פותחים עונה בשבת

מ.ס אשדוד שהייתה אמורה לפתוח את העונה ביום ראשון שעבר, תפתח את עונת 22/23 רק בשבת (אצטדיון הי"א, 20.15) מול נס ציונה. הסיבה, משחקה מול באר שבע נדחה בגלל השתתפותה של באר שבע באירופה. במשחק הרשמי האחרון הייתה אכזבה מהמחצית הראשונה בגביע הטוטו מול הפועל ירושלים (0:1 לירושלים). אפשר ללמוד מהמשחק הזה, לתקן היכן שצריך ולחזק את הנקודות הטובות. הכי חשוב זה סבלנות. היא המפתח להצלחה. רן בן שמעון: "בגלל זה יש את גביע הטוטו. הליגה היא סיפור אחר לגמרי לטוב ולרע". עונת 22/23 יוצאת לדרך...בעיכוב קל.
מ.ס אשדוד.

אין טוב בלי רע ואין רע בלי טוב. אמר איזה חכם סיני או משהו כזה. זה אולי מזכיר את המצב של מ.ס אשדוד בימים האלה. מצד אחד משחקה של אשדוד שאמורה הייתה לשחק ביום ראשון שעבר מול הפועל באר שבע בחוץ, במשחק הראשון לעונת 22/23, נדחה בגלל השתתפותה של באר שבע באירופה. מנגד אשדוד במשחק הרשמי האחרון לפני הליגה, מול הפועל ירושלים בגביע הטוטו בבית, הפסידה 1:0, עם מחצית ראשונה לא טובה. אז אולי חבל על העיכוב, אבל יש יותר זמן ללמוד את הדרוש תיקון, ולתקן.

קודם נסביר לכם למה נדחה משחק ועוד של פתיחת העונה הכל החל בגלל משחקה של מכבי חיפה בפלייאוף ליגת האלופות מול הכוכב האדום בלגרד. ההתאחדות והמנהלת לא רצו לדחות את משחק הליגה בשבת שעברה של מכבי חיפה מול בני סכנין שהיה אמור להיות 3 ימים לפני הגומלין של חיפה, במשחק הכי חשוב שלה בעת הזו, ואולי בכלל העונה. חיפה לחצה, הלחץ עשה את שלו, ההתאחדות והמנהלת התקפלו וקבעו כי קבוצות שמשתתפות באירופה יכולות לדחות את משחקן הקרוב. הנה הגענו לאשדוד. באר שבע שמשתתפת באירופה, ביקשה לדחות, והמשחק נדחה.

רן בן שמעון. "לדעת לנצל מומנטומים במשחק"

לכן מ.ס אשדוד תערוך את משחקה הראשון לעונה הזו בשבת, 20.15, מול נס ציונה בבית (ועדיף לפתוח בבית את המשחק הראשון, בדרך כלל, בוודאי נגד העולה חדשה ולא נגד באר שבע). עיכוב שכאמור אפשר להסתכל עליו גם לטובה. מיד נסביר.

ולמה באמת לטובה? בשלישי שעבר שיחקה מ.ס אשדוד את משחקה הרשמי האחרון לפני פתיחת העונה. היא שיחקה מול הפועל ירושלים בגביע הטוטו. המשחק נגמר בניצחון ירושלים, בהרכב לא מלא, 0:1. המחצית הראשונה של מ.ס אשדוד הייתה חלשה והקבוצה חזרה לעצמה בשנייה, אם כי לא הצליחה להשוות, גם אם הייתה ראויה לזה. מהמשחק הזה צריך ללמוד. העיכוב נותן זמן לא רק לשנות אלא גם לתרגל את השינויים. כמובן את מה שטוב לחזק, אבל זה החלק הקל יותר.

מ.ס אשדוד צריכה לראות כיצד היא מונעת מהקבוצות היריבות להגיע בקלות לשער של ג'ראפי. זה עובר דרך ההגנה אבל צריך להתחיל בקישור האחורי. צריך לשים דגש על המקום בו ההתקפות של היריבה נעצרות ולא לאפשר למסירה אחת ארוכה לסיים משחק, כמו שאירע בגול מול ירושלים. המאמן רן בן שמעון יודע את זה. ראה את זה. גם הקישור הקדמי צריך להפעיל יותר את ההתקפה, כמו במחצית השנייה ולא כמו בראשונה. אשדוד הגיעה לעוד ועוד מצבים במחצית השנייה, אבל לא עשתה מזה גול. אז נכון שהעובדה שהגיעה למצבים, תתורגם גם לשערים בהמשך, אבל זה גם לא קרה במשחק, אז גם כאן צריך לשים את הדגש.

תפתח את העונה הרשמית מול נס ציונה (צילום: האתר הרשמי של נס ציונה).

גם רן בן שמעון כיוון בדיוק לאותה נקודה מיד לאחר סיום המשחק בגביע הטוטו מול הפועל ירושלים: "הייתה חסרה לנו איכות היום. היינו פחות חדים. בגלל זה יש את גביע הטוטו. הליגה היא סיפור אחר לגמרי לטוב ולרע דרך אגב, גם אם היינו משחקים יותר טוב. חבל היינו במומנטום טוב. יש לנו קבוצה טובה ונמשיך לעבוד. יש ליגה ארוכה מאוד וצריך להיות פשוט יותר טובים. 90 אחוז מהקבוצות שיבואו לשחק פה יישחקו כמו ירושלים מאחורה וייצאו למתפרצות. נצטרך למצוא כלים בארסנל לעמוד מול זה. צריך להסתכל על מה לתקן ולהתמודד עם זה. צריך למצוא הרכבים יותר טובים ויותר נכונים ולדעת לנצל מומנטומים במשחק"

בן שמעון. יידע להסיק את המסקנות מהמשחק מול ירושלים בגביע הטוטו.

לא מעט אנשים היו מאוכזבים אחר המשחק מול ירושלים ובהחלט יש בזה צדק. אבל גם צריך ללמוד שסבלנות היא המפתח להצלחה. אי אפשר לקפוץ למסקנות "מלומדות" אחרי גביע הטוטו. לא לחשוב שרצים לאליפות ולא שיורדים ליגה. צריך לקחת הכל בפרופורציות. כל משחק הוא בפני עצמו. כתבנו כאן שיש לאשדוד קבוצה מאוזנת וטובה יותר מהעונה שעברה. אנחנו עומדים במילה הזו עדיין. לא מתקפלים אחרי משחק אחד לא טוב, או אחד מצוין. יש כמה שחקנים שצריכים עוד זמן לשחק יחד, כמו כמה זרים חדשים (4 זרים חדשים – לוקאס סלינס, מרטין נדז'י, אייזק פאפו ואבנעזר ממאטה) שחקנים חדשים (יניב מזרחי) וצעירים (שחלקם עלו מהנוער רק העונה), אבל לא לראות את המשחק מול הפועל ירושלים בגביע הטוטו, כפרצופה של הקבוצה זה לא שם. תזכרו. תזכרו שאנחנו אמרנו את זה ועכשיו.

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך