תוכן ממומן ע"י ישראכרט: בשפע: איך לבחור כרטיס אשראי שמתאים לנו

מתבלבלים מהמבחר האדיר של כרטיסי אשראי בחברות השונות? הכנו עבורכם מדריך קצר – שיעזור לכם בהחלטה
תמונה: shutterstock

עולם כרטיסי האשראי רותח – עם מגוון כרטיסי אשראי שונים, שעומדים לרשות הצרכנים. התחרות הזו טובה עבורנו, מאחר שכך, יכול כל אחד מאיתנו לבחור את הכרטיס שמתאים ביותר למאפיינים האישיים שלו – כגון הרגלי צריכה, חנויות ורשתות מועדפות, השתייכות למועדון לקוחות מסוים, טיסות מרובות לחו"ל, שימוש עסקי וכן הלאה. הנה כמה טיפים שיעזרו גם לכם להכיר את המגוון הגדול של הטבות כרטיס אשראי* ויסייעו לכם לערוך השוואת כרטיסי אשראי באופן חכם יותר. 

קאשבק – לקבל כסף בחזרה

מה דעתכם לערוך קניות באתרים האהובים עליכם ברשת – ולקבל כמה אחוזים מסכום הקנייה בכסף ממש, היישר לחשבון שלכם? זה קיים במציאות ונקרא "קאשבק", מזומן בחזרה. בכסף הזה, תוכלו להשתמש כדי לערוך קניות נוספות. בקיצור – ווין ווין סיטואיישן: מרוויחים מכל הכיוונים. 

כדי לוודא באיזו חברה הקאשבק יהיה המשתלם ביותר עבורכם – בדקו את רשימת החנויות והאתרים הכלולים בתוכנית הקאשבק של החברה, כמה אחוזים מסכום הקנייה תקבלו חזרה, והאם ישנם בונוסים. 

נקודות והטבות

כאשר אתם משתמשים בכרטיס אשראי לבצע קניות שהייתם עושים בכל מקרה – אתם מרוויחים מכך. מדוע? כי כל קנייה – או החל מרף חודשי מסוים – עוזרת לכם לצבור נקודות. בנקודות אלה שמצטברות מחודש לחודש, תוכלו להשתמש ממש כמו בכסף – כדי לרכוש מוצרים ושירותים בהנחות ולעתים אפילו לקבל אותם בחינם.

אחד השימושים הפופולריים ביותר לנקודות הוא כמובן המרה עבור כרטיסי טיסה בחברות בינלאומיות, הזמנת חדרים בבתי מלון וכן הלאה. עם זאת, ובהתאם לתוכנית, בנקודות תוכלו להשתמש גם כשאתם קונים בכמה מהרשתות הגדולות המועדפות עליכם, וגם כדי לקבל בהנחה, או בחינם, כרטיסים למופעים, הצגות, סרטי קולנוע וכן הלאה. 

לוקחים את האשראי לחו"ל

ואם כבר דיברנו על חו"ל – כרטיסי אשראי ייעודיים לאלה מאיתנו שטסים לעתים קרובות, לעסקים, הנאה או שילוב של השניים, יכולים לספק הרבה הטבות מעניינות. פרט ליחס המרה מועדף עבור כרטיסי טיסה ומלונות – כלומר, כל נקודה שווה יותר כסף – ניתן להשתמש בכרטיסי אשראי בינלאומיים גם כדי ליהנות מכניסה בחינם, או בהנחה משמעותית, לטרקלינים בשדות התעופה השונים.

בנוסף, הנציגות של חברת האשראי ביעדי הנסיעה שלכם, תשמח לסייע לכם לתכנן ולארגן את הטיול, למשל – בהזמנת כרטיסי טיסה, חדר במלון, מקומות במסעדות וכן הלאה. 

העמלות הנעלמות

פרמטר חשוב נוסף שכדאי לזכור בבחירת כרטיס אשראי, הוא העמלות הכרוכות בשימוש בכרטיס. ישנן חברות המציעות פטור מהעמלות בשנה הראשונה או אף יותר מכך. חשוב לבדוק אילו עמלות נגבות על כל כרטיס – והאם אפשר לבקש מחברת האשראי לצמצם אותן או אף להעלים אותן כליל. 

מועדוני לקוחות

התופעה של כרטיס אשראי המקושר למועדון לקוחות אינה חדשה – והיא ממשיכה להתרחב. עבור הצרכנים זו בשורה טובה, שכן כעת הם יכולים להתאים את הכרטיס שלהם לעולם תוכן מגוון. כך למשל, מי שמרבים לערוך קניות ברשת קמעונאית מסוימת, יוכלו להיעזר בכרטיס אשראי המשולב במועדון הלקוחות שלה וכך ליהנות מהטבות ייעודיות. כך גם לגבי צרכנים של מוצרי אלקטרוניקה, למשל, או מי שאוהבים לצאת למופעי תרבות, הצגות, סרטים, מוסיקה וכן הלאה. באמצעות כרטיס האשראי הייעודי – הם יוכלו לחסוך בהוצאות, וליהנות ממגוון אפשרויות רחב יותר. 

הנאמנות משתלמת

חברות האשראי מודעות לתחרות הגדולה בענף – והאינטרס שלהן הוא לשמור על נאמנות הלקוחות שלהן. לכן הן לא מהססות להציע תוכניות ייעודיות, שמבקשות להשאיר את הלקוחות אצלן – בתמורה להטבות שונות. ככל שאותם לקוחות משתמשים בכרטיס בהיקף גבוה יותר, ההטבות שלהם מצטברות בקצב מהיר יותר. בחירה של תוכנית הטבות המשתלבת היטב בהרגלי הצריכה הקיימים שלכם, יכולה להיות מהלך כלכלי משמעותי. 

ולסיכום – איך בוחרים?

כאשר האפשרויות רבות כל כך, הצרכנים אמנם יכולים להפיק תועלת גדולה יותר – אך עליהם להשקיע מעט זמן במחקר ובדיקה, כדי לאתר את האפשרות הטובה ביותר עבורם. לכן, מיפוי של הרגלי הקניות שלכם, לצד בחינה של ההטבות בכרטיסי האשראי השונים – יעזור לכם לקבל את ההחלטה המושכלת.

*הנפקת הכרטיס וגובה המסגרת נתונים לשיקול דעתה הבלעדי של המנפיקה ישראכרט בע"מ ו/או ישראכרט מימון בע"מ. בכפוף לתנאי החברה ולתנאים המפורטים באתר, ההטבות עשויות להשתנות מעת לעת. אי עמידה בפירעון ההלוואה או האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

** הפרסום איננו מהווה הצעה ו/או התחייבות למתן הלוואה/אשראי.

*** מידע כללי בלבד. אין לראות באמור משום המלצה ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך