מודד מקצועי עם תואר ממוסקבה ישן ברחוב כי אין לו כסף לשכר דירה

ויאצ'סלב צורפלנקו (55), מודד מקצועי שעובד בתחום קרוב ל-35 שנה, לא האמין שמימים מאושרים ומלאי חיים, הוא ידרדר לשפל של הומלס הישן ברחובות0 לאחר שהתגרש נקלע לקשיים כספיים, צ'ק אחד של השכירות חזר, ומשם הדרך לרחוב הייתה קצרה. "אני צריך רק עזרה ראשונה ומשם אני יחזור למסלול חיים רגיל", הוא אומר בקול חנוק, בינתיים, בצל המשבר, הוא מוצא נחמה באלכוהול

יום רביעי בבוקר, למכשיר הנייד שלי מתקשרת אודליה קורקוס, ומבקשת בקול נרגש שאגיע לרחוב אגדיר ברובע ב'. "יש אדם שישן בחוץ כבר שלושה ימים ולאף אחד לא אכפת, אנחנו נותנים לו לאכול ולשתות", היא הסבירה בקצרה.
הגעתי למקום ופגשתי בחור אינטליגנט, רהוט וענייני שרחוק מאוד מדמות ההומלס הטיפוסית.

ויאצ'סלב צורפלנקו (55) נקלע לחיי הרחוב בגלל בעיה כלכלית נקודתית. הוא עבד במשך 35 שנה ברציפות בתחום המדידות, לאחר שסיים תואר במוסקבה בתחום המעניין הזה. יש לנו שני ילדים גדולים, והוא התגרש לפני מספר שנים. ויאצ'סלב התפטר מעבודתו לפני חודשיים בעקבות חילוקי דעות עם המעסיק שלו. לאחר שלא מצא עבודה בתחומו, חשבון הבנק שלו הפך לבעייתי מן הסתם, והצ'ק שנתן לטובת השכירות חזר. בעל הדירה לא היה סבלני ופינה את ויאצ'סלב לאחר מספר ימים. כך, עם כל הציוד שלו, הוא הגיע מחוץ למקלט ברחוב אגדיר ברובע ב', ונאלץ לישון על שקיות הבגדים שלו.

ויאצ'סלב מספר: "בחיים לא הייתי מאמין שאגיע למצב כזה, כי אני בחור שתמיד עבד וידע להסתדר בחיים. היו לי בעיות עם המעסיק שלי ונאלצתי להתפטר. חיפשתי מקום עבודה אחר בתחום שלי ולא מצאתי, ובינתיים תשלום השכירות חזר. הייתי אמור לגור אצל חבר, אבל ברגע האחרון הבן שלו עשה בעיות ועמדתי בחוץ עם כל הדברים שלי. אני צריך בסך הכל עזרה קטנה לתחילת הדרך, ומשם אני בטוח שאוכל לחזור למסלול חיים רגיל, כי אני אחזור לעבוד בכל מחיר, גם אם זה יהיה במקום שאני לא רגיל אליו".

בצל המשבר, ויאצ'סלב החל לשתות אלכוהול מה שמחמיר את מצבו יותר. "אני לא אוהב את המצב שלי, אבל כשהחיים מתחילים להידרדר, אז אתה מיואש ומתחיל לשתות אלכוהול כדי לשכוח מהצרות", הוא אומר בקול מבוייש.

ניתן לפנות ישירות לויאצ'סלב לסיוע בטלפון: 054-2613264.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך