חושדים שיש לכם נזילה בבית? אל תקלו ראש

קיימים מספר סימנים בולטים לאיתור נזילה פנימית בבית, כאשר בראשם ניתן למצוא עליה משמעותית בחשבון המים, ללא כל שינוי בהרכב בני הבית ו/או בצריכת המים, קולות טפטוף חרישיים אותם ניתן לשמוע לעתים רק בלילה ובתנאי שקט מוחלט, שינויים בצבע הקיר או הרובה ברצפה- כל אלו יעידו על קיומה של נזילה סמויה
תמונה FREEPIK

למרות שאין מדובר בנזילה נראית לעין, חשוב במיוחד לבצע איתור רטיבות ואת מקורה, לטפל בבעיה ולמנוע את המשך הנזילה והרטיבות, אשר בכוחם לגרום לנזק רב למבנים ואף מהווים מפגע תברואתי. נזילה פנימית מתמשכת מסוכנת ומזיקה אף יותר מנזילה חיצונית, שכן בהיעדר מסלול לזרימת וניקוז המים, אלה נותרים כלואים בין תשתיות המבנה, גורמות לריקבון, להיחלשות ולפגיעה בתשתית ובקונסטרוקציה. נוסף על כך, נזילה פנימית לאורך הזמן תצבור כמות גדולה של מים כלואים, ואלה יחלו לתת את אותותיהם בקירות המבנה, להביא לתנאי לחות גבוהה ולהיווצרות של פטריות וחיידקים, המזיקים למערכת הנשימה ופוגעים בבריאות השוהים במבנה. איתור רטיבות ונזילות וטיפול בשלב מוקדם ביחס להיווצרות הנזילה ימנע נזקים חמורים יותר וטיפול מורכב ויקר יותר בהמשך.  הדרך הטובה והיעילה ביותר לאיתור ולטיפול בנזילות פנימיות היא באמצעות  חברה מתמחה באיתור רטיבות ונזילות, המספקת מעטפת שירותים מלאה החל מאיתור רטיבות ומקורה, המשך בטיפול בה וכלה בטיפול בנזקים שהצטברו בעקבותיה ו/או בשל הטיפול. חשוב לבחור בחברה המביאה את הכלים והשיטות המתקדמות ביותר לאיתור נזילות סמויות, כמו גם מענה מקצועי לטיפול בבעיה.

כיצד ניתן לאתר נזילה סמויה ללא הרס?

טכנולוגיות חדישות ופתרונות מתקדמים מאפשרים כיום איתור נזילות ללא הרס מיותר של כלים ותשתיות, תוך שימוש במצלמות תרמיות מתקדמות כפתרון מוביל בשוק. המצלמה התרמית פועלת על סריקת שטח ואיתור טמפרטורה, תוך סימון של הבדלי טמפרטורה המאותתים על קיום הרטיבות, מקורה ונזקיה. המצלמה מחוברת למסך LCD מתקדם ומצידה תמונה מלאה ברמת דיוק גבוהה, מה שמאפשר את איתור מיקום הנזילה ללא צורך בהריסת קירות או בשבירת אריחי חיפוי ורצפות.  מלבד מצלמות תרמיות ניתן לאתר נזילות סמויות ללא הרס גם באמצעות שיטות איתור נזילות בגז או איתור באמצעות מדידה קולית של דציבלים, אולם השיטה הפופולרית והמתאימה ביותר במרבית המקרים הייתה ונותרה באמצעות מצלמות אינפרה אדום תרמיות.

טיפול בנזילה סמויה

הטיפול בנזילה סמויה יכול אף הוא להתבצע ללא הרס באמצעות טכנולוגיות מתקדמות בתחום האינסטלציה והביוב, או באמצעות פגיעה מינימלית בתשתית בהתאם למיקום הבעיה, לנגישות ולצורך. בין אפשרויות הטיפול בנזילה בצנרת הפנימית היא החדרת רובוט אינסטלציה צעיר ליצירת טלאי על סדקים וחוקים בצינור, החדרת שרוול אפוקסי על החלק הפגוע בצינור והחדרת חומרי איטום אחרים. במידה ולא ניתן יהיה לטפל בנזילה הפנימית באמצעות כלים ופתרונות טכנולוגיים, איתור הרטיבות ומקור הנזילה באמצעות מצלמה תרמית וללא הרס, יאפשר פגיעה מינימלית בתשתית, תוך התמקדות באזור הנזילה, וסגירה מהירה ויעילה לאחר הטיפול. 

 למידע נוסף בקרו באתר:  https://www.nu-flow.co.il/ 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך