האם עסק קטן זקוק לשירותי ראיית חשבון?

ראיית חשבון לעסקים היא למעשה סל של שירותים שונים כאשר מטרתם היא לפקח על פעילותו של העסק, לשקף את מצבו הפיננסי וכן להבטיח את הדיווחים השוטפים והתקופתיים עבור רשויות המס: מע"מ, מס הכנסה וכן לביטוח הלאומי. תיאור כללי זה של חובותיו של כל בית עסק, למעשה כולל גם עסקים קטנים בעלי נפח פעילות עסקית נמוך. אך האם כל בית עסק קטן זקוק לרואה חשבון? ומדוע שלא נעשה זאת לבדנו?

אין כל מניעה מראיית חשבון עצמאית

חשוב לציין כי ישנם מגוון רחב של בעלי עסקים המתפעלים עסק קטן, ושעורכים את כל הדיווחים השוטפים אל רשויות המס באופן עצמאי לחלוטין. השאלות העיקריות שצריכות להיזרק אל חלל החדר הן להלן: האם יש לנו את הזמן לעסוק בכל הדיווחים הנדרשים? וכן, האם יש לנו את הידע המספק כדי לתכנן את גובה התשלומים לרשויות המס?

משאב הזמן העומד לרשותנו

גם עסק אותו ניתן לכנות כעסק קטן, דוגמת עסק לעיצוב גרפי הנשען על מעצבת יחידה פרילנסרית, הוא עודנו עסק בעל גובה הכנסות שבהחלט יכול להצדיק את פתיחתו של תיק עוסק מורשה. אם אותה הפרילנסרית עורכת אינספור פרויקטים במקביל, מנהלת את לקוחותיה, ובמקביל צריכה להידרש לאי אלו תכנוני מס ודיווחים שוטפים, ייתכן מאוד ודברים מסוימים יפלו בין הכיסאות. החל מהפקת חשבוניות באיחור, ועד לתשלומי מס שאינם עומדים בקנה אחד עם הנדרש; כל אלו ועוד, יכולים לפגום ברווחיותו של העסק. נוסף על כך, מחסור בזמן, עלול לפגום גם בטיב העבודה עצמה הנערכת אל מול הלקוחות והפרויקטים עצמם.

תכנון מס

אחד מן היתרונות המובהקים של רואה חשבון ניכרים ביכולתו לספק תכנון מס מדויק ונכון המשקף את מצבו הפיננסי של בית העסק. כך למשל, שקלול סך ההוצאות המוכרות, יכול לאפשר הפחתה בתשלום גובה המיסים החודשי והדו-חודשי. בנוסף לכך, שקלול גובה ההכנסות, יכול לגלות תמונת מצב ועל-פיה כל הכנסה נוספת תניב לבעל או בעלת העסק רק כ-50% מסך ההכנסה. זאת לאור ההגעה למדרגת מס גבוהה. תכנון המס לרוב נערך אחת לרבעון, אולם הוא גם יכול להיערך באופן יזום בפרקי זמן משתנים, זאת על-פי מאפייניו וצרכיו של בית העסק.  היבט זה נכון עבור כל עסק ועסק, החל מעסקים קטנים ועד לעסקים גדולים.

דו"חות תקופתיים לרשויות המס

רשויות המס נעזרות בשני דו"חות תקופתיים אשר מסייעים בהבנת הסטטוס הפיננסי של בעל/ת העסק והעסק עצמו: הצהרת הון ודו"ח שנתי. גם רואה חשבון לעוסק פטור הנחשב להיקף הפעילות הנמוך ביותר, יידרש לערוך הצהרת הון עבור עסק חדש, וכן יידרש אחת לשנה לערוך דו"ח שנתי מקיף אשר ישקף את סך ההוצאות של בית העסק. על-כן, אתם בהחלט יכולים לערוך את הפעילות החשבונאית בעצמכם, אולם יש לקחת בחשבון את משאב הזמן והידע אשר עשוי בהחלט ללקות בחסר.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך