חייבים לציין שכאשר הן יוצאות מהמקלט, למעשה הן יוצאות לחיים האמתיים! מדובר בנשים חזקות ועוצמתיות – שהצליחו להוציא באומץ רב את עצמן ואת ילדיהן ממקום פוגעני ואלים".

"מהרגע שיצאתי מהמקלט אני נלחמת על כל שלב בחיים".

שובל (שם בדוי), 43, נשואה +2, עורכת דין מספרת על הסיוע שקיבלה בתוכנית: "מהרגע שיצאתי מהמקלט אני נלחמת על כל שלב בחיים, גם בדברים הכי אלמנטריים. ברגע שנכנסתי ליוצאות לאור הייתי הכי מאושרת בעולם שזה קרה. זכיתי להיות עם עובדת סוציאלית מדהימה, זכיתי בתמיכה כלכלית, רגשית ופיזית".

שרה, 30, אמא לילדה בת 9, מובטלת: "זה הסיוע הכי משמח שקיבלתי. את עטופה ומוגנת עם עוד נשים שיודעות מה את עוברת. העו"ס נותנת לנו להבין כמה אכפת לה וכמה היא רוצה בטובת כל הנשים. סוף סוף רואים את הבן אדם ואת מי שאת. זו ההחלטה הכי נכונה שעשיתי בחיי יחד עם נשים שחוו וחוות את אותו דבר".

 

 

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך