"אני מביאה איתי מסורת של ניצחון"

לקו וינגיאהם, 41, המאמנת החדשה של מכבי בנות אשדוד, והראשונה שמגיעה מה-WNBA, מתכוננת למשחקים בליגה ובאירופה, שייערכו בסוף חודש אוקטובר. היא מודעת לציפיות ומבהירה: " המטרה היחידה היא לנצח וליהנות מהדרך לשם". ויש לה כבר מסר לקהל: " חשוב שיבואו כמה שיותר לתמוך בצעירות הנהדרות הללו, כשהן מייצגות את אשדוד בגאווה".

הפעם החליטו ללכת בגדול. הפעם החליטו ללכת על משהו שלא היה כאן. החליטו ללכת על קונספט אחר. בסוף הלכו על מאמנת שלקחה חלק בליגת המכללות של ארה"ב ובכדורסל נשים ובליגת ה-WNBA ליגת הנשים הכי טובה מארה"ב.  שאנחנו אומרים החליטו, אנחנו מתכוונים לראשי קבוצת מכבי בנות אשדוד, קבוצת הכדורסל לנשים הבכירה, היו"ר טאלי קריאף והמנכ"ל והמנהל המקצועי של הקבוצה, אורי בן סימון. התוצאה לזה היא – לקו וינגיאהם על הקווים העונה. מישהי שתחזיר את התארים לארון המלא של אשדוד, אבל שלא התמלא בשנים האחרונות.

באשדוד חגגו עם ההודעה על המינוי שלה ביולי. "היישר מליגת ה-WNBA עוזרת המאמן של:Dallas Wings ואלופת ה-WNBA פעמיים בתור שחקנית. המאמנת החדשה שלנו לעונה הקרובה: לקו וינגיאהם".

ווילינגהאם (41) שיחקה 10 שנים ב-WNBA, וזכתה פעמיים בתארי אליפות. לאחר שפרשה, שימשה ווילינגהאם גם כעוזרת מאמן ומאמנת ראשית בליגת המכללות, ובקריירת האימון ב-WNBA עבדה כעוזרת מאמן גם באינדיאנה פיבר.

"היה חשוב לנו להביא מאמנת שתטמיע תהליכים חדשים במועדון", הוסיפו באשדוד. "לקו מגיעה עם הרבה ניסיון מה- WNBA והרזומה שלה מוכיח איזה ווינרית היא וזה בדיוק מה שהיינו צריכים לעונה". עכשיו הם מקווים שהחגיגה תימשך גם בליגה תפתח ב-20.10 וגם באירופה שתפתח ב-27.10

היה קשה לנו להשיג את לקו, שכנראה כל כולה בהכנה לקבוצה. אבל אחר מאמצים לא קטנים, היא התפנתה לרגע עבור ראיון מיוחד לעיתון 'המגזין' אשדוד, לקראת החגים ופתיחת העונה בליגה ובאירופה.

ספרי מעט על עצמך, אם יש מישהו שלא מכיר אותך

"אני שחקנית כדורסל מקצוענית לשעבר. שיחקתי 10 שנים בליגה ה-WNBA וגם בחו"ל. יש לי 2 אליפויות ב-WNBA והייתי חלק מהזכייה המשולשת של רמלה ב-2011. אני אוהבת מאוד את ישראל כי יש לי זיכרונות טובים ממנה. יש לי הרבה חברים שהכרתי פה. מאז 2014 כשפרשתי, אני מאמנת.

מתי את מגיעה לארץ?

"אגיע ב-30 בחודש ספטמבר לפתיחת האימונים"

מה את מביאה ממך לאשדוד? במה את שונה מכל מאמן או מאמנת אחרת?

"אני מביאה ניסיון הן כשחקנית והן כמאמנת. אני מביאה איתי מסורת של ניצחון וההבנה של הקשר בין מאמנת לשחקניות".

זו פעם ראשונה שמגיעה למכבי בנות אשדוד מאמנת מה-WNBA' זה מעלה את הציפות ממך, את מודעת לזה.

"ציפיות הן תמיד גבוהות, במיוחד במקום כמו אשדוד. אני לא חuaבת שיש שוני בציפות ממני או מכל מאמן אחר".

את מכירה את מכבי בנות אשדוד כקבוצה? למדת אותה? מה היא צריכה בכדי להצליח?

"כן אני מכירה את הקבוצה. יש לי היסטוריה עם טאלי (טאלי קריאף היו"ר – מ.ס) ואורי (אורי בן סימון המנכ"ל והמנהל המקצועי – מ.ס). יש לנו קבוצה מאוד טובה ותחרותית".

מה המטרות שלך ושל הקבוצה השנה. מה ייחשב הצלחה ומה כישלון?

"המטרה היחידה היא לנצח וליהנות מהדרך לשם"

מה אפשר לאחל לך לשנה הטובה ולעונה הקרובה?

"תאחלו לנו הצלחה רבה. חשוב שיבואו כמה שיותר לתמוך בצעירות הנהדרות הללו, כשהן מייצגות את אשדוד בגאווה".

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך