"אחרי שבועיים בשטח כבר היינו מעורבים בהצלת חייהם של אנשים"

לפני כשבועיים הסתיים קורס חובשי רפואת חרום של איחוד הצלה שארך לא פחות מ-7 חודשים אינטנסיביים! 22 הבוגרים שיצאו לשטח כבר הצילו חיים. שניים מהם, יוחאי כהן, 25 ויהודה שילר 21, מספרים לעיתון ה'מגזין אשדוד', על המעבר החד הזה מעולם התאוריה לעולם המציאות, והמציאות לפעמים עולה על הדמיון, אבל היא תמיד ממוקדת כולה בהצלה של בני אדם.
בוגרי קורס החובשים של איחוד הצלה.

לא ברור אם שמעתם על ההתכנסות החודש בבית איחוד הצלה, אבל דבר אחד ברור, ההתכנסות הזו חשובה לכל אחד ואחת מאתנו כי האנשים שהתכנסו שם הם אלה שיצילו בעתיד אנשים בקרבתנו. האנשים האלה, שעושים הכל בהתנדבות הם אולי מהחשובים ביותר שיש עבור הציבור באשדוד, ולא רק.

בתחילת החודש נערך טקס סיום קורס חובשי רפואת חירום של איחוד הצלה שהתקיים באשדוד. כעבור כ-7 חודשים מפרכים הגיע לסיומו קורס החובשים אשר הוסמכו בו 22 מתנדבים חדשים. הם יהוו חיזוק לכוח הקיים ויסייעו בהצלת חיים בסביבתם. שניים מהם, יוחאי כהן, 25 ויהודה שילר 21, התפנו לרגע בכדי לספר על המעבר החד הזה מעולם התאוריה בקורס לעולם המציאות בשטח. כאן אין זמן התאקלמות כי שהם יוצאים לקריאה לתאונה או אירוע פציעה אחר, הם צריכים לשאוף להגיע לתוצאה אחת בלבד – הצלת חיים.

יהודה שילר.

יהודה שילר, 21, כבר הספיק בשבועיים האלה שהוא בשטח להיות בשתי תאונות קשות. יהודה: "בתאונה אחת הייתה משאית שהתהפכה בכביש 7. הגענו לשם ראשונים וגילנו כי הנהג לכוד במשאית. כב"ה (כיבוי והצלה – מ.ס) פתחו גישה ואנחנו מיד חילצנו אותו והעברנו במהירות לבית חולים. האירוע השני היה ממש לאחרונה, כשקשיש בקלנועית נפגע ליד בית העלמין באשדוד. הגענו לזירת התאונה והקשיש שנפגע מרכב, היה מחוסר הכרה, ביצענו בו פעולות החייאה עד שחזר לו הדופק".

אז כבר הספקת היית מעורב בהצלה וניסיון להצלת חיים

"כן ברוך השם. אחרי שבועיים בשטח כבר היינו מעורבים בהצלת חייהם של אנשים."

איך ההרגשה?

"הרגשה של סיפוק. תחושה של שליחות שאתה עוזר כאן לעיר, לאנשים"

אין לחץ? בכל זאת אתה רק התחלת

"אני באופן אישי לא נלחץ מהר. אני מאוד קר רוח".

כשלמדת חשבת שיהיה כזה אינטנסיבי?

"האמת שכן. לצערנו אנחנו שומעים כל הזמן על תאונות דרכים באזור. כל מה שחשבתי שיקרה בזמן הלימודים בקורס, זה מה שקורה בשטח".

נחזור רגע לקורס הארוך. לבוגרי הקורס הוקנה כל הידע הנדרש כדי להסמיכם כחובשי רפואת חירום ע"פ דרישות משרד הבריאות. החל ממצבי חירום רפואיים, לידה, טראומה, החייאה ועוד.. אגב בערב הזה כיבדו בנוכחותם יו"ר המועצה הדתית אשדוד הרב עובדיה דהן, סמנכ"ל איחוד הצלה לייזר היימן, מנהל חירום בטחון מדיניות ושלטון באיחוד הצלה מושיקו מושקוביץ ובעלי תפקידים נוספים בסניף.

הבוגרים שהתכנסו בבית איחוד הצלה באשדוד, עשו זאת לצד נשותיהם סביב שולחנות ערוכים בארוחת ערב עשירה לכבוד טקס הסיום והענקת תעודות וציוד בסיסי שישמש אותם. בשלב הראשון הם יבצעו השתלמויות מעשיות בשטח לצד מתנדבים ותיקים כאשר בסיומם יצוידו בתיק החייאה מלא ויוסמכו לפעול עצמאית. במהלך הערב העניק סמנכ"ל איחוד הצלה מגן הוקרה בשם הנהלת הארגון לראש סניף אשדוד היוצא יחיאל כהן והודה לו על הובלת סניף אשדוד לאורך השנים.

יוחאי כהן.

בוגר הקורס פיני שארר נשא את דבר החניכים והעניק מתנת הוקרה למדריכי הקורס הפרמדיק האזורי טל פלקס והחובש הבכיר יעקב מילר שליוו אותם תקופה ארוכה והכשירו אותם. בנוסף נבחר כחניך מצטיין המתנדב חיים אדרי וחניך למופת המתנדב נווה כהן. הנחה את הערב וקידם בברכה את המתנדבים החדשים ראש סניף אשדוד דניאל בוקובזה: "עברתם תקופה ארוכה של הכשרה והערב הגיע הזמן להגיד לכם תודה, השקעתם ועמלתם, אין ספק שתשתלבו במהירות ותסייעו במלאכת הקודש של הצלת חיים בעיר ובסביבתה, מאחל לכם בהצלחה"

לייזר היימן סמנכ"ל איחוד הצלה אמר: "ברוכים הבאים למשפחת איחוד הצלה, החל מהערב החיים שלכם ישתנו ואתם תהיו דרוכים לכל קריאה. הצלת חיים זה מה שמאחד את כולנו. בשמי ובשם הנהלת הארגון אנו מודים לכם שעזבתם בית ועבודה בשביל ללמוד לעזור לאחרים ולהציל חיים, זה לא מובן מאליו. אני רוצה להודות למדריך הקורס שליווה אתכם, לראש הסניף, לסגנו ולבעלי התפקידים שמריצים קדימה את הפעילות שלכם".

ואם מדברים על פעילות. אז תכירו את יוחאי כהן, בן 25 נשוי עם שני ילדים, גם הוא בוגר הקורס, גם הוא כשבועיים בשטח…ונכון גם הוא כבר היה מעורב בהצלה ומניעת מוות.

"מרגע סיום הקורס המתנדבים הוותיקים קיבלו אותנו בזרועות פתוחות ומסייעים לנו ללמוד איתם יחד בשטח. השבוע הספקתי להיות כבר בשתי החייאות, אחת מהן היא על אדם מבוגר שנפגע אנוש בתאונה מול בית העלמין בזמן שנהג על קלנועית ונפגע מרכב".

סמנכ"ל איחוד הצלה מעניק מגן הוקרה ליחיאל כהן ראש הסניף היוצא.

יוחאי מגלה איך הגיע לאיחוד הצלה: " תמיד הייתי רואה את איחוד הצלה ונרגש מהפעילות שלהם.  היה לי דחף להיות כמוהם ולעזור לאחרים. לפני שנתיים הייתי באירוע ברית משפחתי, בסיום האירוע חזרנו לבית ודוד שלי שהיה בן 54 התמוטט וקיבל דום לב, אני ראיתי איך ביצעו בו פעולות החייאה ממושכות אך לצערי בסוף הוא נפטר. לכן החלטתי שברגע הנכון לי אני גם אצטרף לקורס חובשים של איחוד הצלה כי אני רוצה ללמוד להציל חיים, אני רוצה בפעם הבאה שאראה בן אדם מתמוטט וזקוק לעזרה יהיו לי את הכלים לסייע ולא לעמוד חסר אונים, הסביבה המשפחתית שלי מתבגרת כדרך הטבע לא נשארים צעירים, חשוב לי לדעת לזהות מצבים ולהיות ערני לבעיות רפואיות כאלו ואחרות".

יוחאי מספר כמה הקורס היה משמעותי עבורו. "את קורס החובשים של איחוד הצלה סיימנו לפני כשבועיים, הקורס הזה היה מאוד משמעותי עבורי ותרם לי רבות לידע והתמקצעות, המדריכים שלנו טל פלקס ויענקי מילר נתנו לנו את כל הכלים כדי לצאת לשטח הכי מוכנים שאפשר, זה קורס תובעני עם הרבה חומר לימודי אבל זה הצלת חיים זה לא משחק ילדים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך