"אני בטוח שנעשה דברים יפים באליפות אירופה"

גיל כהן, קפטן הנבחרת הצעירה של ישראל ושחקו ההגנה של מ.ס אשדוד, עלה עם הנבחרת לאליפות אירופה לנבחרות צעירות. כהן בן ה-22 בלבד, בנובמבר, כבר משחק זו העונה החמישית בבוגרים של מ.ס אשדוד. הוא רוצה אירופה ומבין שדרך אליפות אירופה הוא יכול להגשים את החלום.
גיל כהן במדי מ.ס אשדוד. (צילומים: טל אקוקה וההתאחדות לכדורגל)

גיל כהן תמיד מחייך. ככה הוא. הדבר הראשון שבולט אצלו הוא מיד החיוך. לאחרונה יש לו סיבה טובה מאוד לחייך. כהן, בן ה-22, בעוד חודש, שכבר משחק 5 שנים בקבוצת הבוגרים של מ.ס אשדוד הן כמגן והן כבלם, הוא קפטן הנבחרת הצעירה עד גיל 21 שעלה איתה ממש לאחרונה לאליפות אירופה שתערך ביוני הבא ברומניה וגיאורגיה, לאחר שעברה בפלייאוף את אירלנד בפנדלים. לכהן, שהוא שחקן הרכב קבוע בנבחרת ובאשדוד, יש חלק גדול מאוד.

סחתין גיל. מה שלומך? מברוק אליפות אירופה

"זה מטורף, מטורף. אבל מהיום הראשון שהתחלנו את הקמפיין הזה עם הנבחרת אמרנו שאנחנו מכוונים הכי גבוה שאפשר. כיוונו להגיע אל אליפות אירופה. ההרגשה היא מדהימה".

אתם יכולים לעשות משהו באליפות אירופה? בכל זה יהיו שם הנבחרות הטובות ביבשת

"אני מאמין שכן. התמודדנו בבית שלנו מול נבחרות כמו פולין וגרמניה, ועמדנו מולם מאוד טוב. אני מאמין בשחקנים שלנו שהם מאוד טובים. מאמין גם שעד האליפות הם יתקדמו וישחקו בקבוצות שלהם. אני בטוח שנעשה דברים יפים באליפות אירופה. נעשה את הכי טוב שלנו בכל משחק".

תשובה הכי רשמית של מי שהוא קפטן הנבחרת. אחרי 5 שנים בקבוצה הבוגרת של אשדוד אליה הגיע עוד לפני גיל 17, הוא יודע בדיוק מה להגיד

נהיית פוליטיקאי גיל. יש בחירות בקרוב

(צוחק) "אני אומר את האמת".

תמונה שאומרת הכל. כהן רגע אחר העלייה ליורו הנבחרות הצעירות.

לגיל, כמו ליתר חבריו בנבחרת ובמ.ס אשדוד ששייכים אל הנבחרת הצעירה (חמודי כנען, זוהר זסנו, עוז בילו ואדיר לוי – מ.ס) ברור שאליפות אירופה יכולה להיות קיצור דרך לחלום.

יהיו סקאוטים באליפות אירופה. יראו אתכם שם. אתם חושבים על זה? זו אחלה מקפצה לאירופה.

"ברור. כל אחד רוצה להתקדם מהמקום שהוא נמצא בו"

ואתה?

"גם אני רוצה להצליח. ברור שאני רוצה להגיע לאירופה"

איפה באירופה אתה רוצה לשחק?

"החלום שלי הוא להגיע לברצלונה בספרד. אבל אשמח להגיע לליגה אירופית בכירה אחרת".

לא מעט משחקני מ.ס אשדוד, הגיעו בזמן זה או אחר, גם לקבוצות בכירות בארץ. לכן השאלה אל כהן, היא מאוד רלוונטית.

בישראל לאיפה היית רוצה להתפתח?

"טוב לי באשדוד. אבל אני רוצה להגיע כמה שיותר רחוק וגבוה".

אתה חמש עונות בבוגרים ורק בנובמבר בן 22 . בחור כזה צעיר. איך אתה מסתדר כל כך יפה בליגת העל? זה לא פשוט.

"אתה כל הזמן מחפש להשתפר. אם זה בפן המנטאלי או הפן הפיזי. תמיד אתה רוצה להיות טוב יותר. אני יכול להתמודד היום בכל קבוצה בליגת העל ובכל בלם של ליגת העל.  אני חושב על לתת גולים ואני חושב גם איך לעזור לכבוש ולבשל.. זה חשוב לקריירה ולהרגשה העצמית".

: "מי רוצה לבעוט?" גיא לוזון מאמן הנבחרת הצעירה. (האתר הרשמי של מכבי חיפה).

כהן היה אחד השחקנים שלקח על עצמו לבעוט פנדל במשחק מול אירלנד שהגיע לאחר 120 דקות להכרעה מהנקודה הלבנה. הוא החמיץ. אבל כמו שצבינו ההחלטה שלו לבעוט מלמדת עד כמה הוא עם ביטחון עצמי.

בוא נחזור למשחק מול אירלנד שהעלה אתכם לאליפות אירופה. מה קרה לך בפנדל שהחמצת?

"בעטתי טוב. פשוט זה היה קצת חוסר מזל. זה פגע בקורה הפנימית ולרוע מזלי הכדור לא נכנס. אבל גם בפעם הבאה שתהיה לי הזדמנות לבעוט פנדל, אני אקח את הבעיטה".

כהן מספר על הרגע הקריטי בפנדלים. מסתבר כי המאמן גיא לוזון שאל מי רוצה לבעוט ולמי יש ביטחון והוא מרגיש מספיק חזק לבעוט. לוזון כך מסתבר לא הכין רשימת בועטים לפני כן. השחקנים לא ידעו מי בועט. ענו לפי ההרגשה שלהם. כהן ענה כן.

"צריכים לזכור שזה היה משחק של 120 דקות ואלה שבועטים את הפנדלים בדרך כלל יצאו החוצה. היו הרבה מחליפים ונשארנו מעט שחקני הרכב שיכלו לקחת את הפנדל על עצמם. מי שאמר כן והוא מרגיש שהוא יכול לבעוט, בעט".

ולך היה ביטחון?

"לא פחדתי. יש לי ביטחון מלא וקור רוח, והייתי בטוח שאני הולך לכבוש את הפנדל".

מה לאחל לך לשנה החדשה?

"שאצליח כמה שיותר. אני הקבוצה והנבחרת".

קדימה. אנחנו מצדנו מחכים לראות אותך באליפות אירופה

"בעזרת השם".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך