ראיון חגיגי

"זה מפעל חיי"

ד"ר ארז ברנבוים, מנכ"ל בית החולים הציבורי אסותא אשדוד, נמצא אתנו כבר 3 שנים בתפקידו. בראיון מיוחד לראש השנה הוא מדבר על כל מה שעבר ועל מה שצופה העתיד לבית החולים, ועד כמה יש חשיבות לאסותא אשדוד, על 1850 עובדיו ומעל 400 אלף מקבלי השירות בו, עבורו, ולא פחות עבורנו. ד"ר ארז ברנבוים: "זה אחד התפקידים היפים ביותר שאפשר לעשות כאדם וכרופא".
ד"ר ארז ברנבוים. (צילום: אסותא אשדוד)

המילה הראשונה שעולה בראש בראיון הזה היא אחריות! להיות אחראי על 400 אלף אנשים שאמורים לקבל שירות באשדוד והסביבה, להיות אחראי על 1850 עובדים ועובדות ועוד כמה מאות סטודנטים, להיות אחראי על הבריאות ותנאי העסקה של כל הכמויות האלה, ולתת דגש גם על השירות, זו אחריות. חתיכת אחריות.

זו מנת חלקו כבר שלוש שני של ד"ר ארז ברנבוים, 58, מנכ"ל בית החולים אסותא אשדוד, שמגיע כל בוקר מוקדם מאוד מרעננה בכדי לדאוג שבית החולים הכל כך חשוב של העיר אשדוד והסביבה, בית החולים הציבורי אסותא אשדוד, יתפקד בצורה המיטבית שניתן, והכי חשוב ידאג לכך שתהיו לו בריאים.

blank
: עוד שדורג וחידוש בתקופתו של ד"ר ברנבוים.

 חתיכת אחריות ד"ר ברנבוים

"זה אחד התפקידים היפים ביותר שאפשר לעשות כאדם  וכרופא. מצד אחד הוא מאתגר ומצד שני הוא מאוד מספק. התחושה של מתן השירות והטיפול באנשים נותן תחושה מאוד טובה. ברור שיש אחריות והיא חלק מהעניין. איך אמרתי לעובדים לאחרונה, אני גאה בהם. אני מגיע עם המון שמחה והמון מוטיבציה, לוקח לי עד שעה בדרך ואתה עושה את הדרך בשמחה רבה. אני מאוד אוהב את העשייה שלי. אני מרגיש כמו הורה לילד בן 5, שדואג לטפח אותו שיגיע להישג".

בנובמבר ימלאו לבית החולים 5 שנים להקמתו. זה התאריך בו נפתח המלר"ד (מחלקה לרפואה דחופה) או בשפה שלנו, המיון. יש כאלה שיציינו את יוני אותה השנה כתאריך הפתיחה, אבל גם אלה וגם אלה, יודעים עד כמה היה חשוב שבית החולים ייפתח. תשאלו את כל מי שקיבלו טיפול מציל חיים, ולא רק, בשנים הללו. ד"ר ברנבוים: ."בשנים האחרונות צמחנו בפעילות בעשייה וכמות העובדים וביכולות".

ד"ר בירנבוים, 58, נשוי לרופאת שיניים ואב לארבע בנות. הוא תושב רעננה, מומחה ברפואה פנימית והתמחות על במנהל רפואי, בוגר לימודי רפואה בביה"ס לרפואה באוניברסיטת בן גוריון ובעל תואר שני במנהל מערכות בריאות מאוניברסיטת בן גוריון ותואר שני במדעי החברה מאוניברסיטת חיפה. בוגר המכללה הבין-זרועית לפיקוד ומטה של צה"ל והמכללה לביטחון לאומי. הוא מגיע לאסותא מחטיבת בתי החולים של הכללית, שם שימש כסגן מנהל המרכז הרפואי מאיר וכמנהל בי"ח בית רבקה.

את לימודי הרפואה למד במסגרת העתודה האקדמית של צה"ל, בתום לימודיו התגייס לצה"ל לשירות ממושך ומשמעותי ממנו השתחרר לפני 7 שנים בדרגת אלוף משנה, לאחר שמילא תפקידי פיקוד במערך הרפואה והמבצעים של חיל האוויר וחיל הרפואה. הוא גם שימש עוזר למנכ"ל ביה"ח שיבא ועוזר לראש מינהל טכנולוגיות ותשתיות רפואיות במשרד הבריאות.

המדובר בלא מעט תפקידים, שהביאו אותו אולי הכי מוכן שאפשר לתפקיד של חייו. או כמו שהוא אומר: "זה מפעל חיי". אחרי משפט כזה, אפשר להבין עד כמה בית החולים נמצא כל הזמן בסדר העדיפויות של מי שאחראי עליו. עבורנו זו בשורה מרגיעה. אדם כזה יודע בדיוק מה החשיבות של בית החולים עבור האוכלוסייה שמקבלת בו שירות. אבל בכל זאת שאלנו. עבורכם.

מה חשיבותו של בית החולים אסותא בעיר אשדוד?

"בית החולים אסותא אשדוד שינה את רמת השירות הרפואי שמקבלים תושבי אשדוד והסביבה. אני חושב שהעובדה שבית החולים נמצא בנגישות של דקות מכל מקום בתוך העיר, גם במצבים של חבלה טראומה תאונה וגם חולי, שינה את השירות הרפואי בעיר ומאפשר להציל חיים ולבצע בדיקות שבעבר היה צריך להיטלטל מחוץ לעיר. היום לעיר הזו יש בית חולים משלה שמאפשר לקבל שירותים מידיים. אנחנו גורם משפיע".

blank
"בגלי הקורונה הייתה התגייסות של כל הסגלים למען בית החולים". ד"ר ברנבוים.

זה ההווה. זה מה שקורה עכשיו, אבל לד"ר ברנבוים ברור שהמחשבה צריכה להיות גם עתידית. הוא מבין שלא רק האוכלוסייה גדלה וצריכה יותר טיפול מגוון, אלא שאיתה גם בית החולים צריך לגדול.

ד"ר ברנבוים: "בית החולים אסותא אשדוד צריך להגיע בעשור הקרוב לגודל של בין 650 ל-700 מיטות  בית חולים בגדול בינוני במספר המיטות ומצטיין ביכולות שלו. זו האסטרטגיה שלי. אני רוצה בית חולים בגודל בינוני ומצוין, שנותן את השירותים המיידים הנדרשים לעיר החמישית בגודלה. אני מאוד מקווה שבמעלה הדרך מרבית העובדים יהיו תושבי אשדוד והסביבה. זה נכון יותר. אני רוצה לראות בעתיד סביב בית החולים בית ספר לאחיות ובמרחק עשור או שניים בית ספר לרפואה".

הוא ממשיך עם בשורה חשובה: "יש תכניות הרחבה לבית החולים. יש אישור עקרוני של משרד הבריאות להקמת עוד מגדל אשפוז, בסופו ,אני רוצים להגיע בו ל-300 מיטות, ואז להביא את בית החולים לאזור ה-650".

אתה כבר 3 שנים. איזה שינוי הבאת?

אני חושב שבקדנציה שלי התעסקנו המון בעיצוב בית החולים גם בהיבט של האדם וגם בהיבט האחריותיות הכללית של בית החולים. הבאתי תרבות של תחקיר ולמידה והטמעה של תהליכים. של שיפור ותחקיר, של שקיפות. תהליכים של תרבות של שירות. התעסקות בפרטים הקטנים. מרגע הקבלה בדלפק הקבלה, תוך שמוודאים שהמטופל יודע לאן להגיע, ולקבל את השירות הכי טוב. הפרטים שהם חשובים ושירותיים"

כמו כל בית חולים, גם אסותא אשדוד פעל בצורה אינטנסיבית בתקופת הקורונה. לא פעם גם שימש מודל לבתי חולים אחרים, וחלק מרופאיו אפילו היו בין מקבלי ההחלטות בקורונה, או כאלה שהוסיפו מניסיוניים למקבלי ההחלטות במשרד הבריאות

איך שרדתם את הקורונה?

"הקורונה זו מגיפה שעדיין מתקיימת ואנחנו נמצאים בהפוגה לאחר גל שישי ואני לא יודע מתי הגל הבא. למדנו את המחלה תוך כדי, כמו כל העולם. למדנו להכיל את מחלה ולהכיל  אותה בבית החולים מבלי לפגע בפעילות שלו. בגל האחרון כל החולים בקורונה אושפזו במחלקות הפנימיות. עם השנים למדנו מה נכון באמצעי המיגון מבלי להעמיס פרטי לבוש של הגנה על הצוות. החיסונים שינו את המחלה. הקורונה הייתה דוגמא מצוינת לפן האנושי של בית החולים. הייתה התגייסות של כל הסגלים למען החולים והם היו שם עבורם 24/7. אני גאה בצוותים. אנחנו בית חולים עדיין קטן, ונשאנו בנטל כמו כל בית חולים אחר. זו דוגמא טובה ליכולת של בית חולים ששואף להצטיין".

ד"ר ברנבוים, מדבר בצורה שוטפת. הוא שולט בכל הנעשה בבית החולים. קשה להתקיל אותו. אבל בשאלה הבאה הוא דווקא חשב לא מעט.

במה אתה הכי גאה בבית החולים. איזו מחלקה היא המועדפת?

"זה כמו אבא. כל הילדים שלי מוצלחים וטובים. קשה לי לדבר על מישהו אחד. אדבר על שער הכניסה לבית החולים. המחלוקות לרפואה דחופה, בין אם למבוגרים או לילדים, הם מחלקות מצטיינות. ראינו את זה בסקר שביעות רצון של משרד הבריאות על מחלקות לבריאות דחופה בישראל. אנחנו מקום שלישי בארץ ברפואה  דחופה. זה שער הכניסה לבית החולים ואנחנו נותנים שם שירות מצוין 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע. אנחנו בית חולים שמחזיקים באופן קבוע רופאים בכירים ומתמחים 24/7 וזה לא שכיח".

blank
"ציון 9 ועוד משתפר". אסותא אשדוד.

אחרי ראיון כזה, גם אתם בוודאי תוהים עד כמה עוד נהנה מהאיש. אז בדקנו שתדעו.

עד מתי אתה איתנו?

"אני איש צבא ואני רגיל למרחקים. אני רוצה לראות את מגדל האשפוז הנוסף שיוקם בשנים הקרובות. מאוד חשוב לי שיהיה בית חולים שייתן מענה מלא לעיר אשדוד".

זה בכל זאת ראיון לראש השנה,  אז מה אתה מאחל לאשדוד?

"אני מאחל לעיר אשדוד, מהזווית שלי, שמשרד האוצר יאשר לנו תוספת של כמה מאות מיליונים שנוכל להתחיל בבניית מגדל האשפוז, ולתושבי העיר אני מאחל שלא יזדקקו לנו, אבל אם כן, שיגיעו לאסותא אשדוד".

תן ציון לבית החולים

אנחנו היום בציון 9 ויש לנו עוד מה להשתפר, ואנחנו נשתפר".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

blank

אולי יעניין אותך