פסטיבל הודו-ישראל באשדוד

ערב פסטיבל פולקלור התקיים בערב יום ראשון 14/8/22 במשכן לאומנויות הבמה כמחווה לעצמאותה של הודו שציינה 75 להיווסדה.

במעמד של נכבדי העיר, נציגי שגרירות הודו, הקהילה ההודית בארץ ומהודו ובכירי המשק.
נערך במשכן לאומנויות הבמה, ערב תרבות מרגש ויוצא דופן לציון עצמאותה ה-75 של הודו ול- 30 שנות קיום יחסים דיפלומטיים בין מדינת ישראל להודו. ד"ר ריקי שי, יו"ר עמותת "בית האישה" לקידום תרבות הודו בישראל יחד עם עיריית אשדוד והחברה העירונית לתרבות ופנאי ארגנו את פסטיבל הודי, אשדודי, ארצי והבינלאומי יחד עימם התגייסו כל העמותות הפועלות לקידום תרבות הודו בישראל.

החוויה הייתה מוּלְטִידִיסְצִיפְּלִינָרִית וכללה עיצוב מרהיב וססגוני בקונספט ובסגנון הודי, בליווי צבעים, ריחות וצלילים. מתחם דוכני מזון הודי, תכשיטים, תלבושות, תבלינים ומוצרי בריאות. לצד הביתנים השונים ניתן היה למצוא מוצרים נלווים המשלימים את החוויה הססגונית כגון: עמדות צ'אי מאסלה, חליטות תה, פרחי באך, שמנים ארומטיים ומיני מתיקה הודיים.

החלק האומנותי נערך כמחווה לאגדות הזמר ההודי לאטה, מנגשקר וקישור קומאר את הביצועים העכשוויים שרו הזמרים: וינוד שישאנדריד, וסוואטי צ'ודרי שהגיעו היישר מהודו. להקת הייצוג "נמסטה" מאשדוד, שהפכה לבינלאומית הופיעה, בריקודים המשלבים את אופי העמים הודו -ישראל בניצוחו של דויד נגריקר. קבוצת אומנים הודיים הציגו והדגישו בתערוכת ציורים את קשרי הודו- ישראל.
בין המברכים היו: יעקב פינקלשטיין- קונסול ישראל בומבי לשעבר, נציג ארגון IJHC
וד"ר ענת ברנשטיין רייך.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך