להרחיק את היונים אחת ולתמיד

היונים אמנם אינן מטילות עלינו אימה, הן אינן מחזיקות במראה מעורר מורא ובטח לבטח שלא מהוות כל איום בעת מפגש ישיר עמן. אם כך הדבר, מדוע הרחקת יונים עודנה נחשבת לאחד ממקצועות ההדברה המרכזיים והמבוקשים ביותר? אז נכון שהיונים אינן מהוות איום ישיר, אולם הן בהחלט מביאות עמן שפע של 'הפתעות' לא רצויות, לא בבית ולא במשרד
תמונה: PIXABAY

לצד שפע המזיקים השונים אותן היונים מביאות על נוצותיהן, הרי שבנוסף לכך הן גם טומנות בחובן מחלות נגיפיות קשות (כגון דלקת קרום המוח הנגיפית), אלרגיות הנובעות מפטרייה המשגשגת על גבי צואתן ועד לפגיעה מוחשית ברכוש כאשר לשלשת היונים מכלה מתכות ומעודדת תהליכי קורוזיה. הרחקת יונים היא לא רק עניין של בריאות, אלא גם עניין כלכלי לכל דבר ועניין. ויפה שעה אחת קודם כדי לסלקן אחת ולתמיד.

כיצד מרחיקים יונים?

זהו הזמן להכיר את טבעה של היונה. מוצאים את עצמכם מנופפים בידיים ללא הועיל? היונים עודן מנסות את מזלן וחוזרות שוב ושוב על דרכיהן?   הסיבה לכך טמונה בעובדה הפשוטה שהיונה איננה מוותרת על הנוחיות שלה .כל עוד טוב לה, אין לה סיבה ממשית לחפש אחר מקום מחיה אחרת. מבחינתה, אדן החלון, גג הבניין, או פתח האוורור שעל גבי הקיר החיצוני של המבנה – הם מקום ראוי למחיה. מרחיקי יונים מקצועיים פועלים לשבור את המשוואה הזו ומוציאים את הנוחיות מן האזור המדובר. רק כאשר ליונה לא נוח, אז היא תפרוס את כנפיה ותתור אחר מקום מחייה חדש.

כיצד עושים זאת? להלן מספר אלמנטים בהם מרחיקי יונים משתמשים.

דוקרנים ליונים

השימוש בדוקרנים ליונים הוא למעשה אחד מן האמצעים הבולטים ביותר בקרב מרחיקי יונים. השימוש בהם ניכר בשלטי חוצות, שלטים מסחריים, גגות מבנים, דפנות של מבנים, מעקה של מרפסות ועוד. השימוש בדוקרנים איננו נועד לפגוע ביונה או לפצוע אותה חלילה. כל מטרתם היא שהיונים לא ימצאו מקום יציב לדרוך עליו. כאשר הקרקע היציבה איננה בנמצא, כך היונה תחפש אחר מקום מחייה חדש שלא יפגום בנוחיותה.

סליל קפיץ נגד יונים

אלמנט חשוב נוסף בו משתמשים מרחיקי יונים מקצועיים הוא סליל קפיץ נגד יונים. בדומה לפעולה של הדוקרנים, הסליל איננו מאפשר ליונה למצוא קרקע יציבה. בשונה מן הדוקרנים, ניתן לעמוד על הסליל אולם הוא זז ללא הרף, וכך לא מאפשר ליונה להתייצב. לעתים, מרחיקי יונים ישתמשו בסליל ויעדיפו אותו על פני דוקרנים, וזאת בהתאם לתנאי השטח המדוברים.

רשת נגד יונים

לסיום, רשת נגד יונים אף היא נחשבת לאחד מן האלמנטים היותר בולטים כנגד יונים. הרשת חוסמת את הגישה מבעד היונה, ואיננה מאפשרת לה לעבור אל האזור המיועד. כך למשל, נהוג להשתמש ברשת יונים שקופה עבור הרחקת יונים ממסתורי כביסה וממרפסות שמש. בכל שאלה והתייעצות, חפשו אחר המרכז לאיכות הסביבה. המרכז לאיכות הסביבה – מומחים להרחקת יונים, פעילים בכל רחבי הארץ, עם זמינות גבוהה ומחירים הוגנים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך