השתלת שיניים ממוחשבת

ניתן לומר באופן חד משמעי שהיום כל בן אדם צריך להקפיד על היגיינת הפה, להבין את חשיבותה, ולהפוך למשימה יומיומית כחלק משגרת היום יום, ושגרת חייו את צחצוח השיניים לפחות פעמיים עד שלוש ביום, לנקות בעזרת חוט דנטלי,שימוש בקיסמי שיניים בסופו של כל ארוחה ושטיפת הפה עם מי פה ועוד
תמונה FREEPIK

היום כמעט כולם מודעים לחשיבותן של פעולות אלו. ביחד עם זאת, גם כאשר אתם מקפידים בקפידה על שגרת היום יום הזאת, אכן יכולות להתפתח בעיות שיניים עקב סיבוכים קודמים, נטייה גנטית כזאת או אחרת, או מחלות רקע. לכן, מאוד חשוב להקפיד על ביצוע של טיפולים סדירים אצל רופא השיניים שלכם, בכדי לבדוק את מצבם של השיניים וחלל הפה, ואם יש צורך אז גם להתאים טיפולים מתאימים בהתאם למצב שקיים כרגע בחלל הפה, החניכיים, והשיניים על מנת למנוע התדרדרות נוספת, שיכולה להגיע למצב קריטי. ביקורים אצל רופא שיניים לרוב מסתכמים בטיפולים קצרים ושגרתיים כמו סתימות או כתרים, או מעקב כללי של רופא השיניים אחרי מצב של שן מסויימת. ישנם מקרים רציניים שדורשים טיפולי שיניים כירורגיים, כשהמטופל צריך לעבור סדרת טיפולי שיניים בהרדמה מלאה או בטשטוש חלקי.

תחילת הטיפול

כאשר תתחילו בטיפול של השתלת שיניים ממוחשבת,   אתם תעברו צילומים שונים, שתוצאתם יחשפו הדמיה תלת מימדית של השן, שתאפשר את התכנון המדויק  ביותר של ההשתלה. בעזרת ההדמיה אתם תקבלו תמונה מדויקת של המקום בו צריכה להתבצע ההשתלה ושל סביבתו הרחבה. הטכנולוגיה שבסריקה במערכת הממוחשבת תאפשר קבלת נתונים ייחודית שאי אפשר יהיה למצוא בבדיקה רגילה, לדוגמה, מצב החניכיים, גודל וצורת השן, מצב רקמות השן, צפיפותן ועוד. כלל הנתונים מראים ומשוקללים בהדמיה וירטואלית של השתלת השן או השיניים. אחרי כל ההתאמות או התיקונים אם נדרשים בכלל, מודפס במדפסת תלת מימד סד ייחודי המותאם באופן אישי ומיוחד לחלל הפה של כל מטופל שונה בנפרד, כולל פתחים מיוחדים עבור השתלים הדנטליים.


אופן הטיפול

טיפולי השתלות שיניים מתבצעים אך ורק במקרה ויש צורך בהחלפה של שיניים פגומות או במקרים קשים של איבוד שיניים. פעם בשביל לעבור את תהליך השתלת השיניים הייתם צריכים להגיע למספר רב של מפגשים טיפוליים, היום אכן ניתן לעבור השתלת שיניים ביום אחד, גם אם מדובר על השתלות שיניים מורכבות מאוד המצריכות התערבות כירורגית. מטופלים אכן יוכלו לעבור השתלת שיניים ממוחשבת בהרדמה מלאה רק לאחר שהם נבדקו בצורה מקסימלית והם נמצאו כשירים לעבור את ההרדמה המלאה. הרדמה מלאה תבחר כשיטת הרדמה רק אם המטופל סובל מרמה גבוהה של חששות או אם למטופל יש רגישות רבה למגע בחלל הפה ותגובה של בחילה. השתלת שיניים בהרדמה מלאה נעשית כמובן תחת השגחה צמודה של צוות הכולל את הרופא שיניים, מרדים ואחות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך