"מערכת החינוך ערוכה ומוכנה לפתיחת השנה"

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי הציג השבוע את תמונת המצב במערכת החינוך העירונית לקראת פתיחת שנה"ל הלימודים החדשה ותיאר את התפישה הניהולית החדשה ואחריות המנהלים על מוסדותיהם ואת ההשקעות שעשתה העירייה במערכת החינוך לשנה"ל הבעל"ט * בסה"כ כ-56,452 תלמידים עתידים לפתוח את שנת הלימודים הקרובה. ראש העיר: "תודה לאריה מימון, ראש מינהל החינוך, שמקדיש את כל זמנו לקידום מערכת החינוך באשדוד. תודה לכל עובדי המינהל, למורים ולמנהלים ואיחולי הצלחה לשנת הלימודים החדשה"
צילום: אורי קריספין

במסיבת עיתונאים שקיים ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי בלשכתו, הוא תיאר את החזון העירוני לשנת הלימודים הקרובה, את התפישה הניהולית החדשה ואחריות המנהלים על מוסדותיהם ואת ההשקעות שעשתה העירייה במערכת החינוך לשנה"ל הבעל"ט. בתחילת המפגש, ד"ר לסרי הציג את המשבר הגדול אליו נקלעה מערכת החינוך של ישראל, תוך ציון הבעיות המרכזיות במערכת החינוך: הישגים נמוכים במבחנים בינ"ל, השקעה נמוכה בגיל הרך, צפיפות בכיתות, חוסר יעילות תקציבית (תקציב החינוך גדול מתקציב הביטחון וההישגים לא משתפרים), פערים בתקציבים ואי שוויון ומעמד מקצוע ההוראה הנמצא בשפל, הן מבחינת השכר והן מבחינת ההתמקצעות.

מול הבעיות הלאומיות, הציג ראש העיר את המענים שאשדוד מעמידה מול האתגרים שהמשבר הנוכחי מציב בפני הרשויות. "אנו לא מסתפקים בתקציבי המדינה ומשקיעים במוסדות בהתאם לצרכי בית הספר והמנהלים" אמר ראש העיר וציין כי המנהלים במינהל החינוך מלווים אישית את המנהלים כדי להעניק את התגבור הנדרש. "תקציבי התגבור של העירייה הם 7.5 מש"ח, בנוסף לתקציבי המדינה", אמר. ד"ר לסרי עמד גם על הדגשים המרכזיים שיהיו השנה: פיתוח מקצועי – חיזוק מעמד המנהלים ושדרת מנהיגות הביניים. תכניות מצוינות – הרחבת תכניות ברמה העירונית. הייטק וסייבר – הרחבה ומיקוד בתחומי ההייטק והסייבר. ראש מינהל החינוך אריה מימון הוסיף כי ישנה השקעה גבוהה מאוד בהעצמת תלמידים בכל שכבות הגיל בבתי הספר. "תכנית זו היא תולדה של מחקר שעשינו בעיר וכעת אנו עובדים על תכנית מותאמת שתפעל גם בגיל הרך" אמר.

בתחום הבינוי, אשדוד תתחדש השנה במוסדות חדשים ובהם: ישיבה תיכונית אמי"ת – מבנה חדשני ומתקדם במע"ר, מרכז טכנולוגי על אזורי – במבנה של מקיף ב' ובית ספר ט"ז החדש – נמצא בשלבי סיום. כמו כן, גני הילדים יתחדשו ב-6 גנים חדשים במע"ר – בהתאם למודל חדש ומצליח שהמערכת אימצה במערב המע"ר, ות"תים חדשים: אורות התורה וחזון מאיר. בתי ספר רבים עברו שיפוצים וחלקם שינו את פניהם באופן קיצוני. חלקם נצבעו בצבעים צבעוניים וידידותיים ובאחרים נעשו שיפוצים פנימיים במבואות ובמסדרונות בית הספר, ברמה גבוהה ועל פי מודלים מתקדמים. השיפוצים וההצטיידות, בהיקף של 20.2 מש"ח, נועדו לשפר את האקלים הבית ספרי ולייצר סביבה ידידותית יותר לתלמידים ולמורים.

על פי חזון ראש העיר שהתגבש כבר לפני הרבה שנים, לפיו יש לעודד את התלמידים לפעילות בתנועות הנוער, הוחלט על בניית מועדונים לתנועות נוער בתוך בתי הספר, במטרה להנגיש את תנועות הנוער לתלמידים, בתוך מוסדות החינוך. התפישה הערכית היא כי ילד שהיה בתנועת נוער יגדל להיות אזרח טוב יותר. ראש העיר ציין לשבח את הישגי התלמידים במערכת החינוך ואת שיעור הזכאים לבגרות, מעל 90%. כמו כן שיבח את העבודה בתחום החינוך המיוחד ואת שיעור הזכאים לבגרות בשנה האחרונה, העומד על 83%! בטבלת ההשוואה שמפרסם משרד החינוך, ניתן לראות כי אשדוד מובילה בשקלול סך הפרמטרים החינוכיים, ובהם הישגי התלמידים לבגרות.

לסיכום, הודה ראש העיר לאריה מימון, ראש מינהל החינוך, ולכל צוות עובדי המינהל, למורים ולמנהלי מוסדות החינוך ולכל מי שנותן יד לחינוך ילדינו. הוא מנה את הישגי המערכת בשנה האחרונה, בהם פרסי ההצטיינות שניתנו לאשדוד כעיר מצטיינת מחוז דרום, זכיה בתואר מערכת חינוך מצטיינת ארצי, פרס למנהלת מרכז פסג"ה גב' אילנית אלחילו כמנהלת פורצת דרך ארצית, ופרסי הצטיינות לשני מקיפים: מקיף ו' – בי"ס מצטיין מחוז דרום ומקיף ט' – פרס חינוך גופני ארצי.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך