כיצד נשים חזקות מנהלות חברות ענק?

כיום יותר ויותר נשים מוכשרות כובשות משרות נחשקות ובכירות במשק. אם בעבר אישה חזקה לא תמיד נתפס כתיאור חיובי, כיום אנחנו יודעים שנשים יכולות להיות גם חזקות וגם עדינות, גם קרייריסטיות וגם אימהות. יחד עם זאת, באופן יחסי יש מעט נשים בתפקידי מפתח בכירים ואנחנו צריכים לשאול את עצמנו למה. אחד הדברים שאנחנו רואים אצל נשים כאלה, הוא שהן פשוט יודעות להציב לעצמן מטרות, הן מבינות מה הן מחפשות, מה הן רוצות ופשוט הולכות עם זה עד הסוף
תמונה: depositphotos

מה הטיפים לנשים שרוצות להתקדם?


ישנן הרבה דרכים להצליח אבל ישנם כמה טיפים שיכולים לעזור לכל אחת להתקדם בסולם. 

  1. חינוך מהבית – אם אתם הורים לבנות, תדעו לכם שהכול מתחיל מהבית. ילדות שגדלו בבתים שמעודדים צמיחה והתפתחות מקצועית ובכלל, ילמדו שזה אפשרי ויקבלו את הכלים להצליח בעצמן כשיגדלו. חשוב להראות לילדות בכל מקום שגם להן מגיע להצליח ושגם הן יכולות להגיע רחוק. שבעבודה קשה ובהתמדה כמעט כל אחת תוכל להגיע רחוק. כמובן שמדובר בתהליך שלם, בתיווך במצבים מסוימים כאשר הילדים שלנו חווים כישלונות, בעזרה שהיא במידה, פיתוח עצמאות ויכולת בין אישית ועוד. 
  2. לדעת להתמקד – אחד המאפיינים שיכולים לעזור לכל אחד להתקדם בקריירה הוא היכולת להתמקד במה שחשוב. בין אם זה במסלול בחירת הקריירה, בחירת הלימודים או במשרה הניהולית עצמה, חשוב לדעת להתמקד במה שחשוב ולא להתבלבל מהסחות דעת. בנוסף, חשוב מאוד לדעת לא להקשיב לכל מה שאומרים לנו, להיות עם ביטחון עצמי לגבי מה שאנחנו רוצות מעצמנו ומהחיים שלנו. 
  3. לסמוך על אינטואיציות – חלק ממה שמכוון אותו בחיים זה הקול הפנימי. לעיתים הקול הזה מהווה מכשול, כשהוא אומר לו שאנחנו לא יכולים או לא נצליח, אבל פעמים רבות הקול הזה יכול לכוון אותנו לכיוונים שנכונים לנו. אם את סובלת במשרה שלך אולי זה לא המקום בשבילך, אם התואר שבחרת משעמם נורא, אולי זה הזמן לשנות כיוון.
  4. אומץ – נשים מצליחניות רבות אמרו כי מה שהיה נקודת התפנית שלהן בחיים המקצועיים הוא רגע שבו היה להם אומץ. אומץ לעבור תפקיד, אומץ לעזוב עבודה קיימת עבור עבודה חדשה. 

כדי שתוכלי לסלול לעצמך דרך מקצועית ולהצליח יש כמה דברים שחשוב שתדעי. קודם כל מראש כדאי לבחור תחום שאת מתחברת אליו ומרגישה איתו בנוח. תוכלי לנסות לברר מה מעניין אותך, אולי אפילו לעשות סוג של ייעוץ מקצועי או אבחון ואם צריך תמיד ניתן לקחת קורס או להירשם ללימודים. בנוסף, חשוב שתהיה מחוברת לעצמך, שתדעי שלאורך הדרך תמיד אפשר לעשות שינויים, להתקדם, להתפתח, ללמוד עוד ולמעשה אין לדעת מה הדרך צופה לך. ראש פתוח, גמישות, יצירתיות אלו הן תכונות מצוינות שרק מועילות לנו במהלך הדרך.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך