האם כדאי להשתמש בחתימה אלקטרונית?

שנם יתרונות רבים בשימוש בחתימה אלקטרונית. זה נוח, קל ובטוח. חתימות אלקטרוניות הופכות לנורמה במקום העבודה ככל שיותר חברות מתחילות לאמץ אותן. למעשה, זה הפך להיות כל כך פופולרי שמדינות מסוימות הפכו חובה על עסקים להשתמש בחתימות אלקטרוניות. חתימות אלקטרוניות קיימות כבר זמן מה, אך הן ראו זינוק עצום בפופולריות בשנים האחרונות עקב יותר אנשים בעלי גישה למחשבים ולסמארטפונים
תמונה: freepik

חתימות אלקטרוניות משמשות לחתימה אלקטרונית על מסמכים באמצעות מחשב, טאבלט או סמארטפון. חוק החתימות האלקטרוניות משנת 2000 בישראל מחייב שימוש בחתימות אלקטרוניות עבור כל החוזים והעסקאות מעל $5,000. חתימות אלקטרוניות משמשות גם למטרות אימות כדי להבטיח שהאדם החותם על המסמך הוא אכן מי שהוא אומר שהוא.

חתימה אלקטרונית

חתימה אלקטרונית על מסמך דיגיטלי היא חתימה דיגיטלית שבאמצעותה ניתן לחתום על מסמכים אלקטרוניים. זוהי תכונת אבטחה עבור עסקאות מסחר אלקטרוני, עסקאות פיננסיות וסוגים אחרים של עסקים הכוללים נתונים אלקטרוניים. חתימות אלקטרוניות הופכות פופולריות יותר במקום העבודה. הם משמשים לחתימה על חוזים והסכמים בצורה דיגיטלית מה שמפחית את הצורך בחתימות נייר ודיו. זה עוזר לחברות לחסוך בעלויות בכך שלא יצטרכו לרכוש חתימות נייר ודיו יקרות, כמו גם להפחית את הסיכון להונאה או גניבת זהות על ידי שימוש בחתימה אלקטרונית.

נעשה שימוש בחתימות אלקטרוניות כבר זמן רב. הם הפכו לחלק בלתי נפרד מחיי היומיום שלנו ומשמשים בדרכים רבות ושונות. החתימה האלקטרונית היא מסמך דיגיטלי שנחתם מתוך כוונה לאמת את זהותו של מי שחתם עליה. החתימה האלקטרונית יכולה להתבצע במחשב, מכשיר נייד או טאבלט באמצעות תוכנה המותקנת במכשיר. ניתן ליצור אותו באמצעות סריקת טביעות אצבע או באמצעות קוד PIN.

שימוש בחתימות אלקטרוניות

חתימות אלקטרוניות הופכות פופולריות יותר ויותר מכיוון שהן מציעות נוחות ואבטחה בו זמנית. חתימה אלקטרונית היא מסמך משפטי שנחתם באופן אלקטרוני. חתימה אלקטרונית היא ייצוג דיגיטלי של חתימה בכתב ידו של אדם. ניתן ליצור חתימות אלקטרוניות באמצעות עט, טאבלט, מקלדת, או אפילו מערכת זיהוי קולי. ישנם שני סוגים של חתימות אלקטרוניות – דיגיטליות ולא דיגיטליות. חתימה דיגיטלית היא חתימה שנוצרה באופן אלקטרוני ולא ניתן לזייף על ידי כל אדם אחר מלבד האדם שבבעלותו. חתימה לא דיגיטלית קיימת בצורה של טקסט כתוב או תמונה שניתן להעתיק בצורה מכנית ולשכפל כרצונך ללא כל שינוי.

חתימות אלקטרוניות נפוצות מאוד בחברה המודרנית. ניתן להשתמש בהם למטרות משפטיות, עסקאות פיננסיות ורבים נוספים. חתימות אלקטרוניות הן הדרך הנוחה ביותר לחתום על מסמכים באופן אלקטרוני. עם זאת, ישנם סיכונים מסוימים בשימוש בחתימות אלקטרוניות כגון פרצות אבטחה וגניבת זהות. השימוש בחתימות אלקטרוניות הולך וגובר בשנים האחרונות בשל נוחותן וקלות השימוש בהן.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך