תקועים

הסיוט הנוראי שעבר על האשדודים באבו דאבי

אחרי חופשה מדהימה באבו דאבי שבאמירויות, הסתבר לכ-150 נוסעי טיסה 7085 5W של חברת WIZZ AIR ההונגרית, ביניהם תושבי אשדוד, כי הם "תקועים" באבו דאבי בלי דרך לחזור. החברה הורידה אותם מהטיסה וביטלה טיסה ועוד טיסה, והנופשים, ביניהן משפחות עם ילדים קטנים, נאלצו למצוא לעצמם אלטרנטיבות אחרות, יקרות יותר, בחברות אחרות. רבים נשארו לאחר כמה ימים ללא דרך חזרה וללא מלון
Wizz air plane taking off from the airport of Cluj-Napoca

שום דבר לא הכין את נוסעי טיסה 7085 W5 של חברת WIZZ AIRלסיוט המתמשך שעומד לפקוד אותם. כמעט כולם ללא יוצא מן הכלל נהנו מחופשה חלומית באבו דאבי שבאמירויות. חופשה שאם אפשר היה לעשות אותה שוב, רובם היו עושים, רק בטוח שלא עם חברת WIZZ AIR, שהפכה את החופשה שלהם כמעט להישרדותית.

נוסעי הטיסה, כ-150 איש, שכללו גם משפחות רבות עם ילדים, חלקם הגדול קטנים ואפילו תינוקות, כמעט כולם ישראלים ביניהם גם מאשדוד, הגיעו ב-23.8 יום שלישי, לטיסת החזרה שלהם לארץ טיסה 7085 W5 של חברת WIZZ AIR. הטיסה יועדה לשעה 18.55. רובם הגיעו 3 שעות לפני, כפי שהתבקשו. בשעה 19.00 לערך ראו הנוסעים שחיכו לעלייה למטוס כי צוות הדיילות והדיילים עוזב את המקום. בירור קצר העלה כי הטיסה נדחתה ל-21.00. הודעה על כך לא הועברה, אלא רק לאחר הבירור של הנוסעים.

הנוסעים חזרו בשעה 21.00 ואכן בשעה 21.15 הם כבר היו על המטוס. במהלך כל הזמן הזה דלת תא הקברניט הייתה פתוחה והקברניט דיבר עם אחד מאנשי צוות הקרקע של נמל התעופה באבו דאבי. בסביבות השעה 22.00 הודיע הקברניט כי "האיחור היה בגלל שהמטוס היה בהאנגר וכי כעת חסר לו מסמך לטוס והוא מנסה להשיגו". במילים הללו – "חסר מסמך". הנוסעים נעו בחוסר נוחות, אבל חיכו במטוס. העיקר היה לחזור לארץ.

כאן החל טוויסט בעלילה שהפך מאותו הרגע לסיוט לנוסעי טיסה 7085 W5. הקברניט הודיע כי "בנתב"ג לא מסכימים שננחת בלילה וכי הוא מצטער ונאלץ לבטל את הטיסה". ההודעה הזו הייתה תמוהה מאוד. הנוסעים כבר כעסו והיו גם מוטרדים שכן חלקם עם משפחות כזכור, חלקם רצה לחזור לעבודה, ליקיריהם, לבדיקות רפואיות, להתחייבויות אחרות, ובכלל לחזור. לחלק לא קטן כבר נגמר הכסף, ללא בגדים להחלפה והם לא היו ערוכים עכשיו לעוד לינה בת לילה כמו שחשבו, מה שיסתבר עוד מעט כארוך יותר. אבל הרבה ברירה לא הייתה, וכולם ירדו.
למטה היה כאוס אחד גדול. שני אנשים שלא ברור את מי ייצגו, שניהם אזרחי הודו שעובדים בנמל התעופה, דיברו בחצי אנגלית וחצי סימנים בידיהם לאן להגיע. לאחר כרבע שעה שכולם עוד בנמל התעופה (לאחר שעברו דרך שער הנכנסים, כאילו רק הגיעו לאבו דאבי), הגיעה נציגה של חברת תעופה אחרת (הייתה לבושה בבגדי חברת איתיחד של האמירות – מ.ס) והיא ניסתה "לעשות סדר". 150 איש סובבו אותה בשאלות ותהיות, והיא צועקת/ מדברת/מאיימת ("מי שיצלם אזמין שוטר. זה בניגוד לחוק") לא הצליחה להשתלט על מה שהיה. סדר לא היה שם.
בשלב מסוים היא ביקשה שיגיעו נציגי משפחות או נוסעים ויעבירו את שמם וכמה הם, בכדי שיארגנו להם מלון באבו דאבי. שוב החל בלגן. כשמישהו שאל מה עם המזוודות היא צעקה עליו: "מי שרוצה את המזוודות שייקח ולא יקבל מלון". הרישום נמשך שעות כשאי הוודאות נמשך. בשעה 1 וחצי רבע ל-2 לפנות בוקר הופנו האנשים לאוטובוסים. לאן? לאיזה מלון? לא אמרו. מה עם המזוודת? גם זה לא אמרו. פשוט אנשים חיפשו לבד ומי שמצא מצא.

אנשים עלו על אוטובוסים בשיטת "הראשון זוכה". מה שהיה פנוי עלו, והוא נסע. אנחנו עלינו על אוטובוס למלון "רדיסון בלו". אחרים למלונות סמוכים. בשעה 2 וחצי לפנות בוקר עד 3 האנשים שוכנו במלונות, בינתיים על חשבון חברת WIZZ AIR . הובהר שברביעי בבוקר לאחר ארוחת הבוקר , נקבל טיסה חלופית.
ואכן ברביעי בבוקר, לאחר ארוחת הבוקר, הנוסעים חיכו להסעה לנמל התעופה. בדלפק לא ידעו להגיד מתי הם יגיעו, אבל הם אכן הגיעו. ראשוני העולים לאוטובוס שמעו לאחר מספר דקות שהטיסה….שוב בוטלה, וכי מחר, חמישי ייקחו אותם. כולם ירדו ונכנסו ללחץ. התחילו להבין שהסיפור לא נגמר, הוא רק התחיל.
ואכן כשעה אח"כ התקבלה הודעה כי הטיסה בוטלה לגמרי, ויש שתי אופציות, לקבל את הכסף חזרה או להירשם לטיסה אחרת של WIZZ AIR עד חודש ימים!!! (אנחנו בדובאי כן…מי יחכה עד חודש ימים!!!). כמובן שכל הניסיונות להירשם לטיסות הבאות של החברה עלו בתוהו, ולקבל את הכסף חזרה איש לא רצה, שכן כולם רצו פשוט לחזור. היה ברור לכולם שהם לבדם צריכים למצוא פתרונות. "כל איש לעצמו", כמו שאמר אחד הנוסעים.

כאן הזמן להזכיר שוב שהיו משפחות רבות שנותרו ללא כסף, חלקם עם ילדים קטנים מאוד. ובלי בגדים נקיים. כולם הרי היו בטוחים שיחזרו כבר כבר בשלישי. המצוקה הזו הגיעה גם לארץ, וכותב שורות אלה התראיין לערוץ 12. אחרים דיברו עם כלי תקשורת אחרים וניסו להגיע גם לשגרירות ישראל באבו דאבי. היו מי שהגיעו אפילו לנמל התעופה למצוא פתרון. אני לדוגמא כשהגעתי לנציג WIZZ AIR בנמל באבו דאבי, הרמתי את קולי והוא נפנף אותי. נציג נמל התעופה הגיע, קרא לחיילים שעוד רגע היו עוצרים אותי. נציג נמל התעופה הבהיר שזו בעיה שלי והוסיף : "אתה חושב שאתה לבדך? אתה יודע כמה טיסות של WIZZ AIR בוטלו רק השבוע?". אגב נציג חברת WIZZ AIR שעמד ליד הציע לי בציניות: "תתקשר לחברה בהונגריה". בסופו של דבר רכשנו אני ובת הזוג 2 כרטיסים שעלו לנו כ-2000 שקלים לכרטיס בכדי לחזור בחברת 'איתיחד', וזה לאחר שעות של חיפושים, בקשות וניסיונות חילוץ מכל מי שניתן בארץ ובחו"ל.

לפני שנמשיך, חברת WIZZ AIR היא חברת תעופה הונגרית הפועלת במתכונת של חברת תעופה זולה. משרדי ההנהלה של החברה נמצאים בנמל התעופה של העיר בודפשט, אך היא פועלת מ-25 בסיסים ברחבי היבשת. עיקר יעדי החברה הם באירופה, אך היא טסה גם למדינות באסיה ובהן איחוד האמירויות הערביות, וישראל.

נחזור למלון. במלון, שהוא כאמור היה רק אחד המלונות שבו שוכני נוסעי טיסת 7085 W5 של חברת WIZZ AIR, אנשים חיפשו פתרונות. אחת המשפחות לדוגמא, שבנם רגיש ללקטוז לא ידעה כיצד לפתור לו את הבעיה שכן הילד לא אכל סדיר מיום שלישי. הבטיחו להם שאולי יהיה מקום על הטיסה למחרת חמישי, אבל גם היא לא יצאה אל הפועל. חברת ארקיע ניסתה לעזור והוציאה טיסה מיוחד מדובאי. כ-30 איש נסעו בלילה של רביעי לדובאי מאבו דאבי (מרחק שעה וחצי ו-300 שקל למונית) בכדי לגלות שהטיסה בוטלה כי אין מספיק אנשים. אחרים ניסו למצוא טיסות מאבו דאבי לבחריין השכנה בחברות אחרות, ומשם לישראל, אלא שהכרטיסים עלו כ-3300 שקל לאדם, שכן היה מקום רק "במחלקת עסקים", כפי שאמרו לנו. משפחה בת 4 נפשות שילמה כ-8000 שקלים לחזור עם חברת איתיחד. היו כאלה שאפילו קנו כרטיס כעבור כמה ימים, כי זה מה שמצאו, לטיסה לירדן!! ומשם במונית למעבר אלנבי שמצא כ- 5 ק"מ מזרחית לעיר יריחו, ואח"כ כל אחד לעיר מגוריו. תעשו את החישוב של הנסיעה לאשדוד לדוגמא. אלה היו רק חלק מהמקרים.

אם זה לא הספיק, נודע לאלה שלא הצליחו לחזור ברביעי או בחמישי כי מעתה גם את המלון הם צריכים לשלם. כי חברת WIZZ AIR מפסיקה את התשלום. כאן החל "מסע" של חיפושים לא רק אחר טיסה חזרה, אלא גם אחר מלון, כשהם לא יודעים מתי הם יחזרו. המחיר הנמוך ביותר היה כ-350 שקלים ללילה. היו כאלה ששילמו יותר. המדובר היה עדיין בעשרות אנשים.

רק ביום ראשון, 5 ימים לאחר המועד המתכונן, שלישי בערב, הגיעו לארץ ככל הנראה כל המשפחות. עכשיו נוסעי טיסה 7085 W5 של חברת WIZZ AIR מתארגנים לתביעה יחד נגד החברה שהפכה את החלום לנופש בדובאי הקסומה…לסיוט שאף אחד לא יכול היה לחלום בחלום הכי רע שלו.
חברת WIZZ AIR הגיבה באמצעות חברת יחסי הציבור שלה בארץ, "וולף יחסי ציבור" לכל מה שאירע ב: "אין תגובה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך