הנתונים נחשפים

אחוזי הזכאות לבגרות באשדוד בתשפ"א: 94 אחוזים בבתי הספר שבפיקוח

ד"ר יחיאל לסרי, ראש העיר: "כל נער/ה מבחינתנו הוא עולם, ואנחנו מעניקים כלים לטובת עתיד טוב יותר". מקיף יא' שזינק מ-13 אחוזים בתש"פ ל-22 בתשפ"א.
ראש העיר ד"ר לסרי עם אריה מימון ראש מִנהל החינוך בעיריית אשדוד.

התמונה החינוכית של משרד החינוך שנחשפה היום מצביעה על עלייה בזכאים, לצד עלייה מרשימה עוד יותר במספר הזכאים לתעודות מצטיינות. כל זה קורה יחד עם אחוז נשירה מזערי, כחלק מהמלחמה על כל תלמיד.

ההצלחה גדולה יותר היא לאור העובדה שאשדוד היא סוציו-אקונומי 4, דירוג שמשמעותו שההשקעה בכל תלמיד ותלמידה גדולה יותרֶ. בזכות כך, אשדוד ממשיכה להיות בצמרת החינוכית במוסדות שבפיקוח.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי: "ההישג המרשים הוא כולו של מערכת חינוך, ההורים והתלמידים שפועלים יחד בסנכרון ועל פי חזון מוסדר שבמרכזו הילדים שלנו. כל נער/ה מבחינתנו הוא עולם, ואנחנו מעניקים כלים לטובת עתיד טוב יותר, עדכני יותר ושימושי הרבה יותר.

blank

ההצלחה היא של מנהל החינוך בראשות אריה מימון שעושה עבודה מקצועית ואיכותית לאורך שנים, למנהלי היחידות במינהל , לסגל החינוכי והנהלות בתי הספר , להורים שנותנים רוח גבית ותמיכה, ושל כל מי שהחינוך באשדוד הוא בראש סדר העדיפויות שלו וגם פועל למען המטרה החשובה".

הנתונים של בתי הספר שבפיקוח באשדוד מצביעים על מגמות עלייה בחלקם לצד שימור אחוזי הזכאות בנוספים. כך, למשל, במקיף ג' ישנה עלייה מ-91 אחוז בתש"פ ל-95 אחוז בתשפ"א. במקיף ה' עלה האחוז מ-95 ל-98, במקיף ו' יש 91 אחוז זכאים ובמקיף ח' 100 אחוז. האולפנא למדעים ואומנויות מציגה 96 אחוזי זכאות, ובישיבה התיכונית החדשה 98 אחוז. בעירייה שואבים עידוד גם מאחוז הזכאים לבגרות מצטיינת, נתון שנמצא בעלייה כמעט בכל בתי הספר. בולט בכך מקיף יא' שזינק מ-13 אחוזים בתש"פ ל-22 בתשפ"א.  במקיף ד' 13 אחוז מהבוגרים זכאים גם לתעודת הצטיינות (לעומת 3 אחוז בתש"פ), מקיף ז' עם 18 אחוז, מקיף ט' עם 12, הישיבה התיכונית והאולפנה על שם הרב שאולי עם 14 אחוז.

בנתוני הניגשים לבגרות חמש יחידות במתמטיקה ישנה ירידה בשני אחוז בממוצע של בתי הספר שבפיקוח מ-23 ל-21, אך אשדוד עדיין מעל הממוצע הארצי בארבע אחוזים

blank

אל שקלול הנתונים יש להכניס גם את מיקומה של אשדוד בדירוג סוציואקונומי 4, שמצריך השקעה כספית גדולה יותר מצד העירייה שבאה לידי ביטוי לעתים בהכפלה או שילוש התקציב לכל תלמיד. בעירייה מסבירים כי בכל רבעון נעשית מדידה והערכה יחד עם מנהלי בתי הספר, כדי להבין טוב יותר את הצרכים העולים והמתעוררים לגבי כל תלמיד וכל תלמיד.

"לשמור על אחוז גבוה של זכאים לבגרות מהווה הצלחה אדירה נוספת, שמעידה על ההשקעה העירונית הבלתי פוסקת בתלמידים", אמר גורם עירוני. "יצרנו מעטפת תומכת שתאפשר לכל אחד ואחת להתמקד בלימודים ולהניח בצד את הדאגות הכלכליות, ואנחנו שמחים על התוצאות".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

blank

אולי יעניין אותך