"שרואים שאתה מצליח, מנסים לשים לך מקלות בגלגלים במקום לפרגן"

אחרי 20 שנה פורש יעקב אוליאל יו"ר דולפיני אשדוד מתפקידו. אוליאל הוא זה שהקים את הקבוצה שהפכה לשם דבר בליגת הכדורגל באלומות לחרשים וכבדי שמיעה, בארץ ובעולם. הקבוצה זכתה פעמיים באליפות אירופה, באליפות המדינה בליגת ההתאחדות ובאליפויות וגביעי מדינה רבים, בליגת החרשים וכבדי השמיעה. אוליאל: "שברתי כמה תקרות זכוכית והחדרתי בכולם שהכל אפשרי ואף ספורטאי חירש לא נופל מספורטאי שומע ואפילו אולי יותר טוב ממנו". הקבוצה תצא ל"טורניר השלום" בדובאי בתחילת נובמבר.
יעקב אוליאל (צילום: דורון חפיף).

זוהי ללא ספק אחת מנקודות הציון החשובות בכדורגל באולמות, אולי גם בספורט באשדוד. אחרי 20 שנה יעקב אוליאל פורש מתפקידו כיו"ר קבוצת "דולפיני אשדוד". המדובר בקבוצת החרשים וכבדי השמיעה בכדורגל באולמות. קבוצה שזכתה אולי בהכי הרבה תארים בספורט בשנים האחרונות. הקבוצה זכתה פעמיים בליגת האלופות! באליפות ההתאחדות של הכדורגל, בעשר אליפות המדינה בכדורגל באולמות לחרשים וכבדי שמיעה וב-5 דאבלים. מאחורי כל התארים הללו עומד בעיקר אדם אחד – אוליאל שהוא מקים ומייסד הקבוצה.

אוליאל הופך עתה להיות אחד מחברי הנהלה של הקבוצה. הוחלט לא למנות יו"ר אלא להסמיך את חברי ההנהלה, נדב כהן, שיהיה נציג הקבוצה בליגת החרשים וכבדי השמיעה מטעם הנהלה ורועי מרלי שיהיה הנציג בליגת התאחדות. מנהל הקבוצה חיים זרפני, ימשיך בתפקידו.

מה קרה יעקב אחרי 20 שנה?

"פרשתי מתפקידי מכמה סיבות, עייפות והיעדר מוטיבציה אחרי שנה לא פשוטה, וזו הייתה השנה הכי קשה מכל השנים שהייתי בתפקידירצון להקים משפחה היות ואני כבר לא צעיר. ובנוסף יש לי גם רצון להתקדם בהתאחדות לכדורגל ולהיות שותף בפרויקט הקמת ליגת נוער בכדורגל באולמות".

נתת את הנשמה לקבוצה הזו

"נכון נתתי את הנשמה ואת בריאותי, אך דבר אחד שמעצבן הוא שכשרואים שאתה מצליח, מנסים לשים לך מקלות בגלגלים במקום לפרגן. הרי הצלחת הקבוצה זו ההצלחה של כולם.. חבל".

"דולפיני" אשדוד.

מניח שהקבוצה תחסר לך, זה היה הבייבי שלך

"ברור שתחסר לי מאוד, ולא יהיה קל מאחר שהובלתי את הקבוצה לפסגות שאף אחד לא האמין שנגיע לשם. בחיים יש הפתעות וצריך לדעת להמשיך הלאה, וכמו שאני אומר, כל עכבה לטובה".

יש סיכוי שתחזור?

"הכל יכול להיות. למדתי שבחיים אסור להגיד לא, כי לך תדע מה יהיה בעתיד…"

אוליאל סיכם ברגש: "אני פורש מתפקידי אחרי 20 שנה בראש מורם אחרי שהובלתי את הקבוצה להישגים ולרמות הגבוהות. אחרי ששברתי כמה תקרות זכוכית והחדרתי בכולם שהכל אפשרי ואף ספורטאי חירש לא נופל מספורטאי שומע, ואפילו אולי יותר טוב מספורטאי שומע. ממלא אותי בגאווה לראות שהקבוצה מצליחה או כשספורטאי חירש מצליח. את שלי תרמתי. אני חייב להגיד שללא התמיכה של הנהלת אשדוד, לא הייתי מצליח. תמיד אהיה האוהד מס 1 של דולפיני אשדוד"

בעניין אחר, קבוצת "דולפיני אשדוד" מתכוונת לקראת העונה החדשה שהולכת להיות עמוסה מבחינתה, עם השתתפות בליגת התאחדות, ליגת החרשים וכבדי השמיעה. בנוסף הוזמנה הקבוצה לטורניר "השלום" ע"י יו"ר קבוצת דובאי. הטורניר ייפתח בתחילת נובמבר עם 3 קבוצות מ איחוד האמירות (אבו-דאבי, פוג'יירה ושארג'ה דובאי). כמו כן בתחילת פברואר תתקיים ליגת האלופות לחרשים בשבדיה, שאותה תייצג אשדוד כאלופת המדינה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך